Gå til innhold

Crysis: Hvordan få alle Very High-effektene i XP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hahaha, stakkars, stakkars Avean :!:

 

 

Prøvde forresten Crysis demoen igår, alt gikk flytende på alt på LOW med 800 x 600 :innocent:

 

Men hmm, Crysis minte veldig mye om FarCry, bare med bedre grafikk. Samme story (på èn måte), samme gameplay (de har de samme bilene (HUM med maskingevær), de samme båtene (de grå med maskingevær på), samme kartsystem (du ser fiendene med kikkerten, og dukker opp på kartet). Nå har jeg jo ikke sett spillet med brukbar grafikk da, så skal ikke si noe :wee:

 

Men, det minner litt om FarCry v2. Blir spennende om de gjør det stort ut av at alt blir til is da :)

 

 

(personlig syns jeg de kunne droppet romvesenene denne gangen, hadde blitt mye mer spennende og troverdig uten)

Lenke til kommentar

Vista har elending ytelse på SLI, og Demoen har forresten dårlig støtte for sli, jeg merker totalt 0fps forskjeld fra SLI mode og vanlig mode på mine 8800GTS 640mb

Demoen tar også bare utnytte av 1 kjerne av mine 4..

 

Jeg har vista 64bit og XP

 

Vista hadde dårligere ytelse en XP, 64bit versonen av demoen var høyst ustabil og forutsaket BSOD på Vista.

i Vista så lagget også spillet selv ved 30fps+

 

noe som kan ha med at Crysis ikke liker Quadcore?

 

Når jeg brukte Sandbox derimot så fikk jeg bedre ytelse en når jeg kjørte spillet direkte. (da 1024x768 8xAA Q, Very High)

Det finnes INGEN Ultra High mode i Vista Dx10, og det ser ikke ut som at denne modusen er mulig å slå på via config filer.

Spillet hadde en tendens til å starte i Window Mode også men ved å fjerne Introvideoene så fikset det seg.

 

jeg er ingen Crysis expert så mulig jeg trenger å Tweake det til med drivere og kuk for å få bedre ytelse i SLI og Quadcore, (r_multigpu = 2 funket dårlig)

 

Lykketil med egene erfaringer

Lenke til kommentar
Demoen tar også bare utnytte av 1 kjerne av mine 4..

 

Demoen drar ikke nytte av flere kjerner, med fullversjonen skal visstnok gjøre det.

 

Jeg har vista 64bit og XP

 

Vista hadde dårligere ytelse en XP, 64bit versonen av demoen var høyst ustabil og forutsaket BSOD på Vista.

i Vista så lagget også spillet selv ved 30fps+

 

Demoen har vært dønn stabil under XP SP2 med beta driverne jeg nevnte tidligere. Har ikke hatt et eneste problem knyttet til bildeartifakter, lyd eller ustabilitet. Men nå har jeg nesten aldri noen problemer med spill (tenker da først og fremst på stabiliteten) på maskinen min generelt sett.

 

noe som kan ha med at Crysis ikke liker Quadcore?

 

Nei, tror ikke Quadcore har noe som helst å gjøre med problemene du nevner. Tror det rett og slett er en kombinasjon av Vista og umodne drivere. Det kan også ha noe med at du kjører 64 bits versjonen.

Lenke til kommentar
Men hmm, Crysis minte veldig mye om FarCry, bare med bedre grafikk. Samme story (på èn måte),

 

Her synes jeg faktisk Crysis er bedre enn FarCry: Som jeg nevnte i en annen tråd her så minner handlingen meg om filmen PREDATOR, der du under et rutinemessig oppdrag møter en uventet fiende med overmenneskelige evner. Oppdraget (og spillet) får nok en annen vending etter at denne fienden dukker opp. Jeg liker også konseptet med at du har en drakt som kan tilpasses taktisk. Denne superdrakten vil kunne vise seg å komme godt med når du tar i betraktning 'supersoldatene' du møter senere i spillet :) (Nord-Koreanerne er nok bare en smakebit på hva du har i vente...)

 

Nå har jeg jo ikke sett spillet med brukbar grafikk da, så skal ikke si noe :wee:

 

På High (eller Very High) så er grafikken klart bedre enn i FarCry (som var ganske bra i utgangspunktet). Jeg liker spesielt måten du kan snike deg gjennom den tette vegetasjonen på. Det gir en større virkelighetsfølelse. Synes også det er kult at du kan ødelegge og kaste ting på en helt annen måte enn du kunne i FarCry.

 

(personlig syns jeg de kunne droppet romvesenene denne gangen, hadde blitt mye mer spennende og troverdig uten)

 

Nei, da synes jeg handlingen blir litt for tradisjonell og lik FarCry. Det er måten de har kombinert romvesener og konvensjonelle militære styrker på som er interessant, synes jeg. Akkurat denne blandingen av det konvensjonelle og ukonvensjonelle er en av de tingene som gjorde PREDATOR såpass bra også.

Lenke til kommentar
Nå er det jo ikke verdens undergang å bruke Vista heller da..

 

Er ingen prinsipiell motstander av Vista og kommer selv til å oppgradere til Vista x64 til neste år (trenger 64-bits støtte). Men jeg kan vente til Vista har modnet litt til.

 

Bare man for skrudd av den &%/¤ UAC'en så er den en mer gjennomtenkt versjon av xp. Dual OS i partisjon ftw^^

 

Kjører multiboot og har gjort det i mange år fordi da kan jeg ha separate oppsett for 'kontorarbeid' og spilling. Jeg har to installasjoner:

 

1a. Win XP med /3GB switch for 'kontorarbeid' (gir meg 2.8 GB RAM, istedetfor 1.6-1.8 GB som er den tradisjonelle maks. grensen for 32 bits Windows).

1b. Win XP SP2 for 'kontorarbeid'

2. Win XP SP2 for spilling

 

Dette gir mer stabilitet og fleksibilitet. Det er jo masse programmer jeg ikke ønsker å 'overlesse' OS'et med når jeg spiller, og vice versa. Dessuten kan jeg installere drivere myntet på ulike bruksområder. Jeg hadde ikke installert en beta-skjermdriver under kontorarbeid-oppsettet mitt :)

Lenke til kommentar
Ultra High? Høyeste settings i Vista med DX10 er Very High. Det er ingen setting som heter Ultra High.

 

Jo Ultra High er reservert Vista brukere og DX10 enable skjermkort. Men den er godt skjult i SP Demoen. Alle presentasjoner dere har sett av Crysis er i Ultra Quality, ikke Very High.

 

Er du full eller?

Lenke til kommentar

Ser ikke ut som "Ultra High" er så veldig vista eksklusivt.

http://www.crysissector.com/info/systemrequirements.php[/url] ']Crytek have not yet announced system requirements for Crysis. However, the kind folks at Crysis-Online.com have crafted their own set of system requirements based on confirmed information, interviews, and videos. These specs are not official and not confirmed and should strictly be used as a guideline. We should have the official specs soon, so until then this should do.

Minimum Requirements

CPU: Athlon 64 3000+/Intel 2.8ghz

Graphics: Nvidia 6600 or ATI X1600 - Shader Model 2.0

RAM: 1GB

HDD: 6GB

Internet: 256k+

Optical Drive: DVD

Software: DX9 with Windows XP / Vista

 

 

Recommended Requirements

CPU: Dual-Core CPU (Athlon X2 / Pentium D / Core 2 Duo)

Graphics: Nvidia 7800GT or ATI X1800XL Pro (SM 3.0)

RAM: 1.5GB+

HDD: 6GB

Internet: 512k+ (128k+ upstream)

Optical Drive: DVD

Software: DX9 with Windows XP / Vista

 

I would also like to point out the following list of requirements. It was recently stated in a GamesRadar preview that Cevat Yerli, Crytek CEO, said that Crysis will be able to run on Ultra High settings with the following specs.

Ultra High Requirements

CPU: E6600 Core 2 Duo

Graphics: Nvidia 8800GTS

RAM: 2GB

HDD: 6GB

Internet: 512k+ (128k+ upstream)

Optical Drive: DVD

Software: DX9 with Windows XP / Vista

Lenke til kommentar
noen bilder fra "very high"oppsettet.

 

1680x1050

8x AA

specs i signatur.

 

gikk ikke så så veldig smooth, men når jeg slo av AA hadde jeg 25 fps

Post i noe annet enn BMP da, det tar jo forferdelig mye plass. (ja, du kan lagre som .PNG / TIF i mspaint). BMP er et noob-format. Jeg hater BMP.

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar

Vel, jeg vet at det jeg poster nå ikke har noe med dx10/very high å gjøre, men jeg poster her likevel sien det omhandler de samme filene.

 

Jeg har en så dårlig pc at jeg kun kan kjøre Crysis på low (får ikke en gang valget om å bruke høyere instillinger), så har jeg mikset litt med disse filene i "CVarGroups" og har fått til både fysikk på bygninger og noen vanneffekter. Men jeg har enda ikke funnet ut hvordan man "enabler" blur/motion blur (post processing tror jeg..). Hvis noen vet hvordan jeg kan sete på blur ved hjelp av å modifisere filene, plz post her.

 

Takk!

Lenke til kommentar

Hvis demoen ikke tar nytte av flere kjerner, vil da fullversjonen gå merkbar kjappere, selv med Dual core? Og jeg har ikke fått meg med helt greia her, men er graffikken abselutt helt lik når man gjør den greia i XP? Fordi Xp bruker jo ikke dx10..(ihvertfall ikke enda..tror jeg)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...