Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det beste er uansett å åpne kjør-vinduet eller gå til adresselinjen i en tilfeldig mappe og skrive inn %appdata%\Opera\. Da hander du i korrekt mappe uavhengig av windows-versjon (2000, XP, Vista, win7, etc), valgt windows-språk samt andre variable. Så %appdata%\ er imho alltid best å bruke ;)

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar

Jeg gjorde en liten tabbe for litt siden. Jeg gikk inn på et forum jeg ikke hadde vært på før, opprettet en bruker og logget inn. Fikk sprettoppvindu som ba meg akseptere noen cookies. Jeg klarte selvsagt å klikke "nei" og "husk valget for alle cookies fra dette domenet" eller hva det nå er det står. Resultatet er at jeg ikke blir automatisk innlogget hver gang jeg besøker forumet. Det er ikke noen big deal, bare litt irriterende. Hva kan jeg gjøre for å angre tabben min?

Lenke til kommentar

Hvis sprett-opp-vinduet var en Opera-dialog, så bruk trygveaa sin fremgangsmåte. Men Opera pleier ikke å spørre om cookies-valg på nettsider; den bruker automatisk standard cookies-instilling.

 

Så jeg tipper det kanskjevar snakk om en vanlig html-popup, og så har informasjonen blitt lagret på profilen. Akkurat som facebook, google, diskusjon.no og andre sider som lar en være innlogget automatisk - hvis brukeren velger dette. Mao: klikk deg inn på "din profil" eller "innstillinger" eller hva nå enn forumet har valgt å kalle siden som omhandler bruker-innstillingene dine.

Lenke til kommentar
*:\Documents and Settings\<Brukernavnet ditt>\Application Data\Opera\Opera\profile

Ein mykje enklare måte å seie akkurat det same på:

%appdata%/Opera/Opera/profile/

 

Kopier denne og lim den inn i adressefeltet i Utforsker. I den mappa finn du ei fil som heiter «speeddial.ini». Opne den i notisblokka, og legg til følgjande nederst i fila:

[Size]
Rows=Y
Columns=X

X og Y erstatter du med dei tala du vil.

Lenke til kommentar

Carakan F.A.Q.

 

What does "Carakan" mean?

We thought about naming it "Unicorn-badger", "StackDonkey" or "Shouting Otter". But, we've chosen the name "Carakan" (pronounced "Jarakan"), which is the original alphabet from the Indonesian island of Java.

 

Hehe, lurer på hvem de referer til. :wee:

Lenke til kommentar

Hms har fått ett lite problem med Operan nå de siste dagene. Den nekter meg og åpne nye lenker ved at jeg trykker på operasnarveien som har jeg har på skrivebordet når jeg allerede har operan oppe og går. Sånt har jeg aldri hatt problemer med tidligere. Det samme gjelder åpning av lenker i mailprogrammet jeg bruker, Opera vil bare ikke åpne dem. Og ja det kommer opp en feilmelding som dere kan lese her:

operaproblemerae0.th.jpg

 

Det at jeg burde installere opera på flere profiler eller nå sånt funker jo ikke, får jo ikke noe sånt allternativ når jeg installerte Opera og jeg har kun en brukerkonto på denna pc'n siden det kun er jeg som bruker den enkelt og greit.

 

Og ja jeg har prøvd og slette Operan for så og installere den på nytt, men samme problemet dukker opp da også.

 

Så flere som har opplevd dette problemet?

 

Dette problemet gjelder også i msn da jeg ikke får åpnet linker jeg får fra personer der siden den samme feil meldingne om at opera allerede er oppe og kjører osv...

 

Og en annen litt merkelig ting, de G knappene på G15 keebordet mitt funker ikke heller, plutselig sluttet og funke i operan :S Heller aldri hatt noe trøbbel med de før og noe av dette her før. Så problemet dukket bare opp sånn nå nylig.

 

Men ja noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Har du tuklet i instillingene i Opera? Klikk på alt+p -> avansert -> programmer. Her ser du hvilke protokoller som er oppført. Normalt sett holder det med én (og bare én) oppføring: mailto-protokollen.

 

Nuja, sikkert ikke det som er problemet, men husker jeg hadde det gøy med å koble http-protokollen opp mot Opera der...

 

Så en annen løsning kan jo være clean install? Avinstaller Opera, klikk win+r, skriv inn "%appdata%\Opera\" (uten hermetegn), og slett så hele profil-mappen. Da er alt av instillinger borte fra maskina. Reinstaller så Opera. (NB: alt av bokmerker, mail, rss, instillinger, etc, blir selvfølgelig borte - men hvis du bruker OperaLink, er det muligens ingen krise?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...