Gå til innhold

Mass Effect, Meninger og Tips


Bruker-104685

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spilte gjennom spillet for første gang i går. 28 timer brukte jeg selv om jeg føler at det var en del sidequests jeg gikk glipp av. Jeg startet umiddelbart spillet på nytt. Det tror jeg faktisk ikke jeg har gjort med noe spill før. Det sier en god del om hvor godt jeg liker dette spillet. Når jeg ser tilbake på min "spillkarriere" har jeg problemer med å finne spill jeg likte bedre. GOTY lett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Jeg er lvl 47 nå, spiller for andre gang og er ferdig med Noveria og Feros. Syns levlinga gikk tregt. Noen som kan garantere at jeg når lvl 60 i min andre playthrough? Orker ikke en tredje, men har ennå masse side quests igjen, men spør hvor mye xp du tjener på det.

du kan få maks lvl 50 i èn playtrough hvis du tar nok sidequest

du må spille det 2 ganger for å få lvl 60

Lenke til kommentar
Jeg er lvl 47 nå, spiller for andre gang og er ferdig med Noveria og Feros. Syns levlinga gikk tregt. Noen som kan garantere at jeg når lvl 60 i min andre playthrough? Orker ikke en tredje, men har ennå masse side quests igjen, men spør hvor mye xp du tjener på det.

du kan få maks lvl 50 i èn playtrough hvis du tar nok sidequest

du må spille det 2 ganger for å få lvl 60

 

Jeg ble lvl 50 på første playthrough, tror nok det skal godt gjøres å ikke bli lvl 60 på andre runden. Hvis du skipper absolutt alt av sidequester så kanskje.

Lenke til kommentar
For et fantastisk spill. :love:

 

Burde egentlig sitte å pugge matte til eksamen som er nå på Tirsdag, men ME har trollbundet meg.

 

 

Har nettopp tatt valget mellom Ashley og Kaiden. :cry:

Det var eit sinnsjukt tøft val. Hugsar eg sleit!

Ein av dei 1000 grunnane til at eg berre MÅ spela ein gong til. Eg ångra umiddelbart på valet mitt.

Fytti grisen for eit spel!

Lenke til kommentar

Jeg slet ikke. Carth Onassis anyone? :p

 

Min vurdering:

Starter med det positive. Mass Effect er meget bra gjennomført. Men selv om alt er teknisk bedre gjennomført enn KotOR føler jeg ikke at selve historien levde helt opp til det. Men det er absolutt helt der oppe, har begynt på min andre gjennomspilling allerede. Musikken er fantastisk, kjøpte nylig soundtracket. Måten historien/dialogen leveres på er ekstremt filmatisk og realistisk, det beste jeg har sett hittil. Som følger blir man mye mer involvert.

 

En ting som irritererer meg grenseløst med spillet dog, er at det føles ut som alt utenom hovedhistorien er slengt på "i siste liten". Tenker da mest på de øde planetene/solsystemene, som alle er basert på samme oppskrift. Alt er klin likt. Skal vi se, en planet man kan lande på med identiske bunkere/bygninger/underlag rent geometrimessig og til dels teksturmessig også. Så er det en eller to scanbare asteroider, og resten søppel. Her har Bioware vært late. I tillegg er kanskje hovedhistorien i det minste laget(10-15 timer?). KotOR var mye større. I tillegg håpet jeg å kunne utforske flere byer. Her var det.. en eneste by?

 

På grunn av dette blir det en 9/10 fra meg, noe som er bra med tanke på negative jeg trekker frem. Det positive veier veldig opp. Et av årets beste spill er det uansett.

 

Edit. skrivefeil.

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar

Enig StaBBer. De første 10-11 timene var spillet en klar 10/10 og levde opp til forventningene. Men kan ikke si at spillet når helt opp til KOTOR, men det skal faen meg godt gjøres å komme såpass nære som ME faktisk har gjort. Har spillt 25 timer nå og har bare såvidt touchet hovedfortellingen, så den kan jeg ikke si så mye om, men den virker lovende. Elsket talen på skipet:-) Er uansett årets høydepunkt, kanskje til og med konsollens høydepunkt for min del.

 

Dessuten, hvem i sin villeste fantasi sier neitakk til å spille ei lesbisk dame?!??

Endret av BioNor
Lenke til kommentar
Hatten av for Bioware. Mass Effect er fantastisk spill! Gleder meg enda mer til det dukker opp en pc versjon så jeg kan bli kvitt de få tingene jeg irriterer meg over hehe
Då trur eg du skal vente lenge. Spesielt med tanke på det ikkje er annonsert for pc eingong. Men men.

 

Kanskje nødvendigvis ikke så kjempe lenge. Bare en teori, men nå har jo , som sikkert de fleste vet, EA kjøpt opp Bioware. Og EA elsker multi-platform. Så er vel i allefall en god mulighet for at de påfølgende spillene i serien blir multi, og da vil jeg gjette på at det første i allefall blir portet over til PC.

 

Men jeg kan jo ta feil da :) Håper veldig på at det forblir en X360 exclusive, og at ingenting blir portet til noe annet.

 

Snakk om at dette skulle bli en triologi, eller?

 

Jeg har i allefall lest at de vil lage en triologi av serien, ja. Husker ikke i farten hvor jeg leste det, så har dessverre ingen link :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...