Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr


  

887 stemmer

  1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

    • DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

    • 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

    • Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

    • DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251


Anbefalte innlegg

Vil en tur til en barbershop være verdt de 20-35 pundene, med tanke på at jeg ikke har så kraftig skjeggvekst (barberer meg vel hver andre/tredje dag, alt etter hvor nøye jeg var gangen før)?

Det er jo en innvestering da, og verdt det uten tvil. :) 20-25 pund er jo små bær egentlig og det er jo noe billigere i U.K. Med 25 pund, så vil du nok få deg en brukbar kost og krem/gele/skum/såpe, alt ettersom hva du har tenkt deg av kvalitet.

 

Nå har ikke jeg fått min pakke fra Mankind enda, ellers så kunne jeg ha kommet med et par ord (noe jeg skal) om Geo F. Trumpers rosekrem før du drar.

 

Ellers er Truefitt & Hill godt beryktet. Fra London. :)

 

Edit: Skarpe ting blir satt veldig hardt ned på etter 9/11. =/ Pappa ble stoppet opp og grundig sjekket etter at han tok med seg toalettmappa som en del av håndbagasjen. Samme gjelder væsker og andre gjenstander i løs form. Putt alt i bagasjen som miCro sier. :)

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget var vel at han skal gjøre begge deler og var ute etter tips og steder der han muligens kunne skaffe seg tradisjonelt barberutstyr samt få seg en ordentlig tett barbering av en ekte barberer. Altså at sjansen var stor for å kunne kjøpe utstyret der man også kunne barbere seg.

Endret av miCro
Lenke til kommentar

Jepp, det stemmer det gutter. Det som kostet 20-35 pund var altså en barbering av en ekte barberer. Har alltid lurt på hvordan det er, og det ser jommen ta meget behagelig ut.

 

Ser forresten ut til at jeg kan slå to fluer i en smekk, da de også tilbyr barbertjenester hos Truefitt & Hill i London. Ser ut som det blir £35 for en tradisjonell våtbarbering som det heter, pluss eventuelle barbersaker. En blir fattig av mindre :wee:

Lenke til kommentar

£35 er jo en del, men det er jo en opplevelse! Hadde glatt lagt ut samme beløpet. Truefitt & Hill lager også fabelaktige barberprodukter, er veldig godt fornøyd med barberkremen jeg har fra de. Du bør også vurdere pre-shave oil fra dem, den lukter fantastisk godt! Bruker også den og er godt fonøyd med den kombinasjonen.

Lenke til kommentar

De har jo også Trumpers i London. Like ved Piccadilly Circus hvis jeg husker rett.. Lurer meg på om det kostet rundt 400 kroner for en shave for ca et år siden. Såvidt jeg husker var utstyret de solgte der relativt dyrt (tenker da først og fremst på koster, høvler o.l.) Anbefaler Trumper's Skin Food. En aftershave lotion som jeg liker veldig godt :)

Lenke til kommentar

Jeg har et seriøst hake problem.....jeg må skumme og barbere meg ihvertfall 3-4 ganger for å få vekk alt håret..noe som ofte går utover huden.

 

jeg har alltid barbert meg sideveis på fremsiden av haka, sånn startet fra skinnskjegget og overog helt til og med underleppe...ser ut som den type barbering gjør det vanskeligere for meg nå.

 

uansett så har jeg en HD 34c. kan godt hende at jeg er bare litt for redd for å skjære meg eller at høvelen er kanskje litt for liten....

 

uansett så har jeg ikke fått helt teken på det under haka, utenom det så synes jeg Straight razor er mye bedre for huden og for tettere barbering enn noen av de mach/fusion tingene....de selger jo ikke Excel så mange steder heller..så jeg er kjempefornøyd.

Lenke til kommentar

Hmm. Har du prøvd med Mach 3 på hake-området ditt? Kan hende den Merkuren din ikke kommer skikkelig til der. Vi har alle forskjellig struktur på haken. Antar at du sikkert har prøvd mye, og du lager sikkert litt grimaser for å komme bedre rundt hake-området.

Lenke til kommentar
Hmm. Har du prøvd med Mach 3 på hake-området ditt? Kan hende den Merkuren din ikke kommer skikkelig til der. Vi har alle forskjellig struktur på haken. Antar at du sikkert har prøvd mye, og du lager sikkert litt grimaser for å komme bedre rundt hake-området.

 

har prøvd og den funker..men Merkuren er tettere..men det er bare så himla mange ganger jeg må gjøre det....

når jeg til slutt tar et tak "feil vei" da går det veldig bra..

Lenke til kommentar

hei! Jeg har akkurat oppdaget dette forumet og har oppdaget veldig mange bra innlegg!

Jeg har endel barberutstyr og bruker for det meste merkur futur og vision. Vision tok det lang tid å venne seg til, pga blad-vinkelen er denne veldig aggresiv, selv på nivå 1-,..... futur er mye enklere å starte med! Kan absolutt anbefale Geo f trumpers rose shaving cream på det sterkeste!!! med en god kost får du perfekt krem med en veldig bra duft! anbefales sterkt!!!.. ellers er jeg også fornøyd probaso med eucalyptus. Veldig spent på hvilke erfaringer folk har med feather.. selv har jeg enda ikke prøvd dette merket..

Lenke til kommentar

Jeg fikk Geo. F. Trumper-kremen forrige uke, og anbefaler den som også Jossimann1 gjør! Duften er rett og slett deilig. Det som overrasket meg med kremen, er at den gjør huden min utrolig myk under barbering! Mykere enn MenU-kremen og alt det andre jeg har prøvd. Og rose-kremen inneholder ikke noe som gjør huden kjølig (mint), akkurat som MenU-kremen, slik at man får en liten kick. Bedre uten synes jeg.

 

Kremen er forøvrig rød av farge og går over til en lett rødfarge når man bearbeider den. Kjøp den! :)

Lenke til kommentar
Jeg har bare det orginale bladet som følgte med å sammenligne mot, men jeg vil si at det ikke har vært noen ulemper med Feather-bladet, så jo skarpere jo bedre. :)

 

Da har jeg også bestillt meg Feather-blader. Så at de hadde fått inn på barbershop, så da får jeg de ganske fort. Blir morro å se hvor stor forskjellen egentlig er.

 

Bare siden jeg er nysjerrig, noen som har prøvd den MR3-neo høvelen?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Merkur progress. Meget enkel, billig og grei i forhold til futur og vision.

 

Men om (når) du får dilla kan det være greit å ha en av de dyrere, finere Merkurene. Jeg har mest lyst på en Futur med tilhørende kost og stativ nå... for å få noe som matcher og har stativ.. :)

 

Kjøp krem over såpe. Tror det er bedre m.t.p. tørrhet i hud. (har selv såpe, fungerer forsåvidt greit, men jeg vurderer sterkt å bestille krem også...

Lenke til kommentar

Merkur HD fungerer bra. Er vell en av de billigste. Har denne selv og er storfornøyd.

Jeg synes såpe fungerer bra. Så lenge man tar på after shave balm etterpå skal ikke fuktighet vere noe problem. Jeg har ganske tørr hud.

 

Men såpen min er nok ikke den beste og kommer nok til å kjøpe noe annet snart.

Endret av Akidon
Lenke til kommentar

Jeg vil også anbefale deg å satse på en barberkrem. Jeg har både barbersåpe og barberkrem selv, men jeg foretrekker definitivt barberkremen min. En krem vil ikke være like drøy i bruk som en såpe, men med en kost vil den uansett vare lenge. Jeg bruker denne selv og er meget forøyd med den. Eventuelt har denne barberkremene fra Lucky Tiger fått meget god omtale rundt om, men den er tilsynelatende utsolgt akkurat nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...