Gå til innhold

Butikker som selger Mass Effect før release dato (23/11)


Pansergnom

Anbefalte innlegg

Tviler på at de som setter ut før release vet hva de driver med. Flesteparten av disse butikkene får smekk på lanken, så lenge noen buster de altså.

 

Bullshit, sludder og vrøvel!

 

Det er en myte at butikker som selger før får noen som helst konsekvens.

Hvordan kan noen butikker gang på gang PÅ GANG alltid selge spill før release?

De har i alle fall ikke fått noen smekk eller konsekvens.

 

Det gikk jo verden over når Expert hadde solgt Halo 3 før tiden.

Jeg har aldri hørt at det fikk noen særlig konsekvens utover at de måtte skaffe tilbake spillene etter en tid.

 

Det er myteomspunnet at hvis en butikk selger før release, så får de bøter, eller får ikke spill til release neste gang.

Rett og slett bullshit.

Har som sagt ALDRI hørt om noen som har fått en konsekvens. Og det kan man lett se når alle slags store titler blir solgt før release hver eneste gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tviler på at de som setter ut før release vet hva de driver med. Flesteparten av disse butikkene får smekk på lanken, så lenge noen buster de altså.

 

Bullshit, sludder og vrøvel!

 

Det er en myte at butikker som selger før får noen som helst konsekvens.

Hvordan kan noen butikker gang på gang PÅ GANG alltid selge spill før release?

De har i alle fall ikke fått noen smekk eller konsekvens.

 

Det gikk jo verden over når Expert hadde solgt Halo 3 før tiden.

Jeg har aldri hørt at det fikk noen særlig konsekvens utover at de måtte skaffe tilbake spillene etter en tid.

 

Det er myteomspunnet at hvis en butikk selger før release, så får de bøter, eller får ikke spill til release neste gang.

Rett og slett bullshit.

Har som sagt ALDRI hørt om noen som har fått en konsekvens. Og det kan man lett se når alle slags store titler blir solgt før release hver eneste gang.

 

Dette skjer ofte. Flere butikker får påpakning. Tro meg. Men det står ikke i VG om hva konsekvensene blir. Bøter er nyttesløst i mine øyne. Det eneste som hjelper er å la være å sende spill til de butikkene som igjen og igjen bryter releasedatoer. Da har de ikke spillet og kan ikke sette det ut. Iseriøs butikkdrift kalles det.

 

Dette er ikke smålig. Det handler om at noen butikker samarbeider godt med distributører, mens andre driter i det. Taperen blir alltid de som samarbeider siden folk naturligvis besøker den butikken som driter i releaser. Blir som om at Colosseum skulle drite releasedatoer og sette opp filmer før premièrer. Like respektløst og idiotisk. Om butikker må fuske og bli smålig på denne måten for å overleve er de lite kreative.

 

Og ikke si at det er ikke det samme for det er det. Det er akkurat det samme prinsippet. Og husk at Halo 3 tjente mer penger den første dagen enn noen film noen gang har gjort.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om ikke slike tråder som dette viker mot sin hensikt. Jeg vil tro det er en del butikkansatte som frekventerer forumet (en del av dem er tross alt gamere som oss), og jeg tviler sterkt på at de ønsker å få sin butikk "hengt ut" i en offentlig tråd som dette. Butikker som driter i release-datoer fremstår plutselig som mindre seriøse og offer for litt latterliggjøring (jmf. Expert-fadesen med Halo 3), og i tillegg er man plutselig mer utsatt for represalier fra distributøren.

 

Som de sa på Game i Trondheim: "Vi vil ikke være de som setter frislippet igang, men skulle Spaceworld eller Expert finne på å selge før release, så henger vi oss naturligvis på." (fritt sitert innehaveren).

 

Uansett, jeg har ventet på dette spillet i et år nå, jeg klarer å vente to dager til. :)

Lenke til kommentar
Tviler på at de som setter ut før release vet hva de driver med. Flesteparten av disse butikkene får smekk på lanken, så lenge noen buster de altså.

 

Bullshit, sludder og vrøvel!

 

Det er en myte at butikker som selger før får noen som helst konsekvens.

Hvordan kan noen butikker gang på gang PÅ GANG alltid selge spill før release?

De har i alle fall ikke fått noen smekk eller konsekvens.

 

Det gikk jo verden over når Expert hadde solgt Halo 3 før tiden.

Jeg har aldri hørt at det fikk noen særlig konsekvens utover at de måtte skaffe tilbake spillene etter en tid.

 

Det er myteomspunnet at hvis en butikk selger før release, så får de bøter, eller får ikke spill til release neste gang.

Rett og slett bullshit.

Har som sagt ALDRI hørt om noen som har fått en konsekvens. Og det kan man lett se når alle slags store titler blir solgt før release hver eneste gang.

 

 

Butikker får faktisk konsekvenser får det.

 

Men ikke av alle utgivere.

 

Feks Blizzard hadde strenge regler rundt releasen av WOW:BC, der var det 50.000kr bot ute og gikk ble vi fortalt men det kan hende det bare var skremsel-propaganda.

Men jeg kjenner fint til en liten spaceworld butikk som mistet rettighetene til og få spill på release, de solgte for mange før release og ble rapportert av noen som faktisk hadde noe og si.

Etter det så fikk de bare spill dagen ETTER release i noen mnd.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om ikke slike tråder som dette viker mot sin hensikt. Jeg vil tro det er en del butikkansatte som frekventerer forumet (en del av dem er tross alt gamere som oss), og jeg tviler sterkt på at de ønsker å få sin butikk "hengt ut" i en offentlig tråd som dette. Butikker som driter i release-datoer fremstår plutselig som mindre seriøse og offer for litt latterliggjøring (jmf. Expert-fadesen med Halo 3), og i tillegg er man plutselig mer utsatt for represalier fra distributøren.

 

Som de sa på Game i Trondheim: "Vi vil ikke være de som setter frislippet igang, men skulle Spaceworld eller Expert finne på å selge før release, så henger vi oss naturligvis på." (fritt sitert innehaveren).

 

Uansett, jeg har ventet på dette spillet i et år nå, jeg klarer å vente to dager til. :)

 

Det går ann å sende privatbeskjeder til hverandre her på forumet, det har ihvertfall jeg gjort.

Har ingen planer om å henge ut butikken jeg har kjøpt det fra her i all offentlighet :)

Jeg vil jo gjerne få kjøpe fremtidige spill før release av de :p

 

Eksempelet med colosseum blir bare teit, de kjører jo førpremiere på filmer i opptil 2 uker før premieren er.

Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor det spiller noen rolle om noen får se filmen eller spilt spillet litt før du får...

Endret av Pansergnom
Lenke til kommentar
Eksempelet med colosseum blir bare teit, de kjører jo førpremiere på filmer i opptil 2 uker før premieren er.

Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor det spiller noen rolle om noen får se filmen eller spilt spillet litt før du får...

 

Ikke mange som spiller ting før meg, så det har ingenting med saken å gjøre. Poenget er å ha respekt for releasedatoer. Å overholde releasedatoer sikrer like konkurransevilkår. Akkurat nå ser ikke jeg dette fra en gamers ståsted, for det selvfølgelig kult å ha tilgang til spill før release.

 

Det er en grunn til at det finnes releasedatoer.

Lenke til kommentar

Skjønner hva du mener men jeg skjønner ikke hvorfor alle Butikkene i Bergen skal holde på spillet i over en uke fordi en eller annen butikk langt fra sivilisasjonen ikke har fått det enda. De er jo ikke direkte konkurrenter uansett.

Alle butikkene i Bergen inkludert forstadene (forstedene(?)) har hatt det siden forrige fredag eller mandag.

Lenke til kommentar
Tviler på at de som setter ut før release vet hva de driver med. Flesteparten av disse butikkene får smekk på lanken, så lenge noen buster de altså.

 

Bullshit, sludder og vrøvel!

 

Det er en myte at butikker som selger før får noen som helst konsekvens.

Hvordan kan noen butikker gang på gang PÅ GANG alltid selge spill før release?

De har i alle fall ikke fått noen smekk eller konsekvens.

 

Det gikk jo verden over når Expert hadde solgt Halo 3 før tiden.

Jeg har aldri hørt at det fikk noen særlig konsekvens utover at de måtte skaffe tilbake spillene etter en tid.

 

Det er myteomspunnet at hvis en butikk selger før release, så får de bøter, eller får ikke spill til release neste gang.

Rett og slett bullshit.

Har som sagt ALDRI hørt om noen som har fått en konsekvens. Og det kan man lett se når alle slags store titler blir solgt før release hver eneste gang.

 

Dette skjer ofte. Flere butikker får påpakning. Tro meg. Men det står ikke i VG om hva konsekvensene blir. Bøter er nyttesløst i mine øyne. Det eneste som hjelper er å la være å sende spill til de butikkene som igjen og igjen bryter releasedatoer. Da har de ikke spillet og kan ikke sette det ut. Iseriøs butikkdrift kalles det.

 

Dette er ikke smålig. Det handler om at noen butikker samarbeider godt med distributører, mens andre driter i det. Taperen blir alltid de som samarbeider siden folk naturligvis besøker den butikken som driter i releaser. Blir som om at Colosseum skulle drite releasedatoer og sette opp filmer før premièrer. Like respektløst og idiotisk. Om butikker må fuske og bli smålig på denne måten for å overleve er de lite kreative.

 

Og ikke si at det er ikke det samme for det er det. Det er akkurat det samme prinsippet. Og husk at Halo 3 tjente mer penger den første dagen enn noen film noen gang har gjort.

du sa det så bra at jeg bare quoter deg:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...