Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

1: Gjelder dette alle samtaler uansett hvem som ringer? Sjekk at det ikke er dobbeltoppføringer i kontaktlista..

 

2: Tastelåsen slår du av og på med venstre valgtast og stjerne, du kan endre instillingene til den autmatiske tastelåsen inne i instilling menyen. meny-verktøy-instillinger-generell-sikkerhet-telefon og sim-kort-automatisk systemlås.. sett ønsket tid:)

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1: Gjelder dette alle samtaler uansett hvem som ringer? Sjekk at det ikke er dobbeltoppføringer i kontaktlista..

 

2: Tastelåsen slår du av og på med venstre valgtast og stjerne, du kan endre instillingene til den autmatiske tastelåsen inne i instilling menyen. meny-verktøy-instillinger-generell-sikkerhet-telefon og sim-kort-automatisk systemlås.. sett ønsket tid:)

 

Takk, det løste problem 2 ihvertfall, var litt usikker på hva de mente med systemlås. Når det gjelder innringere så tok jeg meg en tur her nå og fikk div kollegaer til å ringe, alle de poppet opp med navn, men feks samboeren og faren min kommer opp bare med nummer, og det er jo litt håpløst. Får forske litt på det, takk for svaret uansett.

Lenke til kommentar
1 - når noen ringer kommer bare nummeret opp og ikke navn, kan man gjøre noe med det? Har kikket rundt, men finner ikke noe smart å gjøre med det?

Dette problemet får du, hvis du har lagret et nummer flere ganger, men under et annet navn.

 

De såkalte ICE (InCaseofEmergency)-numrene, er nok til å få dette til å flippe. Da skjønner ikke telefonen hvilket navn den skal vise (av 2 eller flere navn) ved innkommende samtaler.

Derfor velger den enkleste utvei, som blir å vise kun nr.

 

Går ut ifra at den mest sannsynlige årsaken til problemet ditt, er at du har lagret ICE-nummer, så sletter du disse så er du "good to go" igjen tenker jeg.

Endret av DTS
Lenke til kommentar
Har oppdaget en bug.Når telefonen ringer så lyser det ikke i tall tastene.Kun i displayet.Har faktisk opplevd at displayet heller ikke lyser når det ringer.Dette er jo trafikkfarlig da man ikke ser hvor svarknappen er.Noen fler som har oppdaget dette på sin N82?

 

Hvor trafikkfarlig det er vet jeg ikke, jeg kjenner ihvertfall hvor knappene til å svare og å legge på er uten å måtte se på tlf.

 

Dette skal jo styres av lyssensoren, så er den justert kan det være at den tolker lysforholdene gode nok til ikke å la lyset være på når det ringer.. samme med bruk ellers. Skjermlyset kommer på, men ikke tastelys.

Lenke til kommentar
Da var amobil testen ute. Fikk 6er gitt, er så og si enig med det meste, men at de sier at tastene på mobilen blir vonde ettervært er jeg ikke enig i det hele tatt. Men er fornøyd med 6ern =)

 

Sier meg enig der, brukt denne ett par uker nå og har hverken såre eller slitne fingre etter tastene. Men dette kan så klart være individuelt fra person til person..

 

Men om det er det eneste det trekkes ned for, helt greit. 6'eren er velfortjent!

Lenke til kommentar

Går ut ifra at N82 også har innstillingen "Tidsavbrudd for lys". Er denne justert ned til et minimum, så slukker tastaturlyset ganske kjapt.

Men, som nevnt i tidl. post også, så bestemmes dette også av lyssensoren.

 

Hvorfor Nokia velger å kalle lysstyrke, for lyssensor, skjønner jeg fortsatt ikke. For denne innstillingen i menyen har ingenting med selve lyssensoren å gjøre...

Lenke til kommentar
Går ut ifra at N82 også har innstillingen "Tidsavbrudd for lys". Er denne justert ned til et minimum, så slukker tastaturlyset ganske kjapt.

Men, som nevnt i tidl. post også, så bestemmes dette også av lyssensoren.

 

Hvorfor Nokia velger å kalle lysstyrke, for lyssensor, skjønner jeg fortsatt ikke. For denne innstillingen i menyen har ingenting med selve lyssensoren å gjøre...

Har ikke rørt innstillingene,ingen lys når den ringer men ellers i bruk er det lys i tastene.

Lenke til kommentar

Har byttet ut min meget slitne Sony Ericsson med denne telefonen er UTORLIG fornøyd, men det er noen ting ikke som jeg ikke får til og det irriterer meg.

 

Jeg klarer nemlig ikke koble opp mot WLAN. Jeg får beskjed om å fylle inn "forhånddelt kode for WLAN" . Kall meg idiot, men jeg vet ikke hvilken kode det er snakk om eller hva jeg skal fylle ut, men har skjønt den er åtte tegn.

 

Noen som kan hjelpe meg??

Lenke til kommentar
Dette er nettverkskoden.

 

Om du har trådløst nettverk hjemme eller på jobb som er låst, slik at bare de/du som har koden kan bruke dette nettverket, så er det den koden du skal legge inn der.

 

Takk for svar, men tror dessverre ikke det hjalp.

 

Sitter på Universitetet og der er skal man logge seg på med brukernavn og passord som man har tilknyttet sin brukerkonto. Jeg kommer på med laptopen min uten noen annen info enn det. Burde ikke samme gjelde for mobilen?

Kan høre med itansvarlig i morgen om det er en egen kode man må ha hvis man logger seg på med mobilen. Hjemme har jeg bare "det vanlige" passordet til det trådløse nettverket. Skal det funke med det passordet eller det snakk om en annen kode?

Lenke til kommentar

Jeg vil tro det en mangel/skrivefeil.. den bør følge med, siden det er microUSB kabel, noe som ikke er så vanlig til Nokia enda.

 

Noen som IKKE har fått med USB kabelen som har bestilt fra Norge?

 

Som nevnt tidligere, kan variere fra område til område, tolker det som land/region. Ikke fylkesvis.. hehe

 

Innholdet i standard salgspakke*

Nokia N82

Batteri BP-6MT

Hurtiglader AC-5

Musikk-headset HS-43

Tilkoblingskabel CA-101

Videokabel CA-75U

2 GB microSD-kort MU-37**

 

* Innholdet i salgspakken kan variere fra område til område.

Endret av PerTurbo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...