Gå til innhold

Timessalg hos ps.no (før kjent som psdata.no)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette var jo bare tull, tror ikke det var mange som beit på noen av disse "tilbudene" er skuffet over deres forsøk på å kopiere netshop, litt mer offervilje neste gang?

 

Jøss, du har jo ikke kommet med annet enn edder og galle siden 0912 i morges!

1045kr av 4gb matchede rambrikker synes jeg var ganske bra i hvertfall...

 

Ber om offervilje? De er jo her for å tjene penger, ikke for å gi vekk ting gratis...

Endret av Trazor
Lenke til kommentar
Dette var jo bare tull, tror ikke det var mange som beit på noen av disse "tilbudene" er skuffet over deres forsøk på å kopiere netshop, litt mer offervilje neste gang?

Er da mange av netshop sine "tilbud" som er virkelig dårlige. Feks. 7900gtx til 2600 i helga. Og så solgte de x1950xt i samme tilbud til 1295.

Lenke til kommentar

Tror ikke målet til netshop var å tjene penger i alle fall. De solgte ut det de ikke skulle ha noe mer, så solgte de andre ting til nært innkjøpspris, sinnsykt god reklame for dem. Det PS har gjort nå holder ikke i nærheten av det samme nivået. Virker som de prøver å kopiere netshop uten å tape noe fortjeneste. :| såklart kommer jeg "edder og galle" jeg gledet meg og håpet på noen skikkelige tilbud, men akk nei. Skuffende av PS i denne omgang, får håpe de kommer sterkere tilbake.

Lenke til kommentar
Tror ikke målet til netshop var å tjene penger i alle fall. De solgte ut det de ikke skulle ha noe mer, så solgte de andre ting til nært innkjøpspris, sinnsykt god reklame for dem. Det PS har gjort nå holder ikke i nærheten av det samme nivået. Virker som de prøver å kopiere netshop uten å tape noe fortjeneste. :| såklart kommer jeg "edder og galle" jeg gledet meg og håpet på noen skikkelige tilbud, men akk nei. Skuffende av PS i denne omgang, får håpe de kommer sterkere tilbake.

 

 

det var jo for at det var et prøveproject. håper de tar neste timesalg på en lørdag så jeg kan bli med på litt av det.

Lenke til kommentar
Det PS har gjort nå holder ikke i nærheten av det samme nivået. Virker som de prøver å kopiere netshop uten å tape noe fortjeneste.

 

Gi dem litt pusterom da gitt :)

 

Er vel endel som må på plass rent teknisk og "logistikken" må være i orden. Etter hva vi så av Netshop timesalget, så genererer slike stunt masse arbeid både under og etter seansen.

 

Vi er i en liten testfase med hensyn til det tekniske rundt timessalget. Derfor kjører vi dette tidlig på dagen og ikke markedsfører så mye.
Lenke til kommentar

Vel, jeg vet ikke hva jeg har gått glipp av når det gjelder tilbud, men jeg ønsker ps lykke til med generalprøven på timesalg! Jeg gleder meg allerede, og håper at vi som er på skolen og på jobb kan delta etter 15 neste gang!

 

Godt tiltak, nå vet de mer om hva de må gjøre annerledes. Og, et godt tips er å selge ut ting som begynner å bli litt utdatert til ublu priser, som et supplement til andre gode tilbud. Syting etter dette forsøket er net opp syting. Hvordan gikk det med dere første dere gang dere prøvde noe nytt? PS fortjener veiledning, ikke kritikk!

Lenke til kommentar

Er det egentlig noe særlig å tjene på for butikkene ved å hive seg på denslags jippo? :hmm: Fortjenestemarginene på data-relaterte vare sies å være generellt lav.

 

Men er kanskje slik at når én butikk begynner, så føler/tror mange andre at de må hive seg på? Kanskje det heller er de sjappene som står over disse sirkusene som tjener mest, ved at de lar være? :ph34r:

Lenke til kommentar
Er det egentlig noe særlig å tjene på for butikkene ved å hive seg på denslags jippo? :hmm: Fortjenestemarginene på data-relaterte vare sies å være generellt lav.

 

Men er kanskje slik at når én butikk begynner, så føler/tror mange andre at de må hive seg på? Kanskje det heller er de sjappene som står over disse sirkusene som tjener mest, ved at de lar være? :ph34r:

Såg du ikkje kva som skjedde under forrige timesal hjå Netshop? Eg tvilar sterkt på at Netshop har solgt fleir varer nokon andre dagar enn akkurat den dagen.

Lenke til kommentar

Tviler på at nettbutikkene selger med tap inder slike salgshendelser, særlig på nye podukter. Gamle produkter som går ut av sortimentet kan det hende at de selger med tap bare for å bli kvitt restlager slik at de får plass til nye ting. Det kan også hande at de f.eks en CPU som normalt sett koster 1500kr ut selges for 1250kr under salg, innpris er 1300kr per CPU. Ergo 50kr tap per enhet som selges, men ofte så plukker Ola/Kari Nordmann med seg ett par ting esktra i en slik handel, samt så skaper man ett kundeforhold og sjansen for at vedkommede handler der senere er større.

 

Så totalt sett over tid så vil det å kjøre slike salgs-hendelser være til det positive for både nettbutikk og forbrukere. Ofte så vil slike tap når en vare selges for mindre enn innpris dekkes av PR budsjetter også, dermed så går ting ofte opp allikevel.

 

Håper i allefall at ps.no har fått endel erfaringer i løpet av denne korte og lille timesalgs hendelsen de kjørte og at de da får noe å jobbe med. Dermed om de ser at dette kan være en positiv trend så kanskje de også kjører timesalg en gang i blant slik som Netshop har gjort flere ganger tidligere. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...