Gå til innhold

Forhåndsviser XP SP3


Anbefalte innlegg

Da jeg ikke ser behovet for å oppgradere maskinen min og XP enda funker mer enn godt nok til det jeg bruker det til. Så blir det ikke noen oppgradering til Vista for min del, synes foresten at XP funker fortreffelig. Vista testet jeg i ~1,5mnd var ikke fornøyd. Da kan jeg heller emigrere til OSX/Linux.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det virkelig noen som bruker vista?  :dontgetit:  :tease:

9660929[/snapback]

 

klart, hvorfor *under*klokke maskinen, når man kan effektivt sløve den ned med VistaBloatware ?

 

bruker raske SCSI disker på Intel 42E PCI-E RAID controller, koster masse penger, men ingenting slår den trege utpakkingen av RAR som ble gjort da æ testet vista-tullet, maskinen startet senere, kopierte filer saktere over lokal 1GB nett, og kopierte mellom partisjonene, ... MYE senere.

9660988[/snapback]

 

 

les posten min en gang til du :)

Lenke til kommentar
Er det virkelig noen som bruker XP enda?  :dontgetit:  :p

9660845[/snapback]

 

Bruker Vista, men blir det reinstall nå, så går jeg for XP, det er bedre (dog ikke så mye bedre at jeg orker å reinstallere kun for å kvitte meg med vista, men nettverksytelsen får meg nærmere og nærmere den tanken). Spennde å se hvordan SP3 blir, antaklig så blir det vel neppe noen særlig vidtrekkende forandringer, XP har noen tåpligheter jeg gjerne skulle blitt kvitt, men tror neppe det skjer.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg bytter ikke til Vista før spillene sier "du må ha Vista".

9661464[/snapback]

Enig.

 

Må man forresten betale for SP3, eller er det en gratis update for alle med et kjøpt operativsystem (XP)?

9661999[/snapback]

 

Er nok en gratis update ja. :)

 

Foretrekker XP foran Vista, og Linux foran Windows. :p

Lenke til kommentar
Hvis MS nå også kan putte DX10 inn i Xp så kan vi glemme hele vista styret.

9662747[/snapback]

Med den markedsandelen Vista ser ut til å ha tviler jeg på at noen spillutviklere tør å droppe Dx9-støtte med det første. Alle dagens Dx10-spill finnes jo også i Dx9-varianter. Så lenge utviklerne leverer spill med Dx9 eller OpenGL så vil ikke Vista være "påkrevd" for spillere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Ikke værst, skulle ha vært med dx10 og så hadde vi sluppet Vista maset..

9661075[/snapback]

Det er så ekstremt irriterende at de ikke har tenkt eller har planer om gjøre akkurat dette! :mad:

Lenke til kommentar
Med den markedsandelen Vista ser ut til å ha tviler jeg på at noen spillutviklere tør å droppe Dx9-støtte med det første. Alle dagens Dx10-spill finnes jo også i Dx9-varianter. Så lenge utviklerne leverer spill med Dx9 eller OpenGL så vil ikke Vista være "påkrevd" for spillere.

9662861[/snapback]

 

Er nok enig med deg der, men det hadde jo vært kjekt å få utnyttet alt eyecandy laget for DX10 i Xp også :)

Lenke til kommentar

Etter det jeg har lest så er det ikke så stor forskjell på Dx9 og Dx10 i nåværende spilltitler. De utviklerne som har klart å få Dx10 tidlig ser ut til å ha lagt lite arbeid i det. Kvaliteten på Dx10-grafikk ikke er så veldig mye bedre enn Dx9 ennå, men det tar seg sikkert gradvis opp det neste året ettersom nye spilltitler blir lansert.

 

OpenGL utvikler seg parallelt med Microsofts Dx og kan nok også by på en rekke gode egenskaper. OpenGL 2.1 kan så vidt jeg har skjønt sammenlignes med Dx9.0c og den kommende OpenGL 3.0 (som egentlig skulle vært lansert i september) kan så vidt jeg vet sammenlignes med Dx10.

Lenke til kommentar

fLeReK: Tja, det kommer nok veldig an på hvilke egenskaper som brukes og hvor godt ulike programmer er optimalisert for de to. Som regel lages jo programmer bare til enten Dx eller OpenGL. Dermed blir det minimalt med sammenligningsgrunnlag. Hvis man legger like mye ressurser i å optimalisere for hver av de og bruker tilsvarende kvaliteter og egenskaper så tipper jeg ytelsen blir relativt lik.

 

Theo343: Jeg vet ikke.

Lenke til kommentar

7-8% worldwide har vista - De fleste av disse maskinene er kjøkkenmaskiner kjøpt gjennom HP/Dell etc - Har mine tvil til at dette er et "marked" de ikke tør være med i.

 

Foreløpig tipper jeg de fleste lager dx10 grafikk på dx9 nivå. Det koster dobbelt opp om man skal lage egne 9/10 versjoner - Da benytter man heller et felles grensesnitt for de ulike versjonene, og heller legge på litt ekstra effekter hvis de har tid.

 

Ergo - DX10 er ikke et kjøp/salgs argument av særlig tyngde enda. Spill tar lang nok til å utvikle som det er.

 

Det er først når en stor del av kundemassen man regner med å selge til, har DX10 - da blir det interessangt.

 

Det er for mange elementer med DX10 som er så spilltekniske at det ikke lar seg gjøre å "simulere" de i dx9.

Ta f.eks den nye vertex modellen som gjør det mulig å kopiere/endre/animere 3D modeller i grafikkortet istedet for cpu. Total War/C&C/Warcraft hvor man har mange like modeller på brettet vil plutselig kunne ha langt flere - men å simulere like mange modeller vil få en DX9 maskin til å tryne.

Endret av DarkSlayer
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...