Gå til innhold

Crysis: Hvordan få alle Very High-effektene i XP


Anbefalte innlegg

Nå må dere slutte, man får ikke DX10 automatisk av å endre CVAR innstillinger selv om det virker slik. Effektene er kun mulig med DX10 runtime filer.

At dere ser en forskjell visuellt sett betyr ikke at "wow" dette er DX10. Utifra bildene her så er ikke dette DX10.

Dere går også glipp av Ultra High setting som er ekslusivt for VISTA.

 

Så slutt å drømme om DX10 i XP.

Du ser ikke at bildene er HELT like, og at du faktisk er såpass trangsynt at du ikke ser at Crytek lurer deg ved å si at enkelte ting i Crysis kun er mulig via DX10? satan jeg blir lei meg...

 

Ingen har sagt at det er DX10 din fjott.

 

Du har vel kanskje ikke tenkt på muligheten at ingenting i demoen faktisk er DX10? Verken i Vista eller XP?

 

Hvis du leser i kildetråden min finner du ut av brukerne som har testet det rapporterer at opplevelsen er HELT lik. Både grafikkmessig og fysikkmessig.

 

Innse at Very High i vista kun er det samme som HIGH med litt pynting på. En pynting som har kilde i MS sine penger.

 

Jeg tør vedde katten min på at Crytek kunne laga en identisk versjon til både XP og Vista.

 

Crytek lurer oss ? Altså hvilken drømmeverden lever du i ?

 

Flere av effektene er forebeholdt Vista og DirectX10 brukere, de effektene er kun mulig med DX10 runtime filer som også er designet rundt Vista. Det er mange som har prøvd å fått DX10 til å fungere men det lar seg ikke gjøre under XP. Det er UMULIG.

 

Dere kan sitte med Very High setting for all del, men Vista brukere sitter med Ultra High. Thats the difference PAL ! Til og med Crytek og nVIDIA sine ingeniører sier jo at forskjellen er ganske utrolig. Så om du ikke tror meg så tro dem ! Er jo du som er trangsynt her. GEEZES MAN !

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dumt at de ikke greide å skjule dette bedre enn dette. Tror kanskje en del aksjer vil falle en del nå..

 

Det jeg ikke helt forstår er hvorfor har de skrevet programkode for disse effektene for Dx9? Er det fordi de først emulerte Dx10 via Dx9? Isåfall burde jo spillet gå i sirup dersom disse tweakene emulerer Dx10? Enten det eller så har de rett og slett lagd samme effektene, bare med forskjellig programkode. Fordi Dx9 og 10 er jo ganske så ulike etter som jeg har forstått. Så det er vel ikke bare å konvertere sånn kode? Ganske uforståelig.. Kunne tenkte meg en statement fra Crytek angående dette jeg.. Altså, de leide jo inn folk fra nVidia jo for å skrive kode for Dx10! Med så mye penger i kassa, hvordan kunne de glemme at det bare var å tvinge gjennom samme settings fra en config-fil? Er jo helt utrolig!

Lenke til kommentar
Ultra High? Høyeste settings i Vista med DX10 er Very High. Det er ingen setting som heter Ultra High.

 

Jo Ultra High er reservert Vista brukere og DX10 enable skjermkort. Men den er godt skjult i SP Demoen. Alle presentasjoner dere har sett av Crysis er i Ultra Quality, ikke Very High.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Crytek lurer oss ? Altså hvilken drømmeverden lever du i ?

 

Flere av effektene er forebeholdt Vista og DirectX10 brukere, de effektene er kun mulig med DX10 runtime filer som også er designet rundt Vista. Det er mange som har prøvd å fått DX10 til å fungere men det lar seg ikke gjøre under XP. Det er UMULIG.

 

Dere kan sitte med Very High setting for all del, men Vista brukere sitter med Ultra High. Thats the difference PAL ! Til og med Crytek og nVIDIA sine ingeniører sier jo at forskjellen er ganske utrolig. Så om du ikke tror meg så tro dem ! Er jo du som er trangsynt her. GEEZES MAN !

 

Hvilken drømmeverden er det du lever i? Du ser jo her at de samme effektene er fult mulig i Dx9 også.

Greit nok at det er umulig å kjøre Dx10 runtime filer i XP, men det har jo heller ingen protestert på. Poenget er at de samme shaderne og effektene kan kjøres i Dx9 bare at de er skrevet på en annen måte i Dx10. Er ikke noe magisk som gjør at grafikk blir bedre i dx10. Det må fortsatt skrives kode for å få til effektene. Og per dags dato er det fint lite som man kun kan gjøre i dx10 som man ikke kan gjøre i dx9. Forskjellen er kun koden foreløpig, noe som betyr at designerne kan skrive kode til dx10 på en enklere og mer effektiv måte. Ergo, de kan utvikle nye effekter av denne grunn. Men det er ingenting som tilsier at de ikke har kunnet fått til samme effekter i Dx9.

 

Hvorfor tror du på Crysis og Nvidia sine ingeniører når du kan bruke dine egne øyne og se selv? Tror kanskje du tar litt for mye vann over hodet her..

 

Dere som tror at fullversjonen av Crysis kommer til å ha en setting som heter Ultra High og gir bedre grafikk enn beste i demoen kommer til å bli skuffet.

 

Tror nok det vil komme et annet valg der som sier Ultra Hight i Vista. Men dette vil nok bare åpne opp for en annen kode og ikke andre effekter.

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar
Dere kan sitte med Very High setting for all del, men Vista brukere sitter med Ultra High. Thats the difference PAL ! Til og med Crytek og nVIDIA sine ingeniører sier jo at forskjellen er ganske utrolig. Så om du ikke tror meg så tro dem ! Er jo du som er trangsynt her. GEEZES MAN !

 

Har det noe å si om DX10 folk sitter med Ultra High når DX9 folk kan sitte med akkurat like effekter?

Lenke til kommentar

Avean, det er du som trekker inn dette ULTRA HIGH-opplegget ditt i en tråd som langt ifra handlet om det.

 

Fakta er at ALT Demoen gjør i den såkalte DX10 i vista kan gjøres i XP.

Hva fullversjonen vil tilby har ingenting med topic å gjøre, men du kan fremdeles fortsette din Forsvare Crytek-økt med å fortelle hvorfor de bildene vi her viser frem lyger.

Lenke til kommentar

Avean skrev i sin respons til Haansi:

Crytek lurer oss ? Altså hvilken drømmeverden lever du i ?

 

Er du et troll fra en annen planet?

 

Flere av effektene er forebeholdt Vista og DirectX10 brukere, de effektene er kun mulig med DX10 runtime filer som også er designet rundt Vista.

 

Faktum er at effektene du ser i demoen kan gjenskapes vha. DX9. Skjermbildene og tilbakemeldinger fra folk som har testet demoen i både Vista og XP påviser dette klart.

 

Det er mange som har prøvd å fått DX10 til å fungere men det lar seg ikke gjøre under XP. Det er UMULIG.

 

Det er heller ikke nødvendig i denne sammenhengen når DX9 gjør samme nytten.

 

Til og med Crytek og nVIDIA sine ingeniører sier jo at forskjellen er ganske utrolig. Så om du ikke tror meg så tro dem

 

Jeg synes du skal begynne å stole litt mer på dine egne øyne enn på markedsføringshype og uttalelser fra de som selger produktet...

Lenke til kommentar

BTW: Avean, Crytek har hele tiden presentert Crysis i DX9, ikke noe DX10 Ultra High som du fablet om tidligere i tråden her - de valgte å presentere i DX9 for at de ville vise spillet så veldig bra ut i DX9 og at DX10 ikke var nødvendig for å få god grafikk. Det er noe du kan lese i omtrent hvert eneste intervju av Crytek. De har aldri prøvd å pushe hverken Vista eller DX10 på noen.

Endret av Bloody Mess
Lenke til kommentar

Som jeg har sagt mange ganger tidligere - uten at det nødvendigvis gjør det rett - men alt jeg har lest om DX10 tyder på at det meste du vil få se av visuelle effekter i DX10-spill eller DX10-versjonen av dem, er også mulig i DX9 - men problemet er at det vil bli dårligere ytelse i DX9-versjonen da, det er ihvertfall sånn det skal fungere i teorien. Altså, har du samme visuelle kvalitet i DX9 og DX10-versjonen, så vil DX10-versjonen yte bedre. DX10 skal være mer "effektivt", det er det jeg har hørt alle utviklere si. Derfor kan de pushe på mer effekter der, men samtidig få ok FPS.

Lenke til kommentar
Det jeg ikke helt forstår er hvorfor har de skrevet programkode for disse effektene for Dx9? Er det fordi de først emulerte Dx10 via Dx9? Isåfall burde jo spillet gå i sirup dersom disse tweakene emulerer Dx10?

 

Jeg er ingen 'ekspert' når det gjelder DirectX, men jeg tror neppe det er snakk om emulering. Jeg tror det heller dreier seg om at de benyttet API'en for DX9 under store deler av utviklingen. Når DX10 ble tilgjengelig for utviklerne så antar jeg at de aller fleste rutinekallene forble de samme (pluss noen nye for DX10), mens de internt kan ha vært optimalisert og tilpasset for DX10 hardware.

 

Fordi Dx9 og 10 er jo ganske så ulike etter som jeg har forstått. Så det er vel ikke bare å konvertere sånn kode?

 

Dette er vel først og fremst Microsoft og maskinvareprodusentene sitt ansvar. Spillutviklerne skriver applikasjonskoden som kommuniserer mot maskinvaren via DX9/10.

Lenke til kommentar
Her kan dere se at solstråle-effektene skinner igjennom på samme måte som i DX10.

 

Jeg la også merke til en annen subtil effekt: Når du befinner deg under vann og ser opp mot overflaten, så vil du ikke bare se refraktiske forvrengninger (som du også får med High), men også mer utpregede kromatiske aberrasjoner.

 

Men som sagt, dette betrakter jeg som mindre kosmetiske forbedringer i forhold til High. I praksis foretrekker jeg High på grunn av den høyere ytelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...