Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr


  

887 stemmer

  1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

    • DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

    • 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

    • Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

    • DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis jeg vil ha en billig, men bra høvel hvilken burde jeg kjøpe? Hva tror dere om Gilette?

 

Takk for svar ;)

Du kjøper Mercur HD34 - en meget bra høvel til 230kr.

Husk å kjøpe barberblader, der får du Mercur til 40kr for 10stk som varer en stund. Senere kan du vurdere sylskarpe Feather blader.

 

Hvis du har litt penger ville jeg spyttet ut for et men-U m/premier kost kit. (kommer vel på vel 750kr, men det er med kosten og svært drøye barberskum, ansiktsvask og aftershavekrem)

 

Hvis du skal gå for den billige varianten ville jeg kjøpt Ultra-Shave til 120kr. Har ikke prøvd denne, men den skal visst være svært bra, og veldig enkelt og rask i bruk. Kan visst brukes fint uten kost og, så da sparer du det i tillegg.

 

Husk at de første to ukene er en tilvenningsperiode, så begynner du å få teknikken inn og huden blir vant til den nye barberingsmetoden.

 

glhf

Lenke til kommentar

Min anbefaling til billig og god høvel er Merkur 933CP kr 229.

Dette er en liten høvel som kan monteres fra hverandre (3 deler) og er enkel å ta med på reise!

 

Grunnen til jeg ville valgt denne er blandt annet fordi den er veldig "ufarlig" sammenlignet med mange andre DE-høvlene. Og det er en god høvel å øve seg med!

 

Den andre grunnen til hvorfor du skal kjøpe denne: Etter en stund blir du hekta av å barbere deg på denne måten, du kommer til å kjøpe en dyrere høvel med flere muligheter.. Da er du glad for at du kjøpte den sammenleggbare høvelen istedenfor en identisk som ikke kan legges sammen...!! Dermed har du ikke kjøpt en høvel som bare ligger på hylla etter du har kjøpt en dyrere..!!!

 

Når det gjelder blad ville jeg gått for feather- blader.. Det er ikke slik at du kutter deg mer siden disse er skarpere. - Tvert imot dersom du har en høvel med god sikkerhetskant Det viktige for deg her er nok høvelen( som den jeg anbefalte).skarpere blad kutter jo hårene bedre og HINDRER at du kutter deg!!! Bladene blir billigere i lengden siden disse holder lengst!

 

Så var det krem/skum/gele....

Det beste er nok en god krem og kost. men dette koster..

For å øve seg ville jeg gått for noe der du slipper kost, og heller kjøpe dette senere!

ZIRH shave gel koster 149 og er veldig drøy, holder lenge!!!

Husk å bruke fuktighetskrem etter barbering!!!!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
En ting kan jeg si, kjøp en dyr og GOD børste med en gang. jeg kjøpte først en billig en fra barbershop. grei nok den, men så fikk jeg Merkur børsten og Dæmn for en forskjell i komfort!

 

Helt enig i det!

 

Det eneste fornuftige å kjøpe av kost er:

Super badger eller silver tip.!

 

Alt annet er bortkastet!!!

Lenke til kommentar
Min anbefaling til billig og god høvel er Merkur 933CP kr 229.

Dette er en liten høvel som kan monteres fra hverandre (3 deler) og er enkel å ta med på reise!

 

Grunnen til jeg ville valgt denne er blandt annet fordi den er veldig "ufarlig" sammenlignet med mange andre DE-høvlene. Og det er en god høvel å øve seg med!

Jeg ville nok gått for 34HD, dette er en klassiker.

Jeg har Merkur mod. 34 fra før og kjøpte denne for å har i med på reise. Den er en veldig grei reisehøvel, men jeg vil ikke anbefale den som første høvel - håndtaket er for kort og lett. Den fungerer bra, men krever litt ekstra ferdighet og forsiktighet i bruk fordi den er så lett, men er perfekt til sitt bruk: Å ligge fast i toalettmappe klar til neste tur!

 

Den andre grunnen til hvorfor du skal kjøpe denne: Etter en stund blir du hekta av å barbere deg på denne måten, du kommer til å kjøpe en dyrere høvel med flere muligheter.. Da er du glad for at du kjøpte den sammenleggbare høvelen istedenfor en identisk som ikke kan legges sammen...!! Dermed har du ikke kjøpt en høvel som bare ligger på hylla etter du har kjøpt en dyrere..!!!

Greit nok - men han sier han ønsker en billig og bra høvel - da er det gjerne ikke så sannsynlig at han skal kjøpe inn en kanondyr justeringshøvel som Futur el.lign med det første. Forøvrig er argumentet med reisehøvel litt drøyt synes jeg. HD34 er liten og smidig - ser ingen problem med å ta den med seg på reise. Kanskje et argument dersom man har 300 reisedøgn i året, men tror ikke det har noe å si for Faktum1.

 

Så var det krem/skum/gele....

Det beste er nok en god krem og kost. men dette koster..

For å øve seg ville jeg gått for noe der du slipper kost, og heller kjøpe dette senere!

ZIRH shave gel koster 149 og er veldig drøy, holder lenge!!!

Husk å bruke fuktighetskrem etter barbering!!!!

Derfor jeg anbefalte Ultra Shave, fordi det er billig og enkelt og skal visst være veldig, veldig bra. I tillegg er det barberkrem og aftershave i ett. Jeg synes som det virker som beste for Faktum1 som ikke har så mye penger å bruke på dette her akkurat nå.

Lenke til kommentar

Mulig enkelte misforstår poenget med tråden litt da, og tror "tradisjonell barbering" omfatter all slags våtbarbering, også den med Gillette-skum og Mach 3-høvler. Men jo flere man får rekruttert i tide, jo bedre er det kanskje? Jeg er fortsatt blant Gillette-gjengen selv, men venter på at Barbershop skal få inn litt flere produkter på lager igjen, og så får vi se ...

Lenke til kommentar

Captain obvious:

 

Slik jeg har forstått det er dette et sted der en kan dele sine erfaringer :)

Oppfatter det litt slik at du kritiserer mine forslag og mener dine forslag er best?

 

Flott du kommer med anbefalinger.. Ser bl. annet at du også presiserer at ultra shave er billig og bra (men at du ikke har prøvd det..). Likevel mener du at dette er et bedre kjøp enn mitt forslag om Zirh gel. (Ultra shave 129 kr Zirh Gel 149----> ikke veldig store forskjeller..og Zirh har jeg EGNE erfaringer med at er et greit alternativ om en ikke påkoster seg kost med det første..) (og ang reisemerkuren er også min erfaring at den er kanonbra til å øve med! enig at den er lett, men likevel er den helt genial for en nybegynner. det er ganske vanskelig å kutte seg med den..! )

 

Så det jeg prøver å si er at det bør være flott at alle kommer med anbefalinger på grunnlag av egne erfaringer og at dette blir tatt godt imot av brukerbne på forumet.. er ikke veldig motiverende å komme med innspill dersom det blir kritisert på en usaklig måte..

Lenke til kommentar
Captain obvious:

 

Slik jeg har forstått det er dette et sted der en kan dele sine erfaringer :)

Korrekt observert, jeg kan f.eks dele mine med HD34, og referere til en brukererfaring med reisehøvelen.

 

Oppfatter det litt slik at du kritiserer mine forslag og mener dine forslag er best?

Riktig.

 

Flott du kommer med anbefalinger.. Ser bl. annet at du også presiserer at ultra shave er billig og bra (men at du ikke har prøvd det..). Likevel mener du at dette er et bedre kjøp enn mitt forslag om Zirh gel. (Ultra shave 129 kr Zirh Gel 149----> ikke veldig store forskjeller..

Men så er Ultra Shave også en aftershave/fuktighetskrem. Det er over halve poenget

 

og Zirh har jeg EGNE erfaringer med at er et greit alternativ om en ikke påkoster seg kost med det første..) (og ang reisemerkuren er også min erfaring at den er kanonbra til å øve med! enig at den er lett, men likevel er den helt genial for en nybegynner. det er ganske vanskelig å kutte seg med den..! )

Etter min erfaring med HD34 og Featherblad er den også safe og en god nybegynnerhøvel

 

Så det jeg prøver å si er at det bør være flott at alle kommer med anbefalinger på grunnlag av egne erfaringer og at dette blir tatt godt imot av brukerbne på forumet.. er ikke veldig motiverende å komme med innspill dersom det blir kritisert på en usaklig måte..

Jeg synes ikke jeg har vært usaklig i det hele tatt. Kan du vennligst referere til de usaklige kommentarene?

Lenke til kommentar

Hjelpe meg mr Captaim Obvious besserwisser...

Du misforsto gjerne poenget mitt her. Saken er vel slik at vi kommer med forslag på grunnlag av egne erfaringer.

(ja jeg bruker repetering som virkningsmiddel fremforklipp og lim som har blitt ditt kjennetegn)

 

Det jeg mener med dette er rett og slett at vi kommer med forslag så kan folk selv avgjøre og evt. måle alternativer opp mot hverandre ut fra behov og ønsker. Ikke at man skal begynne å argumentere for hvorfor sine forslag er best! det er jo bare helt idiotisk.. Skjønner jo ikke helt hvorfor du da kommer med slike utspill som du gjør.

 

Usakligheten din er vel i størst grad anbefalingen av produkter som du ikke har prøvd.....

når det forøvrig er snakk om at ultra shave også er fuktighetskrem... vel jeg kan jo like gjerne anbefale den billigste aloe vera- fuktighetskremen du får fatt i... funker bra!

 

 

 

(for øvrig har jeg heller aldri ment at du har kommet med dårlige forslag- bra alternativer du har foreslått, men det kan jo tenkes at andre også kan komme med forslag? fint med valgmuligheter vet du!)

 

Ønsker overhodet ikke å starte noen videre diskusjon ut over dette, håper du forstår det og godtar at andre også har erfaringer her.. Blir likevel SVÆRT overrasket om du ikke svarer tilbake med en ny klipp- og -lim melding der du igjen kommenterer bit for bit det jeg har skrevet..

Endret av JohndoeMAKT
Massivt sitat fjernet
Lenke til kommentar

Det sier jeg også. Det er da ingen grunn for noen til å føle seg angrepet av at andre har forskjellige meninger. Det er jo bare greit at folk forteller hvorfor de mener som de gjør, men vi trenger vel ikke å rakke ned på andres poenger heller. Jeg, for eksempel, er jo her for å få hjelp til å gjøre meg opp en mening før en eventuell investering, men klarer jo å ta alt jeg leser med et visst forbehold for det.

Lenke til kommentar
Det jeg mener med dette er rett og slett at vi kommer med forslag så kan folk selv avgjøre og evt. måle alternativer opp mot hverandre ut fra behov og ønsker. Ikke at man skal begynne å argumentere for hvorfor sine forslag er best! det er jo bare helt idiotisk..

Det heter diskusjon.no - du kan ikke forlange å la anbefalinger stå ukommentert her.

 

Skjønner jo ikke helt hvorfor du da kommer med slike utspill som du gjør.

Det er for å hjelpe duden med å finne best barberingsutstyr til sitt formål. Nå jeg har sett en brukererfaring på et annet sted som kan være verdt for ham å ta med i betraktningen, lar jeg ikke din anbefaling stå ukommentert. Forventer du at alle skal slutte å diskutere bare fordi den store profeten har talt?

 

Usakligheten din er vel i størst grad anbefalingen av produkter som du ikke har prøvd.....

når det forøvrig er snakk om at ultra shave også er fuktighetskrem... vel jeg kan jo like gjerne anbefale den billigste aloe vera- fuktighetskremen du får fatt i... funker bra!

Jeg refererer til brukererfaringer på en annen side, og argumenterer for prisaspektet siden han fåt både barberkrem og after shave for en billigere pris enn din anbefaling. Henter ikke dette med ultra shave ut av det blå. Angriper heller ikke din anbefaling av ZIRH, men argumenterer for hvorfor min anbefaling kan være en bedre løsning.

 

Makan til hårsår type.

Endret av captain_obvious
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...