Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herrrrlig! Animetal for teh win! De er et japansk band som lager metalcovers av anime-temasanger. Gitt ut minst 10 plater siden 90-tallet, alle har sånn 30-40 spor på 1-2 minutter, som de har fått til å henge sammen som et maraton. Dette var yndlingsserien min når jeg var liten. Saint Seiya!! Om en gjeng superhelter som fikk kreftene sine fra hvert sitt stjernetegn. Så løvefyren fikk løvekrefter osv.

 

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Herregud så kul denne er:

Noen som kan anbefale et bra album av Bathory? Har Octagon.

Det beste albumet er etter min mening, UTEN TVIL, Under the Sign of the Black Mark. Etter det kommer Bathory og The Return, men usikker på hvilket av de to som er best.

Blood on Ice er relativt bra, men ikke noe å hoppe i taket over. Resten er ikke noe særlig, selv om det finnes enkelte godbiter på resten av albumene også.

 

Ville derimot fått meg Under the Sign of the Black Mark asap om du ikke har hørt det. Et av de, om ikke DET beste black/thrash metal albumet noen sinne.

 

edit: Woman of Dark Desires og Equimanthorn er de klart beste sangene etter min mening.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Herrrrlig! Animetal for teh win! De er et japansk band som lager metalcovers av anime-temasanger. Gitt ut minst 10 plater siden 90-tallet, alle har sånn 30-40 spor på 1-2 minutter, som de har fått til å henge sammen som et maraton. Dette var yndlingsserien min når jeg var liten. Saint Seiya!! Om en gjeng superhelter som fikk kreftene sine fra hvert sitt stjernetegn. Så løvefyren fikk løvekrefter osv.

 

Hva fikk jomfruen? :p

 

Det var litt artig musikk.

Lenke til kommentar

Hører på mye rart jeg, vettu. Men siden du spør:

 

In Saint Seiya, most characters are warriors who wear different types of "cloth" (armor). The different cloths are fashioned by smiths working for the competing Gods, to be used by their own warriors to defend themselves or attempt to conquer the domain of other gods (more frequently, a god will attempt to seize the human world, which is the possession of Athena). In the Saint Seiya universe, there are 88 Cloths, each representing one of the 88 constellations.

 

Bare japanere som klarer å finne på sånt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Noen som har lyst til å oppklare et mysterium for meg?

 

Har lenge hørt på et cover av Fear of the Dark, som hos meg har vært lablet med Cradle of Filth. Men nå i senere tid har jeg funnet folk som sier at det ikke er CoF, men Graveworm. Anyone?

 

Skulle det være noen tvil, så er det denne:

Lenke til kommentar

Japansk musikk er grovt undervurdert her i vesten.

Nå er jeg mest glad i japansk musikk som ligger en plass mellom rock og metal, så har vergret meg mot å nevne det her.

Vil derimot anbefale alle som er litt "open-minded" å sjekke ut bl.a Janne Da Arc, Rentrer En Soi, Buck Tick, D'EspairsRay, Malice Mizer, Dir en Grey, X Japan osv. Dir en Grey og D'EspairsRay spilte jo bl.a på Wacken, og sistnevnte også på Tuska, så kan vel kalles metal.

 

Har mer på lager om noen er interesserte. Skal forresten nevnes at jeg sjeldent liker annet enn extreme metal fra vesten, så det er nok en "sjanger" du kan like selv om du vanligvis hører på black metal (som jeg gjør, f.eks).

Lenke til kommentar

OOOOOOOOOOO GATCHAMAAAN GATCHAMAAAAAN! Har den på hjernen nå. Har sett endel av serien ;)

Har endel japansk metal jeg også. Sigh er godt nok kjent i ekstrem metal-kretser.

Malice Mizere hadde noen utrolig eksentriske karer som likte å se ut som dritpene damer..Mana og Gackt f.eks.

 

Men så har man mye annet bra. X Japan er jo nevnt. Galneryus er et annet nyere band. Fantastisk progmetal på linje med Symphony X. Med en veldig særegen vokal.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Noen som har lyst til å oppklare et mysterium for meg?

 

Har lenge hørt på et cover av Fear of the Dark, som hos meg har vært lablet med Cradle of Filth. Men nå i senere tid har jeg funnet folk som sier at det ikke er CoF, men Graveworm. Anyone?

 

Skulle det være noen tvil, så er det denne:

 

Det er Graveworm... forferdelig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...