Gå til innhold

Hvordan skifte HDD på PS3 Tutorial.


Aafloey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dyttet inn en 500gb HD forrige uke. Denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=378960

 

Etter back-up fra full gammel 60gb, gjorde at det var 365 gb ledig igjen. Altså 75gb borte, men det er jo "normalt" på nye HD'er.

 

Back-up fra full 60gb til ekstern 300gb 7200rpm Fat32, ca 1,5t. Samme tid når man legger inn back-up'n på ny HD. Formatering gikk fort, under ett minutt mener jeg å huske.

 

Pass på at skrutrekker sitter tight og ikke glipper. Man kan gå på en smell med de små 'mjuke' skruene.

 

Funker iallefall perfekt. Anbefales.

Takker for bra guide.

 

Tips: Kjøp en billig tom ekstern 2,5" kabinett som bruker USB strøm. Sett inn gammel HD. 40gb eller 60gb med musikk i bilen, billigere enn iPod.

Endret av Freddie_W
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Akkurat arvet en eldre PS3 med 40 gig.

 

Her ønsker jeg og bytte ut hd og leser at det er enkelt og smertefritt :)

 

Men hvordan takler en PS3 SSD disker ? ser stadig at folk prater om varme og flere RPM på diskene men skulle gjerne sett noen teste med SSD disk, da snakker vi MER fart og Mindre varme samt mindre støy og mindre strømforbruk ???

 

Noen meninger ?

Så i utgangs punktet på denne

Men fikk jo litt lyst å teste denne og.

 

For når jeg tenker etter så fungerer jo PS3 media server veldig smooth her hjemme.

 

PS3 er kablet på nett og server er kablet så det streamer uten hakk og lagg, så trenger ikke så voldsomt stor disk egentlig.

 

En annen ting.

FAT32 støtter ikke filer over 4GB hvordan kan jeg da lagre 12GB filer på PS3 ???

Endret av JonV
Lenke til kommentar

Angående SSD disker fungerer det helt fint, du vil merke ca 30-40% forskjell når du installerer en nedlastet demo foreksempel, og loade tider på et spill som har installert innhold og benytter hdd'en, så vil du nok også merke litt forskjell, men så kommer det da, er det verdt det? Det synes iallefall ikke jeg.

 

Mange nye spill installerer ingenting på hdd'en (eventuelt så cacher de ved hjelp av hdd), så forskjellene fra en vanlig hdd vil være marginale, om ikke noe i det hele tatt. Men som nevnt over, vil nok spillene som installerer innhold ha kortere loadetider. Men ikke forvent at installering fra blu-ray til hdd vil gå noe kjappere, her setter blu-ray drevet begrensningene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...