Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr


  

887 stemmer

  1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

    • DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

    • 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

    • Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

    • DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kopp med speil er ikke dårlig det gitt! :)

 

Selv har jeg tenkt å kjøpe meg et firekantet/rektangulært speil i passe størrelse for å ha i dusjkabinettet her i huset. Tenk å barbere seg i dusjen? Ahh, all den dampen og det rennende vannet som åpner porene og gjør huden myk. Det må bare prøves. :wee:

 

Selv fikk jeg ingeting, det er egentlig like greit. Kjøper selv det jeg vil ha og som har fått god omtale. :)

Lenke til kommentar

Jeg barberte meg alltid i dusjen før, men jeg har ikke gjort det siden jeg skiftet ut barberingsutstyret mitt. Kanskje litt styr å blande opp skum i dusjen? Man kan jo alltids blande opp skummet før man man hopper i dusjen.. Digg er det i alle fall!

 

Såpekoppen er skikkelig grom ja. Badet begynner jaggu å se ut som en slags "barbershop" etter vært med alt stæsjet mitt. kanskje jeg skulle få meg et par slike stripete rør (eller hva man nå kaller det) som de alltid har på slike steder og feste de ved siden av speilet. :wee:

Lenke til kommentar

De rørene vil jeg gjerne se eksempler på, tror jeg vet hva du mener. :)

 

Nice, må prøve ut det altså. Derfor må jeg ha et speil i dusjen. Og ja, jeg kommer nok til å blande kremen før jeg hopper inn i kabinettet med høvel, kost og kopp. :wee:

 

Selv bruker jeg en hvit porselenskopp til å blande opp krem. Men nå skummer ikke Men-U-kremen noe særlig (må tilføres rett på ansiktet), så derfor bestilte jeg meg en Geo F. Trumper-barberingskrem. Digg!

Lenke til kommentar

Det var slike jeg hadde i tankene, barbershop pole:

barbershop.jpg

 

Utrolig fete!

 

Jeg liker også at kremen skummer og ikke minst dufter godt! Kommer nok til å teste Geo F. Trumper sin rosekrem pga all skryten den har fått, men jeg må bare si jeg er veldig fornøyd med Truefitt & Hill kremen min. Utrolig velduftene! Har fått noen vareprøver på et par andre, men ingen har vært i nærheten. Dog tviler jeg ikke på at den kan få litt konkurranse når Trumper dukker opp på badet. :wee:

 

Jeg bruker kun en stor tekopp for å blande skummet i per i dag. Funker veldig bra, men den står jo ikke helt i stil til resten av utstyret mitt så den kommer nok til å bli erstattet over nyttår. Har litt lyst på en slik hul kopp man kan fylle med varmtvann for å holde skummet varmt, noen som vet hvor slikt kan skaffes?

Lenke til kommentar

Du kan jo ta deg en tur til en husholdingsbutikk (Bohus, Miljøbad bl.a.) som har utstyr til f.eks. bad, stue og andre rom i huset. Jeg er veldig fornøyd med min porselenkopp som er dyp, i hvitt. :)

 

Jeg kan komme med en tilbakemelding på hvordan Geo F. Trumpers rosekrem er når den ankommer. Gleder meg veldig! :)

 

Hvor mye pleier du å blande ut? Går du etter Truefitt & Hills anbefaling, eller blander du ut ønsket mengde? Personlig så synes jeg en og halv pumptrykk med krem fra Men-U blir for lite.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Har også vurdert å kjøpe en gammel og flott kopp fra et bruktmarked eventuelt noe fra ebay. Hadde vært kult å ha en 100 år gammel kopp som sto i stil til barberkniven min. :)

 

Jeg har egentlig aldri sett på hva Trufitt & Hill anbefaler, har alltid tatt det på gefulen. Nå kommer også kremen i en slags kopp, så det jeg vanligvis gjør er å ta busten ned i kremen og vri en halv gang (sånn veldig ca). Pleier da å få en mellomting mellom en ert og en mandel som jeg bruker for å blande opp skummet. Må nesten alltid etterfylle med litt mer vann når jeg blander opp skummet. Blir som regel helt super konsistens på skummet da. :)

 

De produktene jeg har fra Men-U jeg har undervurderer også mengden man faktisk trenger. Har f. eks. en dusjsåpe hvor de påstår at et til to trykk skal holde i massevis. Nå er jeg riktignok ganske høy, men det blir uansett altfor lite.

Lenke til kommentar
Når vi snakker om å kutte oss å sånn, noen som har prøvd japanske feather blader?

Er mye snakk om de rundt på nettet om at de skal vere så ekstrem skarpe. Og at de er lett å kutte seg på. Noen her som vet hvordan de er i bruk?

Nå har jeg fått brukt et Feather blad et par ganger og her er min vurdering:

 

Fra begynnelsen av var det klart at bladet var mye skarpere enn det orginale Merkurbladet, og det gav meg en ny grad av respekt for utstyret. I bruk var det klart at jeg måtte være litt lettere på hånden enn tidligere da det selv på hakk 1 (justerbar Futur høvel) lagde høyere "skrapelyd" av hår som ble kuttet enn det orginale på 3-4. Men utenom at jeg måtte være litt roligere er det ingenting annet å kommentere.

Lenke til kommentar
Hvor mye pleier du å blande ut? Går du etter Truefitt & Hills anbefaling, eller blander du ut ønsket mengde? Personlig så synes jeg en og halv pumptrykk med krem fra Men-U blir for lite.

 

Jeg bruker bare et pumptrykk på men-u kremen og syns det holder i massevis, men det spørs vel litt på hva slags kost man bruker og hvor lenge man skummer opp. På shower gelen må man kanskje bruke litt mer enn hva som står, men som oftest syns jeg de holder ganske bra hva de skriver.

 

Fikk en vareprøve for Lucky Tiger Cream Shave med siste besilling jeg gjorde. Den var helt super, tror nok faktisk det er den beste barberkremen jeg har prøvd. Ser at den er utsolgt, men skal nok bestille en sånn så fort de er tilbake på lager.

Lenke til kommentar
Når vi snakker om å kutte oss å sånn, noen som har prøvd japanske feather blader?

Er mye snakk om de rundt på nettet om at de skal vere så ekstrem skarpe. Og at de er lett å kutte seg på. Noen her som vet hvordan de er i bruk?

Nå har jeg fått brukt et Feather blad et par ganger og her er min vurdering:

 

Fra begynnelsen av var det klart at bladet var mye skarpere enn det orginale Merkurbladet, og det gav meg en ny grad av respekt for utstyret. I bruk var det klart at jeg måtte være litt lettere på hånden enn tidligere da det selv på hakk 1 (justerbar Futur høvel) lagde høyere "skrapelyd" av hår som ble kuttet enn det orginale på 3-4. Men utenom at jeg måtte være litt roligere er det ingenting annet å kommentere.

 

Men hvilke synes du var best?

Lenke til kommentar

men-u db Premier Shaving Brush & kromstativ - sort kr 449,00

Barberhøvel Merkur HD 34C kr 269,00

Merkur Super Platinium barberblader 10-pakning kr 39,00

 

Nå har jeg ikke akkurat verdens mest aggressive skjeggvekst, så regner med prøvene som er med kosten holder en stund. Jeg er også sur på alle dere i tråden her som fikk meg til å bruke så mye penger :p

Lenke til kommentar

På et vis vil du spare penger med tanke på at du med det utstyret ikke trenger å kjøpe mer på en god stund, spesielt med tanke på den horible prisen gilette tar for bladene sine. Hvis du ikke blir hektet slik en del av oss har blitt, da blir det fort veldig mye dyrere. :p

Lenke til kommentar

Skal på studietur til London med engelskklassen min i februar, og i den anledning tenkte jeg på følgende to ting: Finne et butikk hvor jeg kan få fatt på en safety razor, kost og tilhørende utstyr, samt finne et barbershop og få meg en 'traditional wet shave'. Finner jeg en barbersjappe er det vel også sannsynlig at jeg kan få kjøpt høvel, kost, krem osv der, hvis ikke kan jeg sikkert få henvist et sted. Men, det jeg nå lurer mest på:

Vil en tur til en barbershop være verdt de 20-35 pundene, med tanke på at jeg ikke har så kraftig skjeggvekst (barberer meg vel hver andre/tredje dag, alt etter hvor nøye jeg var gangen før)?

Lenke til kommentar

Appropo å fly og slikt:

Noen som vet hvordan det er å ta med seg slike gammeldagse barberhøvler og -blader i håndbagasjen? Kan se for meg at sikkerhetsvaktene er skeptiske til de.

 

På et vis vil du spare penger med tanke på at du med det utstyret ikke trenger å kjøpe mer på en god stund, spesielt med tanke på den horible prisen gilette tar for bladene sine. Hvis du ikke blir hektet slik en del av oss har blitt, da blir det fort veldig mye dyrere. :p

Har ingen planer om å bli hekta, men jeg er forferdelig dårlig til å planlegge :p

Lenke til kommentar

Jeg tviler sterkt på at de vil tillate deg å ta med barberblader i håndbagasjen. De er såpass skarpe at de nok kan brukes til både det ene og det andre hvis man har skumle hensikter. En enkel løsning er å legge bladene i din vanlige bagasje og ta med høvelen uten å ha blader i den i håndbagasjen, det bør gå bra. Hvis du ikke har Merkur Vision da, den kan lett brukes som et slagvåpen. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...