Gå til innhold

iPhone-tråden|Telefon, iPod og internett!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm.. vist jeg kjøper en iPhone 3G 16GB Svart med iTalk Small til 2290.

Og bryter med netcom (Bruddgebyr iTalk Small = 2400 NOK)

 

Så blir den "bare" kostenes 4700?

Pluss 1 måned med det abb du velger.

 

Er det noe sted man faktisk får kjøpt telefonen nå eller er den utsolgt overalt?

 

 

Virket som telebutikken på sandvika storsenter hadde en igjen, jeg og en vennine tittet litt på den, men jeg gadd ikke kjøpe :)

Lenke til kommentar

sitter å ser på Finn.no på alle sa luringene som har kjøpt opp xx antall telefoner. f.eks denne stor selgeren.

 

han selger iphone 3g 8gb som er ulåst til 6999,- dette var en av de billigste iPhones på finn.

Han tjener 2810 pr telefon, og ingen vet hvor mange han har kjøpt.

 

For gud skyld. kjøp ikke iphone fra "slike" folk. De kjøper inn store parti og gjør det værre for Ola norman å få kjøpt en og de skal også ha 2000-4000 i fortjeneste for at de gjør det.

 

Kjøper du fra butikken eller netcom blir det mye billigere, og det er ingen stor sak å få den låst opp:

 

iPhone 3g 8Gb : 1390,-

Bruddgebyr iTalk Small: 2400,-

Månedsbeløp 1mnd: 399,-

Total pris fra butikk: 4189,-

 

iPhone 3g 16Gb: 2.290,-

Bruddgebyr iTalk Small: 2400,-

Månedsbeløp 1mnd: 399,-

Total pris fra butikk: 5089,-

så for 4200 kan du få en opplåst iPhone 3g rett fra butikken. det å låse den opp er ikke noe problem, alt som skal til er en liten telefon samtale til netcom og 5min arbeid på pc'en (noe alle klarer).

Så spør deg selv, hva vil du helst ha? en brukt telefon til 7000 eller et ny fra butikken til 4190?

Netcom kundeservice, muntlig samtale 16. juli 2008:

"- Etter at du har brutt bindingen og betalt bruddgebyret på abonnementet du kjøpte sammen med din iPhone, kan du få operatørlåsekoden gratis slik at du kan bruke andre SIM-kort i telefonen."

 

Kilder:

http://nrkbeta.no/a-kvitte-seg-med-netcom/

http://www.mobilbloggen.no/2008/07/iphone-...kode-er-gratis/

https://netcom.no/iphone.html

 

Poster denne i begge iPhone trådene, gjør ikke det for å spamme men for å få flest mulig til å ungå å gjøre noe dumt å betale ALT for mye for telefonen.

Lenke til kommentar

hmm. Tror faktisk at jeg kjøper meg en 16GB og deretter bryte abonnementet.

Har fortsatt den gamle iPhonen, men har så lyst på den nye.

 

Blir gøy med pwnage tool. Blir en fryd å aktivere og jailbreake iPhonen nå iforhold til det det var med 1.0.2

 

Men angående det med å bryte abonnementet. Er det en norsk lov som sier at forbrukeren kan gjøre dette? Eller er det slik at alle som kjøper iPhone kan gjøre det? f.eks i usa?

Endret av FooReXZ
Lenke til kommentar

Hjeeelp!

iPhonen min har låst seg, får bare opp eple, og tenkeringen går rundt en liten stund før den stopper.. Kommer ikke inn på menyen! Avinstallerte noen programmer og skulle restarte da dette skjedde!

Ser den heller ikke i itunes ellers ville jeg prøvd en restore derfra!

Noen gode tips?!

 

edit: gammel versjon med 1.1.4, og har prøvd å holde inne låseknapp og tilbake knapp i 5 sek, da skrur den seg av og det samme skjer igjen..

Endret av Pebble
Lenke til kommentar

er det like lett å låse opp nye 3g, som det var med 1.g?

Jeg har solgt Iphonen min, og byttet til neonode for å ha en firmatelefon.

 

Til høsten skal jeg kjøpe meg en 3g, for å ha en telefon som er mer brukbar til film, musikk og reising igjen ;)

 

det blir å kjøpe fra fetters i USA da..

 

EDIT: ..og har de fått mms?

Endret av spax
Lenke til kommentar

Såvidt meg bekjent kan ikke 3G-versjonen låses opp enda.

Enda er hvertfall ikke telefonen tilgjengelig uten abo. i USA heller, så du må nok muligens vente litt lenger med kjøpet ditt. Hvorfor ikke handle her og bryte bindingstiden? Da har du hvertfall garanti og reklamasjonsrett i Norge som er mye bedre enn hva du får borti statene.

 

MMS er det fortsatt dårlig med.

Lenke til kommentar

Angrer på at jeg solgte min iPhone :( Savner den, selv om den hadde sine mangler så var den ganske ålreit å ha. Den nye versjonen blir for dyrt ser jeg på SE og Nokia blir det rett og slett for kjedelig. Spesielt SE den har ikke forandra seg noe shit. Får bare lete i finn.no etter noen gode iphones. :)

Lenke til kommentar

Argh. Har akkurat installert 2.0 og telefonen fungerer helt fint. iTunes derimot, fungerer ikke fullt så bra. Oppdaterte til versjon 7.7 istad og hver gang jeg kobler telefonen til iTunes nå, så får jeg bare melding om "AppleMobileDeviceHelper har sluttet å virke". Har søkt en del på Google nå, men de fleste konkluderer bare med å kjøre iTunes og/eller AppleMobileDeviceHelper i administrator-modus. Har prøvd å kjøre begge som administrator, men får allikevel ikke vekk den feilmeldingen. Får syncet musikk og video dog, men ikke kontakter, bokmerker, mail og kalender. Det som skjer er at hver gang jeg huker av for å synce kontakter osv, så kan jeg ikke velge fra hvilket program iTunes skal synce fra, og dermed får jeg ikke syncet noe av det som står under "info"-tabben. Kjører forøvrig Vista 64-bit. Noen som har noe forslag til hvordan jeg skal få syncet kontaktene mine? Er ganske viktig for å si det mildt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...