Gå til innhold

Tråden om måter å dø på


Anbefalte innlegg

Hva med fall fra stor høyde? Hvordan selve fallet oppleves, vil vel bero på om det er frivillig eller ikke...? Og selve sammenstøtet med bakken kan da umulig kjennes. Så lenge man ikke på magisk vis overlever selvsagt. Som jo har skjedd. Hmmm, nei kanskje ikke den beste metoden likevel...

 

En overdose sovepiller høres ikke så verst ut. Om ikke man får noen bivirkninger før man legger inn årene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med fall fra stor høyde? Hvordan selve fallet oppleves, vil vel bero på om det er frivillig eller ikke...? Og selve sammenstøtet med bakken kan da umulig kjennes. Så lenge man ikke på magisk vis overlever selvsagt. Som jo har skjedd. Hmmm, nei kanskje ikke den beste metoden likevel...

 

En overdose sovepiller høres ikke så verst ut. Om ikke man får noen bivirkninger før man legger inn årene.

Det kommer vel an på om man har lyst til å dø eller ikke? Hvis man er redd for å dø (som jeg tror de fleste er) tviler ejg på det er særlig behagelig å f.eks. hopp fra et fly..

Lenke til kommentar

Nå som vi er inne på fall fra store høyder, så kan det vel sies at jeg ikke ville stolt på det :p

 

Jeg leste (ja dette er helt sant) om en britisk soldat som skulle hoppe fra et Hercules fly fra 300 meters høyde. Det som skjedde da, var at ingen av fallskjermene virket, så han falt fra 300 meter og rett i bakken, altså 300 meter fritt fall, og rett i et jorde. Man har beregnet at han traff bakken med rundt 200 kilomter i timen - OG OVERLEVDE!

 

Kan fikk selvsagt store indre skader og brakk masse bein, men han overlevde i hvertfall.

 

Dette stod i vår fysikkbok, som en del av en oppgave (var utdrag fra en artikkel) Er det noen som kunne funnet mer fra denne hendelsen? Vil gjerne lese mer :p

Lenke til kommentar

Det å bli impaled høres heller ikke særlig bra ut. Det hele går ut på at den dødsdømte tvinges ned på alle fire, slik at bøddlene kan stappe en spiss pinne opp i rompa hans. Deretter heises offeret opp på staken, og blir hengende her til døden inntreffer. Spydet vil etterhvert penetrere kroppen og i noen tilfeller komme ut gjennom brystkassen eller munnen. Vlad the Impaler var stor fan av det å impale folk, blant annet på grunn av den skremmende effekten liket som hang på staken hadde.

 

Det hendte en gang at Vlad the Impaler tok over 20 000 tyrkiske fanger som han stappa på en stake slik at det hele ble seende ut som en skog av døde mennesker. "Merkelig nok" hadde dette en stor skremsel effekt, og når ottomanerne kom for å angripe Vlad snudde de vei når de så skogen av folk som var impaled....

Endret av Nissen
Lenke til kommentar

referer til tidliger postet emne om man kan leve uten kroppen sin.

 

ja, man kan det, i og med at alt kroppen gjør bestemmes i hjernen din.

 

i Russland gjorde leger forsøk på to aper, der de tok hodet av dem, (brukte selvsagt kunstig blodomløp) og satt det ene hodet på den andre apen. alt i alt så fikk de det "mekaniske" (hjertet og lungene og slikt) til å fungere, men apen kunne ikke bevege seg på grunn av at ryggraden ikke kunne fikses på hodet igjen etter operasjonen. alle vet hva som er i ryggraden, så går ikke lenger inn på det temaet.

 

så ja, men et kunstig blodomløp. vil du kunne fungere uten kropp. men tror jeg ville valgt døden framfor å leve et slikt liv..

Lenke til kommentar

Folk har jo overlevd av å hoppe fallskjerm når skjermen har sviktet. For en tid tilbake skjedde det med en fallskjermhopper i Norge (tror det var Trøndelag). Mannen krympet riktignok 7 cm. Men tror dere man merker sammenstøtet med bakken om man faller fra 30-40 meter rett på asfalten?

Endret av Strofe
Lenke til kommentar

Røde khmer hadde en fin tortur/henrettelse metode:

Man ble bundet naken på magen oppå en pleksiglassplate. Den plata hadde hull akkurat til "utstyret". Så ble platen senket sakte ned over en innhegning med sultne rotter som spiste alt de kom over.

 

De fleste døde visst av sjokket...

Lenke til kommentar

Få, om noen, slår Røde Khmer på grusomhet. Var i torturfengselet i Phnom Penh i fjor. Noe av det sterkere jeg har opplevd. Dette er noe av det fangene fikk gjennomgå:

 

http://img.scoop.co.nz/stories/images/0603...ba58bb0b3e.jpeg

http://www.baksiden.net/bilder/magasi1.jpg

http://www.btinternet.com/~andy.brouwer/ts8.jpg

http://andrewsullivan.theatlantic.com/the_...board3small.jpg

Endret av Strofe
Lenke til kommentar

Aoooouch, den siste fra L4r5 der minte meg litt om den scenen i "the Fast and the Furious" (tror det var fra den filmen) der en mann var bundet og hadde en bøtte stående oppned på magen hans, med rotter i. Så begynte de å varme opp bøtta, rottene ville ut, og hvor kunne de komme seg ut? Nettopp, de kunne ha spist/gravd seg gjennom magen til mannen...

Endret av mks1001
Lenke til kommentar

Når man refererer (wow, 4 e'er og 4 r'er!) til drukning som en "digg" måte å dø på, er det nok mest smertene man tenker på. Kan tenke meg at det er en liten periode med panikk man ikke har det så veldig godt.

 

Når det gjelder grusomme måter å dø på, er det jo bare fantasien som setter grenser. Tortur (hvor målet er å påføre mest mulig smerte uten at "pasienten" dør eller besvimer) er vel av de verste. Ellers kan jeg tenke meg at det å være uten vann til du tørster i hjel må være ganske ille.

 

Henging kan forresten ha et tredje utfall (bortsett fra å knekke nakken og bli hengende til mannen med ljåen kommer) og det er hvis fallhøyden er for stor: da blir hodet revet av. Syns å minnes at man i visse tilfeller binder tauet rundt halsen og under armen for å kunne knekke nakken. Brenning må jo også være ganske inhumant vil jeg si...

 

En av de største påkjenningene psykisk sett må vel være å bli begravet levende. :ermm:

 

Best av alt er vel en overdose av morfin ja.. :thumbup:

 

 

Edit: leif

Endret av DiskusJon
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...