Gå til innhold

Crysis: Hvordan få alle Very High-effektene i XP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, jeg vet at det jeg poster nå ikke har noe med dx10/very high å gjøre, men jeg poster her likevel sien det omhandler de samme filene.

 

Jeg har en så dårlig pc at jeg kun kan kjøre Crysis på low (får ikke en gang valget om å bruke høyere instillinger), så har jeg mikset litt med disse filene i "CVarGroups" og har fått til både fysikk på bygninger og noen vanneffekter. Men jeg har enda ikke funnet ut hvordan man "enabler" blur/motion blur (post processing tror jeg..). Hvis noen vet hvordan jeg kan sete på blur ved hjelp av å modifisere filene, plz post her.

 

Takk!

Lag en System.cfg i crysismappen(ikke i noen undermapper der) som du skriver dette i:

con_restricted=0

r_motionblur 1

 

Hvis du ikke får motionblur, så prøv å skriv r_motionblur 1 i konsolen. Det skal funke da.

Lenke til kommentar
Hvis demoen ikke tar nytte av flere kjerner, vil da fullversjonen gå merkbar kjappere, selv med Dual core?

 

Jeg tror Crysis er de eneste som vet dette med sikkerhet akkurat nå :) Vi må nok vente å se til fullversjonen blir tilgjengelig. Men såvidt jeg vet skal fullversjonen støtte multicore, og da bør man få en viss forbedring i ytelse dersom man har dual eller quadcore (men ikke forvent noen store forskjeller).

 

Og jeg har ikke fått meg med helt greia her, men er graffikken abselutt helt lik når man gjør den greia i XP? Fordi Xp bruker jo ikke dx10..(ihvertfall ikke enda..tror jeg)

 

Ja, grafikken er helt lik. Og nei, disse effektene er ikke avhengig av DX10. Dette er nærmere forklart tidligere i tråden.

Lenke til kommentar

Tro det eller ei, men crytek påstår fortsatt at spillet er CPU bound.

Cervat Yerli, who seems to spend more time talking to the press than actually working on finishing the game, revealed that, on most systems, Crysis is likely to be CPU bound. "If [your system is] balanced, we are more CPU bound than GPU, " he told Shacknews. "Multi-core will be beneficial in the experience, particularly in faster but also smoother framerates... We recommend quad core over higher clock."

 

It's like a press release that writes itself, isn't it?

 

The game also supports operating under 64-bit Vista, and we are told that more memory - more than 4 gigs, that is, if you're counting - will "yield quicker loading times." We pretty sure that, for the moment, most people will be content to keep a few extra hundred quid in their pockets and wait a few extra seconds.

 

As for the ongoing DX9 v DX10 shenanigans, Yerli reckons that DX10 in single player will only provide mere graphical niceties, whereas in multiplayer the more advanced graphics and rendering will allow for a truly next-generation gaming experience that actually affects how you play. The proof of the pudding, then, will be in the playing. µ

Edit, Quotet fra the Inq

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Jeg la også merke til en annen subtil effekt: Når du befinner deg under vann og ser opp mot overflaten, så vil du ikke bare se refraktiske forvrengninger (som du også får med High), men også mer utpregede kromatiske aberrasjoner.

Hva i innerste hardangerfjorden er en "utpreget kromatisk aberrasjon"??

Lenke til kommentar

Bra informasjon andrull! Post 65
Hvorfor i alla dager skulle de ikke ha med multicpu support om de mener programmet tar så god nytte av det?
Svakt!

Selv klarte måtte jeg ned på medium på det meste for å få bra flyt (40+) fps.
Grafikkmessig tok Crysis det store steget videre som jeg for to år siden trudde UT3 skulle ta. (men som det ikke tok)

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
noen bilder fra "very high"oppsettet.

 

1680x1050

8x AA

specs i signatur.

 

gikk ikke så så veldig smooth, men når jeg slo av AA hadde jeg 25 fps

 

Fint at du laster opp bilder i lossless kvalitet, men jeg vil heller anbefale PNG som i tillegg komprimerer bildet. BMP er plassmessig noe av det verste du kan velge :)

 

hehe merka det ikke før det var forsent, lasta opp direkte fra fraps mappa ;D

skal fixe når jeg kommer hjem

Lenke til kommentar
Vel, jeg vet at det jeg poster nå ikke har noe med dx10/very high å gjøre, men jeg poster her likevel sien det omhandler de samme filene.

 

Jeg har en så dårlig pc at jeg kun kan kjøre Crysis på low (får ikke en gang valget om å bruke høyere instillinger), så har jeg mikset litt med disse filene i "CVarGroups" og har fått til både fysikk på bygninger og noen vanneffekter. Men jeg har enda ikke funnet ut hvordan man "enabler" blur/motion blur (post processing tror jeg..). Hvis noen vet hvordan jeg kan sete på blur ved hjelp av å modifisere filene, plz post her.

 

Takk!

Lag en System.cfg i crysismappen(ikke i noen undermapper der) som du skriver dette i:

con_restricted=0

r_motionblur 1

 

Hvis du ikke får motionblur, så prøv å skriv r_motionblur 1 i konsolen. Det skal funke da.

 

Det funket ikke det nei..

Lenke til kommentar
Ikke hør på avean. Han er fanboy nr.1.

 

Han har bl.a påstått at PS3 sin hardware er like kraftig som den i en superdatamaskin til 1mill.

Knis

PS3'er koblet sammen i et cluster kan sammenlignes med slike maskiner. Det er faktisk et faktum. Men hvis han har sagt at en PS3 er like bra, så er han på jordet.. :p

Lenke til kommentar
Takk skal du ha MrLG. Byttet ut filene nå, men kan fortsatt ikke velge "Very high" :hmm:

 

Edit: Eller fungerer det sånn at jeg nå har fått med alle DX10-effektene i high f.eks.?

Du velger high ja, men får alikvel alle Very High effektene, altså alle dx10 effektene :) Så selv ikke forskjell!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...