Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Agent Steel - Agents Of Steel

 

Asphyx - Vermin

 

Krabathor - Breath Of Death

Municipal Waste - Born To Party

 

Soothsayer - Build The Terrorism

 

 

 

 

Polmjød har jeg bare dårlige erfaringer med. Hjemmelagd derimot, smaker mye bedre.

 

Suttungs mjød er slettes ikkje verst, men det er den brune, grufulle flaska frå Danmark. Det er vel kanskje den som heiter Valhalla.

Endret av Neslepaks
Lenke til kommentar

Jeg har fått japsemetal-kick i det siste :p

 

5 plater..tja,

 

Animetal - Marathon I

X Japan - The Last Live

Galneryus - Advance to the Fall

Galneryus - Beyond the end of Despair

Animetal - Psychometal Marathon Live

 

Animetal-platene er som de gamle "metal marathon" platene fra The Heavys. Altså 30-40 korte låter som henger sammen som et langt maraton. I dette tilfellet er det bare gamle og nye anime-temalåter som er thrash metal-ized.

Psychometal marathon live er 4 timer sammenhengende konsert, mens alle videosnuttene går på storskjerm i bakgrunnen :) Publikum synger med og herjer.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

I det siste har disse vært spilt mest:

Mayhem - De Mysteriis Dom Sathanas

Bathory - Under the Sign of the Black Mark

Troll - Drep De Kristne

Tsjuder - Desert Northern Hell

Burzum - Filosofem

Led Zeppelin - Led Zeppelin II

 

Ingen spesiell rekkefølge, bortsett fra at De Mysteriis Dom Sathanas har vært nummer én fra dag én.

Lenke til kommentar
Har folk her noen anbefalinger på noe thrash/black metal band? (altså som i et band som blander de to sjangrene, ikke thrash eller black)
Antar det er kjent for deg, men; Bathory, Sarcofago, Hellhammer, Celtic Frost og Venom er de desidert beste.

Pass på at det er de eldste albumene, flere av dem sluttet med black/thrash ved inngangen av nittitallet (alle er fra tidlig åttitallet).

Under the Sign of the Black Mark av Bathory er det desidert beste albumet av typen black/thrash etter min mening. Listet opp bandene sånn halvveis etter hvor godt jeg liker dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...