Gå til innhold

TES: Den store hjelpetråden for Oblivion!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nope, life detect virker ikke på ting du har drept.

Jo, jeg mener det virker på Will-O-The-Wisp's og slike spøkelses-saker (Wraiths).

Skrevet (endret)

Det meste er nok tilfeldig. Fort nikel og vindeasel er greit siden det er nær IC og har lettere fiender enn vanlig (og dårligere loot). Nonwyl cavern nord for chorrol er greit for ekstrem enkel looting siden innholdet i kistene blir resatt etter 3 døgn men ikke beista som bor der(unntatt ei rotte eller to)

Edit:stavefeil

Endret av Kahuna
Skrevet
Har nettopp kjøpt meg et 7950gx2 kort for en rimelig penge. Kjører nå absolutt alt på fullt og er storfornøyd. Ingen lagg i det hele tatt. Men lurer på om det går ann å kjøre AA og HDR sammen, eller er det kun ATI som kan det?

Må liksom velge enten eller.. Finnes ikke en mod for dette eller noe?

Gjelder det bare Oblivion?

Jeg kan godt kjøre HDR og AA når jeg spiller Valve spill (CS:S, HL2, osv) på mitt nVidia 7600GT

Skrevet (endret)
Har nettopp kjøpt meg et 7950gx2 kort for en rimelig penge. Kjører nå absolutt alt på fullt og er storfornøyd. Ingen lagg i det hele tatt. Men lurer på om det går ann å kjøre AA og HDR sammen, eller er det kun ATI som kan det?

Må liksom velge enten eller.. Finnes ikke en mod for dette eller noe?

Spillet støtter ikke HDR og AA samtidig, men dersom man har et kort som støtter det, så må du skru på AA i driverinnstillingene for å få det til å virke, mens du bruker HDR i Oblivion. Prøv og se. :)

Gjelder det bare Oblivion?

Jeg kan godt kjøre HDR og AA når jeg spiller Valve spill (CS:S, HL2, osv) på mitt nVidia 7600GT

Spill basert på Source-motoren (i alle fall Loast Coast og Half-Life 2: Episode One) bruker foreløpig ikke "ekte" HDR, uten at jeg på stående fot kan gi en forklaring på forskjellene. Søker du litt på nettet, så finner du nok ut noe.

Endret av MiSP
Skrevet (endret)

Seff er det ikke ekte HDR. Skjermene kan jo ikke vise så mye nivåer, og de er ikke lyssterke nok for og lyse så kraftig at øynene reagerer veldig på det.

Men hva mente du egentlig med det?

Fant et annet forum som diskuterte det: http://www.techsupportforum.com/gaming-for...pisode-one.html

Men hvor de hører dette fra aner jeg ikke.

Jeg kan ikke kjøre HDR på Oblivion "tror jeg" grunnet mitt crappye 7600GT. Men har sett det. Når man er vampyr er det alt for kraftig "Bloom" syns jeg.

070119.jpg

Endret av Deimos87
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)
Seff er det ikke ekte HDR. Skjermene kan jo ikke vise så mye nivåer, og de er ikke lyssterke nok for og lyse så kraftig at øynene reagerer veldig på det.

Men hva mente du egentlig med det?

Fant et annet forum som diskuterte det: http://www.techsupportforum.com/gaming-for...pisode-one.html

Men hvor de hører dette fra aner jeg ikke.

Jeg kan ikke kjøre HDR på Oblivion "tror jeg" grunnet mitt crappye 7600GT. Men har sett det. Når man er vampyr er det alt for kraftig "Bloom" syns jeg.

070119.jpg

Det jeg mente, var at Oblivion (og en del andre nyere spill) har ekte HDR. Lost Coast og Episode One og bruker en slags nedskalert eller ikke fullt utviklet versjon, mer en slags avansert og oppskalert "Bloom" enn virkelig HDR. Denne ufullstendige versjonen regnes ut på en helt annen måte i skjermkortet, og kan derfor brukes sammen med AA på tidligere ATI- og Nvidia-kort. Oblivion bruker ordentlig HDR, som regnes ut på en annen måte enn den ufullstendige, og kan derfor ikke brukes sammen med AA med mindre skjermkortet støtter det.

Edit: Nå trodde jeg at jeg fant dette selv via et google-søk, men det var visst fra fanen med lenken du oppgav. Da vet du jo allerede det. :p

Endret av MiSP
  • 6 måneder senere...
Skrevet

en bra cave til å lvle i ville jeg sagt var: når du starter et av daedric shrine qsa, husker fanden hvem det var, gjorde alle her om dagen, så skal du til en wizard og stjele en orb, tror det var namira elns, det toweret, og stedet hans, som strekker seg helt ut til nether, er GENIALT! mass mosntre og dritbra loot.

Skrevet

Beste stedene jeg går og looter er i Rockmilk cave (mellom bravil og leyawiin) og Greenmead cave (på veien til imperial city fra skingrad).

Har funnet helt sinnsykt mye nice inne der altså.

Skrevet
Har spilt alt for mye i forhold til levelen. :!:

Lvl 8 og 19 timer playtime.

Har aldri vært særlig kjapp av meg. ;)

Også liker jeg å utforske da. Spillet er *stort*

Dude, mente meg selv. :blush:

Noen som vet om en bra måte å tjene penger på forresten?

Her er en drit bra metode: (Denne funker iallfall litt i begynnelsen av spillet)

Bli tatt i fengsel i Imperial City, bare bli tatt i pickpocketing ellernoe, så når en vakt kommer, velger du go to jail..... Når du er i fengselet, så går du til sengen som er der, og sover. Da har du sonet straffa..... Når du er ute, snur du deg og går inn døra rett bak deg. Det skulle sitte en mann der. Si til ham "visit a prisoner", og da vil han gå å låse opp døra..... Mens han er på vei, går du til ei kiste som er bak han (evidence chest), og åpner den, og tar alt. Da har du fått tilbake alt du hadde før du gikk i fengselet... Etter hvert skulle det komme noen å snakke med deg, og sier at du skal møte opp et spesielt sted ved midnatt..... Gjør det, og bare følg questet, så vil du joine the thieves guild....

Her viser de deg hvor du kan selge tyvegods osv..... Slik tjente jeg mine første tusen ;)

Har solgt for til sammen over 7 tusen gold :p

Skrevet

Hmm.. Eg har eit problem. har installert OOO versjon 1.33, allt ser ut til å funke.

Men når eg skal låse opp kister og sånt i dungeons og andre plassar så ser eg berre eit magisk skjold over kista og kan ikkje låse den opp :( er der fleire her som har det samme problemet?

Skrevet

Har nettopp kjøpt GOTY til 360 og er veldig fornøyd med det, særlig Knights of the Nine. I går lastet jeg ned Fighter's Stronghold også og siden det var så bra tenkte jeg at jeg kanskje skulle kjøpe noen flere mods, men så ser jeg dette:

This is the only plugin that is not available as a retail product (the Knights of the Nine CD) in addition to via download.
Betyr det at jeg har alle de andre Offisielle modsene?

LINK!

Skrevet
Har PS3 versonen av oblivion med alle tillegspakkene?

Oblivion: Game Of The Year Edition på PS3 har de offisielle tilleggspakkene Knights Of The Nine og Shivering Isles.

Skrevet
Har PS3 versonen av oblivion med alle tillegspakkene?

Oblivion: Game Of The Year Edition på PS3 har de offisielle tilleggspakkene Knights Of The Nine og Shivering Isles.

Oi, jeg har allerede bestilt vanlig Oblivion til PS3 fra komplett, altså ikke game of the year edition. Burde jeg avbestille det da å kjøpe game of the year edition??? Er det verdt det?

Skrevet (endret)

Jeg syntes shivering isles bare var fucka, likte det ikke veldig godt egentlig, men knights of the nine har jo egentlig vært ganske gøy. verdt prisen? Vet ikke helt.

EDIT: Hvor mye betalte du for vanlig versjon?

Endret av G.Julius

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...