Gå til innhold

Roskilde-festivalen 2008 (3-6 Juli)


PatSharpX

Anbefalte innlegg

Nice:)

 

Jeg hadde tenkt til å ta säfflebussen, men la merke til at de bare kjører slik at man ankommer roskilde ETTER klokken 00:00 den dagen det starter (29.juni). Sist gang kom jeg nemlig rundt 08:00 tiden og fikk såvidt noe camp plass i det hele tatt! og denne gangen er vi betydelig fler enn sist. Jeg vil derfor egentlig alle helst være der før klokken 00:00 den 29.

For det starter vel ved midnatt eller starter det 08:00? Mener å huske at de åpnet tidlig sist gang, altså ved midnatt.

Det skal IKKE skje igjen:S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man står i kø fra ca 00.00 til 08.00.

Kan vel stå i kø fra i morgen om man vil...

 

Portene åpner 8, men grunnen til at det er lurt å komme før, er at det er mulig å løse inn billetten og få bånd før klokken 8.. og da slipper man fortere inn når portene åpner... Har hvertfall vært sånn før

 

edit: og det åpenbare da, at man kommer lenger frem i køen ;)

Endret av Tommy
Lenke til kommentar

Vennene mine har sviktet og gidder ikke dra på Roskilde likevel. Jeg vil dra for å se Radiohead, men det blir jo i så fall alene, og det er kanskje ikke det mest ideelle for en jente på 17 som ikke har vært på Roskilde før. Takler både campinglivet og å gå på konserter alene, men jeg er bare litt usikker på om det er trygt. Er det noen som har dratt på Roskilde alene før og vil dele noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Vennene mine har sviktet og gidder ikke dra på Roskilde likevel. Jeg vil dra for å se Radiohead, men det blir jo i så fall alene, og det er kanskje ikke det mest ideelle for en jente på 17 som ikke har vært på Roskilde før. Takler både campinglivet og å gå på konserter alene, men jeg er bare litt usikker på om det er trygt. Er det noen som har dratt på Roskilde alene før og vil dele noen synspunkter?

 

Imponerende hvis drar alene. Du blir sikkert kjent med noen du kan bo med på bussen allerede. :)

 

Hadde gjort det samme som deg (om ikke halve skolen min skulle dit også), siden Radiohead spiller. :)

Lenke til kommentar

Halve skolen min og litt til skal på Hove, og planen var at så og si alle skulle videre til Roskilde etterpå. Men så begynte så mange å sutre grunnet svak lineup og ville heller bruke penger på russebil og festing på Aya Napa, så da ble det ikke noe av. Men Radiohead gjør Roskilde til et must for min del, og tror det blir bedre å se Radiohead alene på festival enn alene på konsert i Berlin. :)

 

Satser selvfølgelig på å bli kjent med folk på et vis, har hørt at det er utrolig lett å komme i kontakt med folk på Roskilde. Håper det blir noen andre enn meg på bussen da, i og med at jeg drar litt sent (30. juni) grunnet jobbing.

Noen som vet hvor Swebus stopper? Vet at Säfflebussen stopper ved Eastsidecampen, der det visstnok er størst sjanse for å få ledig teltplass såpass sent. Men samtidig passer Swebus' avgangstid litt bedre..

Lenke til kommentar

Uff da=/

 

Jeg må si at du er virkelig modig hvis du drar alene:)

Jeg er en gutt på 17 som drar ned sammen med ca 10 venner, og var der ifjor med bare 2 andre. Du kommer garantert til å finne noen å campe med, vel, vanskligere på andre dagen kanskje..

 

Ser ikke hvorfor alle skal dra til hove, ser fint ut det men... det er liksom .. roskilde Uten de fulle danskene og bare skyhøye alkohol priser. Jeg liker de fulle danskene :blush:

Lenke til kommentar

wow Avenula. Modig viss du reiser alene ja!

Kanskje du finner noen her på bruket du kan campe med? Du tar jo buss så er vel kanskje noen der og.

 

dang, hørt litt på mogwai nå og det er jo super digg :D Sigur Ros liknende :)

 

Tror dere at det vil komme flere bandslipp? Er jo noen som har meldt avbud også...

Lenke til kommentar

Skal på Hove selv, det var jo fantastisk i fjor, og i år blir det forhåpentligvis bare bedre. Synes ikke det er så rart at så mange trekker dit, de har en ung profil, godt program og er ganske "hypet" gjennom både media og jungeltelegrafen. Siden du nevner det, så møtte jeg faktisk to fulle dansker der i fjor, ganske sjarmerende. :D Skjønte jo ingenting av hva de sa, så tror jeg kommer til å speide etter norske flagg på Roskildecampen..

 

Mogwai er pleie for sjelen. Konserten blir nok herlig! Jeg trodde Mogwai, Fuck Buttons og de andre som ble sluppet samtidig var erstatninger for de som avlyste.. Men jeg vet ikke. Føler at de burde ha noe mer for å gjøre programmet komplett.

Lenke til kommentar
Skal på Hove selv, det var jo fantastisk i fjor, og i år blir det forhåpentligvis bare bedre. Synes ikke det er så rart at så mange trekker dit, de har en ung profil, godt program og er ganske "hypet" gjennom både media og jungeltelegrafen. Siden du nevner det, så møtte jeg faktisk to fulle dansker der i fjor, ganske sjarmerende. :D Skjønte jo ingenting av hva de sa, så tror jeg kommer til å speide etter norske flagg på Roskildecampen..

Nå er jeg forvirra. Skal du på Hove eller Roskilde?

Lenke til kommentar

Det stemmer, skal på begge (tror/håper/vil jeg. Mest sannsynlig. Om jeg tør.). Ble kanskje litt mye Hove-pjatt, dette er jo tross alt Roskilde-tråden, men det var ment som et svar til Lundby2. Jeg synes bare det er så forstyrrende å quote i hytt og pine.

 

I know how you feel, Faces Down. Om jeg ikke får sett dem i sommer kommer jeg til å gå inn i en langvarig depresjon. De kommer sikkert til å spille mest fra In Rainbows, som etter hvert har blitt favorittalbumet mitt. Men du kan jo alltids prøve å få familien til å legge ferien til Danmark i Roskilde-perioden eller noe?

Lenke til kommentar
Det stemmer, skal på begge (tror/håper/vil jeg. Mest sannsynlig. Om jeg tør.). Ble kanskje litt mye Hove-pjatt, dette er jo tross alt Roskilde-tråden, men det var ment som et svar til Lundby2. Jeg synes bare det er så forstyrrende å quote i hytt og pine.

 

I know how you feel, Faces Down. Om jeg ikke får sett dem i sommer kommer jeg til å gå inn i en langvarig depresjon. De kommer sikkert til å spille mest fra In Rainbows, som etter hvert har blitt favorittalbumet mitt. Men du kan jo alltids prøve å få familien til å legge ferien til Danmark i Roskilde-perioden eller noe?

Tja, en god idé, men min familie er ikke akkurat verdens mest spontane. Planene er lagt, og forandringer i planene er lite sannsynlig. Enda så lyst jeg har. Jeg har Øya i august som et lite plaster på såret.

 

In Rainbows er et veldig gjennomført album, synes jeg. Finner ikke én dårlig sang på det. Toppen finner man på "Nude". Vokalen til Yorke er der bare rett og slett "breathtaking", i mangel av et dekkende norsk ord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...