Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Meads of Asphodel hadde en split med Mayhem Kalt Freezing Moon/Jihad som var anti-Islamsk, men det var ikke av typen "islam er farlig, vi i vesten er best". De kritiserer religion generelt, selv om i hvert fall navnet på sagene mest er myntet på islam. Blir mest klassisk black metal anti-religion med islam som utgangspunkt for en gangs skyld.

 

edit: De er forresten inspirert av arabisk musikk, så når jeg tenker meg om er de nok kanskje ikke noe for deg, om du var ute etter det jeg tror du var.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
The Meads of Asphodel hadde en split med Mayhem Kalt Freezing Moon/Jihad som var anti-Islamsk, men det var ikke av typen "islam er farlig, vi i vesten er best". De kritiserer religion generelt, selv om i hvert fall navnet på sagene mest er myntet på islam. Blir mest klassisk black metal anti-religion med islam som utgangspunkt for en gangs skyld.

 

edit: De er forresten inspirert av arabisk musikk, så når jeg tenker meg om er de nok kanskje ikke noe for deg, om du var ute etter det jeg tror du var.

Jeg tenkte selvsagt på noe i duren "Muhammad pulte kameler og moren hans ble voldtatt av en geit", noe som pisser religionen på ryggen. Helst med en brennende moske på coveret. Arabiske innslag i musikken, nja jo kanskje det hadde passet. Men det må være noe som uttrykker bunnløst hat og blasfemi mot ørkenreligionen.

Lenke til kommentar
Metall med melodier fra østen(arabisk, indisk, israelsk, osv...) er tøffe saker. :)

 

Nile, Rudra, Melerchesh og Orphaned Land er band jeg er kjent med i denne stilen. Noen som vet om andre?

 

Cenotaph er fra Tyrkia hvertfall, men hvorvidt musikken har innslag av østen kan jo diskuteres.

 

---

 

Earth til Ozlo 1. Mars.

Endret av Tuttebobo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...