Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Graver rundt i Spotify på jakt etter noe nytt å høre på, men jeg finner aldri noe som treffer blink. Vet ikke om det finnes en gang. Ønsker meg noe "melodisk" (ikke power metal-melodisk, men det må være noe melodilinjer der..), ganske raskt (uten at trommisen går over til å spille trippel basstromme brrrrrrrr), gjerne litt skeive rytmer innimellom og helst clean vokal..

 

Noen tips å få? Hørte litt på Candlemass tidligere i kveld, det var ikke så dumt. Manglet den prosenten progtakter jeg gjerne skulle hatt med, da..

 

Noen personlige progmetalfavoritter:

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom nettopp over dette bandet, og fy faen så det svinger. Herlig blanding av black metal og rock 'n' roll. Kan ikke annet enn å la denne stå på repeat.

 

 

Tøft band, men jeg synes både Satanic Royalty og No Mercy for Mayhem er høyest middelmådige utgivelser. Jævlig ekkelt produsert. Skikkelig glatt og stusselig. Complete and Total Hell holder i lange baner spør du meg. Black speed metal!

 

Har ikke sjekket ut No Mercy For Mayhem Demos enda, men jeg ser for meg at den kan fungere bra, for musikkalsk er det ikke noe galt med hverken Satanic Royalty eller No Mercy for Mayhem. Det er bare produksjonen som suger på begge, og jeg ser for meg at demoversjonene av No Mercy For Mayhem fungerer langt bedre.

Lenke til kommentar

 

Noen som skal på Tons Of Rock? Jeg klarte å få perm den uken, så det blir tur på meg! :D

 

Satser på det! Må nesten få med seg Venom og Twisted Sister når de først er her :D

 

Ellers så er det selvfølgelig Opeth, Kreator, Mayhem, Ihsahn, Aura Noir og Nifelheim som trekker meg. ++

 

 

Det blir konge! Mine favoritter blir Parkway Drive, Goijra og In Flames. Alt annet er en saftig bonus! :D;)

Lenke til kommentar

Har hørt litt på Arcturus - Arcturian de siste dagene, og kan trygt si at den er ufattelig mye bedre enn den skuffende forrige plata. Synes plata er litt ujevn, men har noen fantastiske låter. For tiden er Warp min favoritt, men det kan snart forandre seg igjen. Oppdager stadig nyanser.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...