Gå til innhold

Hvordan skifte HDD på PS3 Tutorial.


Aafloey

Anbefalte innlegg

Jeg fikk høre at 320 GB var det største som var støttet av PS3, stemmer dette? Dvs, er det noen som har installert en 500 GB HD?

 

Og han sa også at det ikke er alle 2,5" 7200 RPM disker som virker og at man må sjekke at modellen er kompatibel først. Hvor finner jeg ut av dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan bekrefte at man ka ha vertfall 500 gb i ps3en. Det har jeg :D

 

Vet ikke det med 7200 RPM disker, men mener at alle 2.5" disker skal virke uansett hastighet.

 

Ja, da er kompisen min helt ute.

 

Hvilken HD er det du har satt inn forresten?

Endret av jonarvid
Lenke til kommentar

Kanskje en liten ting som bør nevnes i førsteposten?

 

Når jeg satte igang å bytte disken (noe som var gjort på 1 minutt) så fikk jeg litt problemer som ikke er tatt opp i første posten.

 

Jeg fikk denne feilmeldingen:

 

"The system software cannot run correctly. Press the PS button to try to restart the system.".

 

"If the system cannot be restarted , the system partition of the hard disk must be reformatted and you must reinstall the system software.

 

Når jeg prøvde å re-starte så kom bare denne meldingen opp igjen og man får beskjed om at siste oppdatering i dette tilfellet 3.15 må installeres.

 

Man må da laste ned den siste oppdateringen på en pc, legge dette over på den eksterne disken i en mappe som heter PS3 hvor man lager en ny mappe som heter UPDATE (viktig at dette er i store bokstaver) også følge instruksjonene som dukker opp :)

 

Da blir det til slutt liv i driten igjen, ble litt små nærvøs når den dukket opp og ikke en dritt skjedde, men nå driver den og legger inn backup fila. Noe som tydeligvis skulle ta 45 minutter lengre enn å ta backupen i seg selv, så må bare vente i 2 timer og 15 minutter før jeg får sjekket at alt er som det skal være...

Lenke til kommentar
Noen her som har prøv å sette en SSD i PS3'n?

 

Hjeper det med tanke på spill og filmer som er lasta ned (lagret på HDD)?

 

Er det noen merkbar forskjell?

 

Søkte litt på nettet om det i dag og fant denne linken:

http://www.gamespot.com/features/6192258/index.html

 

Ikke akkurat verdt å legge pengene sine i en SSD-disk med andre ord!

 

Oki, takk for link!

 

Jeg hadde egentlig ikke planer om å skaffe SSD til PS3'n uansett. Jeg vil heller skaffa en til PC'n først :wee:

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
Kanskje en liten ting som bør nevnes i førsteposten?

 

Når jeg satte igang å bytte disken (noe som var gjort på 1 minutt) så fikk jeg litt problemer som ikke er tatt opp i første posten.

 

Jeg fikk denne feilmeldingen:

 

"The system software cannot run correctly. Press the PS button to try to restart the system.".

 

"If the system cannot be restarted , the system partition of the hard disk must be reformatted and you must reinstall the system software.

 

Når jeg prøvde å re-starte så kom bare denne meldingen opp igjen og man får beskjed om at siste oppdatering i dette tilfellet 3.15 må installeres.

 

Man må da laste ned den siste oppdateringen på en pc, legge dette over på den eksterne disken i en mappe som heter PS3 hvor man lager en ny mappe som heter UPDATE (viktig at dette er i store bokstaver) også følge instruksjonene som dukker opp :)

 

Da blir det til slutt liv i driten igjen, ble litt små nærvøs når den dukket opp og ikke en dritt skjedde, men nå driver den og legger inn backup fila. Noe som tydeligvis skulle ta 45 minutter lengre enn å ta backupen i seg selv, så må bare vente i 2 timer og 15 minutter før jeg får sjekket at alt er som det skal være...

 

Godt poeng. Dette skjedde med meg også. Ikke noe vanskelig, men man må vite hva man skal gjøre for å få det til.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da er 500Gig 7200 rpm disk på plass i PS3.

 

 

Alt gikk knirkefritt og driver nå og laster over musikk, bilder og filmer :)

 

Har så langt lasta over 12+gig musikk og merker ingen forskjell i temp på maskina en så lenge.

 

Deilig å slippe å tenke på hvor mye plass ting tar, føler og at ting går raskere men ikke Mye men noe.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg vil ikke tro du får noen problemer, men siden den HDD-en der kjører på 7200 rotasjoner per minutt i stedet for 4500, vil den kanskje skape mer varme, og det vil si at det kan hende viftene må dra litt kraftigere enn normalt.

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...