Gå til innhold

Tråden om måter å dø på


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønte etter 5 sekunder at jeg ikke ville klare å se den filmen. Det var bare å legge ned nettleseren.

 

Har også hørt om en henrettelsesmetode der hele familier blir bundet fast til hver sin stol, skåret av øyelokkene og således tvunget til å se henrettelsen av alle familiemedlemmene en etter én, før det er deres tur.

Lenke til kommentar
Eller som tyskarane gjorde under krigen, tvang deg til å ta livet av foreldre eller søsken på grusomme måtar. Om du nekta, så veksla dei berre på rollene innad i familien, og nokon andre måtte ta knekken på deg...

 

Har du noe bevis for at det faktisk har skjedd? Tviler jeg på egentlig. Tror ikke engang SS gadd det, selv med jødene.

Lenke til kommentar
Eller som tyskarane gjorde under krigen, tvang deg til å ta livet av foreldre eller søsken på grusomme måtar. Om du nekta, så veksla dei berre på rollene innad i familien, og nokon andre måtte ta knekken på deg...

 

Har du noe bevis for at det faktisk har skjedd? Tviler jeg på egentlig. Tror ikke engang SS gadd det, selv med jødene.

 

Dette stemmer nok. Ble fortalt det på konsentrasjonsleir i Auschwitz.

 

Da jeg var 13-14 år var holocaust det eneste virkelige folkemordet jeg hadde hørt om, og jeg tenkte at verden måtte ha lært av det en gang for alle. Men det virker som dette er en naturlig menneskelig tilbøyelighet, bare omstendighetene er de "rette". Kambodsja, Uganda, Tsjetsjenia, Irak, Sør-Afrika, Angola, Burma...Ganske skremmende. Historien gjentar seg gang på gang. Og det vil skje igjen. Helt sikkert.

Lenke til kommentar
Nå som vi er inne på fall fra store høyder, så kan det vel sies at jeg ikke ville stolt på det :p

 

Jeg leste (ja dette er helt sant) om en britisk soldat som skulle hoppe fra et Hercules fly fra 300 meters høyde. Det som skjedde da, var at ingen av fallskjermene virket, så han falt fra 300 meter og rett i bakken, altså 300 meter fritt fall, og rett i et jorde. Man har beregnet at han traff bakken med rundt 200 kilomter i timen - OG OVERLEVDE!

 

Kan fikk selvsagt store indre skader og brakk masse bein, men han overlevde i hvertfall.

 

Dette stod i vår fysikkbok, som en del av en oppgave (var utdrag fra en artikkel) Er det noen som kunne funnet mer fra denne hendelsen? Vil gjerne lese mer :p

 

Ikke om samme hendelse, men her er en del andre, som falt fra enda større høyder:

Vesna Vulovic

Nick Alkemade

Alan Magee

Juliane Köpcke

Lenke til kommentar

Tror ikke det er å foretrekke å dø av stryknin forgiftning heller. Det finnes ingen motgift, og det kan tas opp i kroppen ved innhalering, svelging eller det kan absorberes gjennom kroppens slimhinner.

 

Ifølge wikipedia er det dette som venter den forgiftede:

Ten to twenty minutes after exposure, the body's muscles begin to spasm, starting with the head and neck. The spasms then spread to every muscle in the body, with nearly continuous convulsions, and get worse at the slightest stimulus. The convulsions progress, increasing in intensity and frequency until the backbone arches continually. Death comes from asphyxiation caused by paralysis of the neural pathways that control breathing, or by exhaustion from the convulsions. The subject will die within 2–3 hours after exposure. At the point of death, the body "freezes" immediately, even in the middle of a convulsion, resulting in instantaneous rigor mortis.

 

Nice...?

Endret av Nissen
Lenke til kommentar
Måten soldatene i "chechclear" og "Ofex" døde på er bare helt jævlig...

 

(lim inn "chechclear" på google og trykk på øverste link, brutalt!)

Er det ekte video? Altså: Døde han på ordentlig?

 

Den linken var helt for jævlig!

Nå må jeg finne noen gla'tråder eller noe for å bli kvitt den ekle følelsen. Ha det bra til denne tråden.

 

http://youtube.com/watch?v=b11R7wiaTvU

Hva heter den sangen?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...