Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Måtte levere inn min splitter nye n82 dagen etter den var kjøpt inn pga fabrikkfeil i skjermen... (ødelagt piksel i skjerm) Skulle likt å høre hvilke andre problemer som kan er typisk for N82 Noen andre som har opplevd tilsvarende feil eller "softwarefeil"? Legg gjerne ut de erfaringer med feil som måtte være av betydning!

 

Min N82 har hengt seg opp og ikke villet starte ordentlig igjen, bare svart skjerm. Eneste måten å få den igang på har vært å ta ut batteriet leeeeenge. Noen ganger har den virket noen dager, så har den hengt flere ganger i løpet av en kveld. Slik har den vært fra jeg fikk den for tre uker siden. Og jeg har måttet sende den inn til reperasjon. Hadde vært bedre om den ikke hadde virka i det hele tatt og fått en ny. Sigh. :no:

Endret av killerost
Lenke til kommentar

Er det noen andre som opplever at telefonen knirker og knaker når man trykker til venstre for multimedietasten (altså mellom multimedietasten og D-paden) eller når man trykker ned dekselet rett over 2-tasten?

 

På min telefon høres det nesten ut som at knappen/dekselet henger seg fast i teip når den presses ned og så kommer det en "knirke"-lyd når knappen/dekselet løsner fra teipen...

Lenke til kommentar

Tydelig at bluetooth spiser mye batteri på denne mobilen. Etter å ha vært fulladet hele helgen (ladet på fredag), bestemte jeg meg for å koble på bluetooth headset og høre musikk i går. Denne aktiviteten tømte hele batteriet på 6 timer. Mulig Nokia kan styre dette bedre via ny firmware, men enn så lenge; slå av bluetooth hvis du trenger lang standby-tid.

 

For den som hører mye på radio kan jeg anbefale å plassere den på høyre valgtast. Der startes den med et trykk og slås av med to trykk på samme tasten. Ikke så raskt som stemmestyring på S40, men greit nok. For den som vil høre musikk har jeg ikke funnet noen smart løsning, er det noen som har et forslag? For eksempel starte en spilleliste direkte?

 

Nokia har alltid vært god på meldinger, men på S60 sliter jeg med å finne meldingsmottakere. Hvor ble det av "brukt nylig" som S40 har? Man sender jo stort sett til de samme hele tiden. Den eneste snarveien jeg har klart å lage er å legge de fem viktigste kontaktene i "karusellmenyen". Den går rett på Ny melding når man velger en kontakt.

Lenke til kommentar
Er det noen andre som opplever at telefonen knirker og knaker når man trykker til venstre for multimedietasten (altså mellom multimedietasten og D-paden) eller når man trykker ned dekselet rett over 2-tasten?

 

På min telefon høres det nesten ut som at knappen/dekselet henger seg fast i teip når den presses ned og så kommer det en "knirke"-lyd når knappen/dekselet løsner fra teipen...

 

Jepp, eksakt samme greie hos meg. Men det er forsvunnet mer og mer ettersom jeg har "gått inn" telefonen. Fikk min lokale forhandler til å sprette tre salgsforpakninger for å sjekke om dette gjaldt over hele fjøla, og det gjorde det hvertfall for de tre og min. Jeg merker meg at det forsvinner mer og mer, så jeg betrakter det som ett forbigående ikke-problem. Det rett over 2-tasten er helt borte hos meg nå. Klarer ikke provosere det frem.

 

Det er "godt" det finnes flere her som er like overfølsome for knirk og slark som meg! :!:

Lenke til kommentar
hmm på noen kontakter vil den ikke vise navn bare telefonnummeret, selv om kontakten ligger med full informasjon i adresseboken, dessuten savner jeg en liste med ferdiglagde smileys,testet ut tv kabelen og selv om fargene ikke var helt på topp fungerte det greit

 

Om bare nummeret kommer opp har du lagret samme nummer to ganger under kontakter. Sjekk at samme nummeret ikke er lagret to ganger (på to ulike personer, eller samme person to ganger). Klønete forklart, men du skjønner kanskje? Et nummer kan bare lagres en gang for at kontakt og nummer skal vises ved oppringning.

 

Series 60 støtter ikke smileys, men du kan laste ned et 3-parts program (må muligens betale for det... )

Lenke til kommentar
Som utvikler må si jeg er veldig fornøyd med nokia sitt SDK, og mulighetene man har til å utvikle min egen programvare for telefonen. Det blir definitivt en N82 på meg, og jeg blir nok å skrive noen egne programmer. Fjernestyring av f.eks musikk på pc via bluetooth, ja. Det er mange muligheter, er så lei av java i sammenheng med mobiler. Hvis noen andre vil lese om dette også, her.

 

Gleder meg sykt!

Hvordan funker dette? Hvilke(t) verktøy bruker du for å lage? Hvilket språk? Så det stod c++ på siden, stemmer det?

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd GPS enheten skikkelig? Så en GPS test på itavisen e.l der de ble sent helt på "vidden". Var det slik at kartene er gratis men en må betale for datatrafikken i nettet?

 

Hvordan lagrer jeg ringetoner et annet sted enn i spor ---> musikk? opprettet en ny spilleliste og slettet de som lå i musikk men da ble også den nye spillelisten slettet. Noen som har peil?

 

Tydeligvis ingen grenser for bruksområdet til N82 og skulle gjerne vite mer om hvordan den kan brukes som fjernkontroll! Fant tilogmed en strekkodeleser!? Hva er bruksområdet til denne funskjonen?

 

Angående batteriet ble jeg anbefalt av verkstedet lade det fullt opp første gang pga at den registrer visstnok førstegangs lading som standard for mobilen, så hvis den ikke er helt oppladet blir batteriet tømt raskere.

Er litt usikker på om dette stemmer... Har sett i bruksanvisningen og har ikke funnet noe info som bekrefter dette.

Lenke til kommentar

La i går inn bilder og video via pc'ens egen filoverføring (Microsoft Vista). Bilder ble helt greit overført og jeg kunne se de via slideshow. Men videoene jeg har tatt kunne jeg ikke se (det stod bare mp4 på filen, og "kan ikke vises" når jeg prøvde å åpne den). Noen som vet hva jeg må gjøre. Må jeg installere PC Suite? Er ikke så glad i de medfølgende programmene på cd, men... må man så må man. Noen som vet hvordan jeg kan få sett videoene på PC-en (laptop m Vista).

Lenke til kommentar

Hei. Beklager om spørsmålet mitt er besvart tidligere, men tråden var så evig lang at jeg ikke orket å bla gjennom hele. Når jeg skal sjekke meldingsstatusen på en SMS jeg har mottatt, står det at meldingen er sendt 1 time tidligere enn jeg har mottatt den. Klokka går 1 time saktere enn den som står på displayet mitt og den default klokka jeg har valgt. Ettersom mine meldinger blir besvart umiddelbart, kan jeg selvsagt bekrefte at det er kun klokka på meldingsdetaljene som henger etter. Er det noe sted man kan stille inn på dette?

 

På forhånd, takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...