Gå til innhold

Hvordan skifte HDD på PS3 Tutorial.


Aafloey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg får opp en melding på skjermen som lyder slik:

"Systemprogramvaren kan ikke kjøres korrekt. Trykk PS knappen for og starte systemet på nytt.

 

Hvis systemet ikke kan starte på nytt, må du reformatere system partisjon på harddisken og installere systemprogramvaren på nytt.

Koble til lagrinsmedia med oppdateringsdata versjon 3.15 eller senere, press så START og SELECT knappene samtidig. For informasjon om hvordan man kan finne oppdaterings data, se SCE webside for din region."

 

Har jeg gjort noe kraftig galt her? Fulgt alle trinnene til punkt og prikke.

Lenke til kommentar

Husk dette:

 

Kanskje en liten ting som bør nevnes i førsteposten?

 

Når jeg satte igang å bytte disken (noe som var gjort på 1 minutt) så fikk jeg litt problemer som ikke er tatt opp i første posten.

 

Jeg fikk denne feilmeldingen:

 

"The system software cannot run correctly. Press the PS button to try to restart the system.".

 

"If the system cannot be restarted , the system partition of the hard disk must be reformatted and you must reinstall the system software.

 

Når jeg prøvde å re-starte så kom bare denne meldingen opp igjen og man får beskjed om at siste oppdatering i dette tilfellet 3.15 må installeres.

 

Man må da laste ned den siste oppdateringen på en pc, legge dette over på den eksterne disken i en mappe som heter PS3 hvor man lager en ny mappe som heter UPDATE (viktig at dette er i store bokstaver) også følge instruksjonene som dukker opp :)

 

Da blir det til slutt liv i driten igjen, ble litt små nærvøs når den dukket opp og ikke en dritt skjedde, men nå driver den og legger inn backup fila. Noe som tydeligvis skulle ta 45 minutter lengre enn å ta backupen i seg selv, så må bare vente i 2 timer og 15 minutter før jeg får sjekket at alt er som det skal være...

Lenke til kommentar

Jeg gjorde som veiledninga sa, og fikk jo til. Var ikke noe jeg ikke trodde jeg ikke ville få til.

Men siden jeg fikk opp noe som ikke trådstarter og YT filmer fikk, så trodde jeg at det ble gjort noe feil.

Disken ble før installlasjon omgjort til RAW disk i Windows. Men formaterte den ikke.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hei.

Jeg har prøvd å skifte HDD på min PS3. Jeg fikk samme problme som noen her, dvs at jeg fikk meldingen:

 

"Systemprogramvaren kan ikke kjøres korrekt. Trykk PS knappen for å starte på nytt. Hvis systemet ikke kan startes på nytt, må du installere systemprogramvare på nytt. Koble til lagringsmedia med versjon 3.30 eller senere, press START og SELECT knappene samtidig".

 

Jeg har da lagt en oppdatering (V3.30) på en minnebrikke, og trykkte start og select. PS3 fant oppdateringen, og kjøret oppdateringen, men når min PS3 da startet på nytt, så kom meldingen opp igjen. Jeg kommer ikke videre herifra. Jeg har prøvd å innstalere oppdateringen på nytt med min gamle HDD, for så igjen prøve den nye. Men ingenting fungerer. Noen som har samme problem? Eller som har noen tips jeg kan prøve?

 

(Jeg har kjøpt en HDD som en kompis av meg bruker, så den skal fungere greit med PS3, og jeg har satt den i en PC for å forsikre meg om at den ikke er ødelagt.)

 

Jeg frykter at det er oppdatering V3.30 til PS3 som er problemet, da jeg leser mye stygt om den når jeg googler litt.

 

Kan jeg resette min PS3 slik at den har en gamlere firmware? Kan det isåfall hjelpe? Og hvordan gjør jeg eventuelt det? Kan jeg miste noe informasjon om jeg gjør så? Med min gamle HDD fungere min PS3 fint, så jeg vil ikke gjøre noe som eventuelt ødelegger noe.

 

Jeg har PS3 med 80GB HDD.

 

 

Kanskje en liten ting som bør nevnes i førsteposten?

 

Når jeg satte igang å bytte disken (noe som var gjort på 1 minutt) så fikk jeg litt problemer som ikke er tatt opp i første posten.

 

Jeg fikk denne feilmeldingen:

 

"The system software cannot run correctly. Press the PS button to try to restart the system.".

 

"If the system cannot be restarte.d , the system partition of the hard disk must be reformatted and you must reinstall the system software.

 

Når jeg prøvde å re-starte så kom bare denne meldingen opp igjen og man får beskjed om at siste oppdatering i dette tilfellet 3.15 må installeres.

 

Man må da laste ned den siste oppdateringen på en pc, legge dette over på den eksterne disken i en mappe som heter PS3 hvor man lager en ny mappe som heter UPDATE (viktig at dette er i store bokstaver) også følge instruksjonene som dukker opp :)

 

Da blir det til slutt liv i driten igjen, ble litt små nærvøs når den dukket opp og ikke en dritt skjedde, men nå driver den og legger inn backup fila. Noe som tydeligvis skulle ta 45 minutter lengre enn å ta backupen i seg selv, så må bare vente i 2 timer og 15 minutter før jeg får sjekket at alt er som det skal være...

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg løste problemet mitt (som nevn ovenfor).

 

Jeg vet ikke hva som skjedde med min PS3, men den nektet iallefall å starte opp. Jeg fikk derfor ideen om å speile den orginale harddisken med den nye harddisken, for da burde vel PS3 starte opp som vanlig? Jeg lasted ned HDclone, som har en gratisvariant. Jeg ble litt skeptisk da jeg satte PS3 harddisken i PCn min, for den kom opp uten partisjon og 0 byte brukt! Jeg trodde PS3 harddisker var FAT32 formatert, men ettersom jeg visste at noe var på disken, så brkte jeg HDclone til å kopiere hele disken. jeg laget et image på PCn, men du kan speile direkte om du har plass til begge diskene i PCn samtidig. Dette gikk forholdsvis fort, skriver/leser med 1GB i minuttet (går enda fortere med betalingsversjon av programmet). Den nye disken var større, så på slutten fikk jeg valg om å endre størrelsen på partisjon (eller noe slikt...), her gjorde jeg nok en feil, jeg valgte automatisk.

 

Da jeg satte diske i min PS3 startet PS3n opp som om ingenting hadde skjedd. Det eneste som ble feil var at HDclone antageligvis hadde markert all ekstra plass på den nye disken som brukt, slik at når jeg sjekka ledig plass på disken, så var det 51GB ledig plass, og 465GB totalt. Men dette kan løses ved å formatere, det tar kun 1 min (hurtigformatering.) Ettersom jeg måtte formatere for å få riktig diskplass, så gjenoppretta jeg innhold fra minnebrikken (slik som alle andre enn meg har fått til, men da uten å måtte klone disken bare for å få starta opp den.)

 

Ikke spør hvorfor jeg måtte gjennom så my trøbbel, men det fungerer nå, og da er jeg glad :dribble:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...