Gå til innhold

Remakes av spill.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

UFO enemy unknown til PC hadde vært litt kult om de hadde lagd på nytt.

 

Den første metal gear, og selvfølgelig, final fantasy 7. Lest et sted at de har ikke kastet bort tanken på å lage remake av ff7, de er bare opptatt med ff13 for tiden..

 

Hadde lett kjøpt en nextgen hvis de hadde laget en remake av den..

Lenke til kommentar

Off, bare jeg som synes remakes er melking av verste sort altså? Det er ikke at jeg ikke liker de gamle spillene, men jeg ser heller at utviklerne viderefører det som gjorde de gamle bra i nye spill. Kan da ta...Tomb Raider Anniversary. Siden Tomb Raider startet bra, oppfølgere la til flere bevegelser, større pupper (utrolig viktig om jeg skal tro ett gammelt spill blad jeg har liggende), men så gikk det sakte med sikkert rett i døden.

 

Tomb ble etterhvert ett ganske løst begrep om jeg skal forstå utviklerne og fansen har til slutt sett seg lei av makkverket som kom ut. Istedefor å faktisk ta ett skikkelig tak og lage en god oppfølger, presterer de å gå totalt på lat siden. Copy paste nye knep og grafikk inn, og lim det godt fast til ett spill som allerede er laget. Fantastisk, det er jo mye bedre å få nøyaktig det samme som forrige gang istedefor å faktisk videreføre og utvide gode ideer...

 

Ja til gode oppfølgere, nei til remakes. Det er alvorlig talt tegn på kronisk mangel på fantasi.

Lenke til kommentar
Off, bare jeg som synes remakes er melking av verste sort altså? Det er ikke at jeg ikke liker de gamle spillene, men jeg ser heller at utviklerne viderefører det som gjorde de gamle bra i nye spill. Kan da ta...Tomb Raider Anniversary. Siden Tomb Raider startet bra, oppfølgere la til flere bevegelser, større pupper (utrolig viktig om jeg skal tro ett gammelt spill blad jeg har liggende), men så gikk det sakte med sikkert rett i døden.

 

Tomb ble etterhvert ett ganske løst begrep om jeg skal forstå utviklerne og fansen har til slutt sett seg lei av makkverket som kom ut. Istedefor å faktisk ta ett skikkelig tak og lage en god oppfølger, presterer de å gå totalt på lat siden. Copy paste nye knep og grafikk inn, og lim det godt fast til ett spill som allerede er laget. Fantastisk, det er jo mye bedre å få nøyaktig det samme som forrige gang istedefor å faktisk videreføre og utvide gode ideer...

 

Ja til gode oppfølgere, nei til remakes. Det er alvorlig talt tegn på kronisk mangel på fantasi.

Hvorfor? Vil ikke si at hvis de hadde laget et nytt spill av Age of Empires II, bare med bedre grafikk, lyd og musikk, så hadde jeg elsket det. Jeg hadde kjøpt det på flekken.

Lenke til kommentar
Half-Life 1 kommer jo og ser sinnsvakt lovende ut så det må bli DeusEx 1, DLR og BG2+exp pack (fortsatt top down, bare oppgradert til 3d modeller osv "no moar sprite!").

 

humze, akronymer for gamle spill er litt håpløst da ;)

 

For å klarere da:

 

DeusEx 1

Den Lengste Reisen

Baldurs Gate 2 + Expansion Pack

Lenke til kommentar
Hvorfor? Vil ikke si at hvis de hadde laget et nytt spill av Age of Empires II, bare med bedre grafikk, lyd og musikk, så hadde jeg elsket det. Jeg hadde kjøpt det på flekken.

 

Nytt spill AV Age of Empires II, eller Age of Empires II med bedre grafikk?

 

Jeg ville heller at de tok det som var bra med Age of Empires II og laget en verdig oppfølger enn å få akkurat det samme om igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...