Gå til innhold

Tråden om måter å dø på


Anbefalte innlegg

Egentlig, å dø ved å bli kokt fra kaldt til varmt vann er ikke så ille som det høres ut, du venner deg til det varme vannet ganske godt, derimot hvis du blir kastet oppi kokende vann da gjør det nok pokkers vondt. Uansett, tror nok det gjør vondt uansett.

 

Er som den reklamen der de koker en frosk, handler om global oppvarming..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Då eg gjekk i 6-klasse, døydde bestekameraten min i ei ulykke. Han fekk ein traktortilhengar over seg. Det å bli knust på den måten, freistar ikkje.

 

Ein av onklane mine, måtte kapitulera for lungekreften i ein alder av 50. Etter å ha vore vitne til hosteanfalla hans, med blodsprut og brunt slim, må eg sei at dette heller ikkje freistar.

 

Har og mista 3 kameratar i trafikkulykker. Dei var på fylla heile gjengen. Ikkje noko å higa etter dette heller.

 

Sjølvmord har og tynna litt i omgangskretsen. 3 bekjentskaper har teke denne vegen, og eg finn ikkje noko positivt med denne vegen heller.

 

Onkelen til ein kamerat av meg derimot, fann ein veg ut av livet eg har eindel respekt for.

Hjå legen fekk han beskjed om at han hadde kort tid att, grunna ei svulst i hovudet av eit eller anna slag. (Eg sit ikkje inne med alle detaljar.)

Han ville at den siste tida ilag med familien skulle vera lykkjeleg, og sa derfor ikkje noko til nokon. Til og med kona hans var uvitande om kva som låg framfor dei. Ein advokat var den einaste som hadde kjennskap til saka, av den eine grunn at han skulle ta seg av testamente og å levera eit brev til kona hans.

Han sovna stilt inn, i ektesenga på sida av kona si. Med eit smil.

(Smil var forsåvidt det einaste ansiktsuttrykket han kunne, eg såg i alle fall ikkje anna.)

 

Sjølvsagt kjenner dei næraste seg svikne på eit vis, det har eg stor forståing for. Men eg synest og at tanken han hadde, om at den siste tida skulle vera lykkjeleg, var prisverdig.

 

Soger om ektepar som tek kvelden med få timars mellomrom har eg stor sans for, så om eg kunne avgjort sjølv, kunne eg tenkt meg å vandre inn i evigheten saman med min kjære.

Lenke til kommentar
Hva med henging? Hvor lang tid tar det før man mister bevisstheten? Og er det noen sjanse for å redde en person som har blitt hengt hvis man griper inn lynkjapt?

 

Det er to vanlige måter å dø på ved henging.

1. Du brekker nakken ved fallet (når krakken e.l blir dyttet bort)

2. Du henger der og dingler med føttene mens du sakte men sikkert blir kvalt

 

Selv ville jeg gått for alternativ 1 ;)

Lenke til kommentar
http://listverse.com/history/top-10-grueso...ds-of-execution

Synes denne var på sin plass å få inn i tråden

 

Fy faen for noen bilder! Viser bare hvor onde vi mennesker er, at man kan glede seg over å gjøre sånt mot mennesker, kriminelle eller ei.

Takk, jeg ba Opera om å slå av bildene før jeg gikk jeg leste artikkelen.

 

Får alltid vondt i hodet når jeg tenker på tortur, og dette var ikke noe bedre...

Lenke til kommentar
Hva med henging? Hvor lang tid tar det før man mister bevisstheten? Og er det noen sjanse for å redde en person som har blitt hengt hvis man griper inn lynkjapt?

 

Det er to vanlige måter å dø på ved henging.

1. Du brekker nakken ved fallet (når krakken e.l blir dyttet bort)

2. Du henger der og dingler med føttene mens du sakte men sikkert blir kvalt

 

Selv ville jeg gått for alternativ 1 ;)

Det er ikke fallet som dreper. Det er øyeblikket galgeløkken strammes og "knuten" smeller inn i nakken. En vellagd galgeløkke vil derfor drepe offeret ved at nakken knekker på grunn av knuten. En dårlig løkke vil kvele sakte, da den er laget for stram og glir for sakte.

 

Jeg personlig ville foretrukket en hjertestans i søvne, men det er bare meg ^^

Lenke til kommentar
I en eller annen dokumentar på Discovery for et par år siden (husker selvfølgelig ikke navnet på den) så hevdet de at alt etter som hvor hodet ble kuttet så kunne man være ved bevissthet opptil et par sekunder. Og siden bevegelsesansen ligger i øret så ville man kjenne at hodet falt.

Spør du meg så høres det skikkelig freaky ut.

Må prøves! :!:

 

Sounds like a one way trip to me :)

 

Lattis tråd dette her da :p Diskutere måter å dø på. Selv har jeg ikke så mange meninger om det, bortsett fra at jeg tror det må være helt jævlig å drukne. Tenk deg den følelsen når du er langt under vann, eller ikke muligheter til å gåopp, og trangen etter å trekke inn blir større og større ... Til slutt klarer ikke du holde deg lenger, og trekker inn masse vann, og jeg vil tro at tiden fra du ikke klarer holde pusten mer, til du faktisk er død er veldig smertefull ...

Lenke til kommentar

Et lite innspill her. Når man VET at man skal dø så er det noe rart som skjer. Man opplever en ro som amn aldri før har opplevd. Jeg "visste" at jeg kom til å dø to ganger (selvmordsforsøk) og den følelsen av ro som kom over meg er helt ubeskrivelig. Ingenting betydde noe lenger. Alle bekymringer forsvant. Selvfølgelig så kom de dobbelt opp tilbake når det ikke fungerte :p

Lenke til kommentar
Takk, jeg ba Opera om å slå av bildene før jeg gikk jeg leste artikkelen.

 

Får alltid vondt i hodet når jeg tenker på tortur, og dette var ikke noe bedre...

 

Hvordan kan man be opera slå av bildene?

 

Jeg savner imidlertid én metode på lista: steining. Kan det komme av at vi ikke tør å ta den med fordi vi er redde for reaksjoner fra islamister?

 

Her kan dere se steining: http://www.apostatesofislam.com/media/vide...ng-original.wmv

(fullversjonen er best)

 

L4r5, hvorfor prøvde du å ta selvmord?

Endret av pengolf
Lenke til kommentar
Et lite innspill her. Når man VET at man skal dø så er det noe rart som skjer. Man opplever en ro som amn aldri før har opplevd. Jeg "visste" at jeg kom til å dø to ganger (selvmordsforsøk) og den følelsen av ro som kom over meg er helt ubeskrivelig. Ingenting betydde noe lenger. Alle bekymringer forsvant. Selvfølgelig så kom de dobbelt opp tilbake når det ikke fungerte :p

 

Den tendensen har eg merka på nært hold sjølv. Har ikkje hatt kjensla personleg, men ein av kameratane mine som hengde seg hadde ein merkjeleg fred over seg kvelden før han hang seg. Etter lang tids tungsinn frå hans side, var det ei fryd for oss i kameratgjengen å sjå at han fungerte sosialt igjen. Dagen etter, kom det fort fram at han hadde takka ganske mange av oss for støtta, og at han på ein måte tok farvel.

 

Rart kor sjølvsentrert ein blir kring sin egen eksistens, om verda aldeles går imot ein.

Lenke til kommentar

Ser for meg å bli sprengt i filler er ganske digg. Såppas kraftig eksplosjon at nervesenteret blir ødelagt samtidig som resten av kroppen.

 

Skulle jeg valgt å ta livet av meg ville jeg nok faka en død, fått det til å se ut som en ulykke. Håper det hadde vært lettere å aksepetere for familien enn at jeg ville ta livet av meg selv. Men når man kommer til det punktet at man ønsker å ta livet av seg hadde jeg sikkert ikke tenkt på de rundt meg.

Lenke til kommentar

Savner flere metoder på den siden. Som binde hver sin arm og ben i hver sin hest og sende dem hver sin vei, au!

Ha en sulten rotte på magen, sperret inne i et glass og varme opp glasset. Enda verre.

 

Uansett, karbonmonoksid har jeg også hørt er en "god" måte å dø på, du merker lite/ingenting før du faller om og kveles.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...