Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

All Hope is Gone var helt fantastisk å sitt beste, men det var et utrolig ujevnt album som sjeldent var på sitt beste, og det føltes mer som et samlealbum med u-utgitte b-sider, enn et nytt album. Et par låter føtes som Slipknot, et par låter føltes som Stone Sour osv. Det føltes aldri som et helhetlig album.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fått sansen for Architects etter Slottsfjell i år. Noe liknende jeg burde sjekke opp? (

 

Tja. Kan jo alltids sjekke ut The Amity Affliction, In Hearts Wake, Northlane, Obey the Brave, Everytime I Die, Beartooth, I Killed the Prom Queen, Terraform, Oracle...

 

Noe å starte med iallfall.

Endret av hugRmunR
Lenke til kommentar

All Hope is Gone var helt fantastisk å sitt beste, men det var et utrolig ujevnt album som sjeldent var på sitt beste, og det føltes mer som et samlealbum med u-utgitte b-sider, enn et nytt album. Et par låter føtes som Slipknot, et par låter føltes som Stone Sour osv. Det føltes aldri som et helhetlig album.

Hadde ikke tenkt over akkurat det, men når du sier det så ser jeg at det absolutt er noe idet.

Lenke til kommentar

Jah, vi har jo tilogmed en haug med "piratmetalband" som Running Wild, Subway to Sally, Alestorm og gudene vet hva Tyskland har spyttet ut. Og når blackmetal-gutta satt på fest i liksminke i 1996 og var tøffest i hele verden, satt småsøskene deres i tv-stua og digga til Kaptein Sabeltann som så like "grim" ut med sin svart/hvit sminke.

 

Folk/piratmetal er grom musikk for all del, bare må se litt selvironisk på det hele. Skyclad var et av mine favorittband på 90-tallet, selv om de ikke går under piratgenren akkurat. Hvis det er noen genre.

 

Når jeg var på Wacken i 1998 var Skyclad et av bandene som åpnet i det store ølteltet første kvelden. Har aldri opplevd noe lignende. Det var overfyllt, øl fløy i lufta konstant, publikum kunne ALLE sangene og sang så høyt at bandet ba oss dempe oss litt for de hørte ikke seg selv spille (det hjalp ingenting) og det var så mye knuffing at jeg knapt hadde beina i bakken på en time.

 

De kunne ha fremført tyske barnesanger og publikum hadde likevel elsket det.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jah, vi har jo tilogmed en haug med "piratmetalband" som Running Wild, Subway to Sally, Alestorm og gudene vet hva Tyskland har spyttet ut. Og når blackmetal-gutta satt på fest i liksminke i 1996 og var tøffest i hele verden, satt småsøskene deres i tv-stua og digga til Kaptein Sabeltann som så like "grim" ut med sin svart/hvit sminke.

 

Folk/piratmetal er grom musikk for all del, bare må se litt selvironisk på det hele. Skyclad var et av mine favorittband på 90-tallet, selv om de ikke går under piratgenren akkurat. Hvis det er noen genre.

 

Når jeg var på Wacken i 1998 var Skyclad et av bandene som åpnet i det store ølteltet første kvelden. Har aldri opplevd noe lignende. Det var overfyllt, øl fløy i lufta konstant, publikum kunne ALLE sangene og sang så høyt at bandet ba oss dempe oss litt for de hørte ikke seg selv spille (det hjalp ingenting) og det var så mye knuffing at jeg knapt hadde beina i bakken på en time.

 

De kunne ha fremført tyske barnesanger og publikum hadde likevel elsket det.

 

Du var på Wacken i 1998? Du tok ikke tilfeldigvis en buss fra Oslo, arrangert av Scream Magazine?

Lenke til kommentar

 

Jah, vi har jo tilogmed en haug med "piratmetalband" som Running Wild, Subway to Sally, Alestorm og gudene vet hva Tyskland har spyttet ut. Og når blackmetal-gutta satt på fest i liksminke i 1996 og var tøffest i hele verden, satt småsøskene deres i tv-stua og digga til Kaptein Sabeltann som så like "grim" ut med sin svart/hvit sminke.

 

Folk/piratmetal er grom musikk for all del, bare må se litt selvironisk på det hele. Skyclad var et av mine favorittband på 90-tallet, selv om de ikke går under piratgenren akkurat. Hvis det er noen genre.

 

Når jeg var på Wacken i 1998 var Skyclad et av bandene som åpnet i det store ølteltet første kvelden. Har aldri opplevd noe lignende. Det var overfyllt, øl fløy i lufta konstant, publikum kunne ALLE sangene og sang så høyt at bandet ba oss dempe oss litt for de hørte ikke seg selv spille (det hjalp ingenting) og det var så mye knuffing at jeg knapt hadde beina i bakken på en time.

 

De kunne ha fremført tyske barnesanger og publikum hadde likevel elsket det.

 

Du var på Wacken i 1998? Du tok ikke tilfeldigvis en buss fra Oslo, arrangert av Scream Magazine?

 

 

Nei jeg reiste sammen med en gjeng gale tyskere fra sør i tyskland. Et slags internett/IRC-kanal treff.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor? Fordi jeg er dritings og i det nostalgiske hjørnet. Derfor.

"I could bench-press a fucking buffalo to this shit":

 

Finnes det egentlig en fetere åpning på en konsert?

 

 

De fikk vel litt medfart etter All Hope is Gone, men jeg synes den falt i smak egentlig..

Som om ikke Slipknot hadde medfart fra før.

Endret av Rafngrim
Lenke til kommentar

 

 

Jah, vi har jo tilogmed en haug med "piratmetalband" som Running Wild, Subway to Sally, Alestorm og gudene vet hva Tyskland har spyttet ut. Og når blackmetal-gutta satt på fest i liksminke i 1996 og var tøffest i hele verden, satt småsøskene deres i tv-stua og digga til Kaptein Sabeltann som så like "grim" ut med sin svart/hvit sminke.

 

Folk/piratmetal er grom musikk for all del, bare må se litt selvironisk på det hele. Skyclad var et av mine favorittband på 90-tallet, selv om de ikke går under piratgenren akkurat. Hvis det er noen genre.

 

Når jeg var på Wacken i 1998 var Skyclad et av bandene som åpnet i det store ølteltet første kvelden. Har aldri opplevd noe lignende. Det var overfyllt, øl fløy i lufta konstant, publikum kunne ALLE sangene og sang så høyt at bandet ba oss dempe oss litt for de hørte ikke seg selv spille (det hjalp ingenting) og det var så mye knuffing at jeg knapt hadde beina i bakken på en time.

 

De kunne ha fremført tyske barnesanger og publikum hadde likevel elsket det.

 

Du var på Wacken i 1998? Du tok ikke tilfeldigvis en buss fra Oslo, arrangert av Scream Magazine?

 

 

Nei jeg reiste sammen med en gjeng gale tyskere fra sør i tyskland. Et slags internett/IRC-kanal treff.

 

Bor du i Tyskland?

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg Laudata var skikkelig dritt. Bare masse voksne menn som headbanger til jalla bråkemusikk som er lagd for å appellere til tenåringer. Nei, du er IKKE kul kun pga. du er ikledd svarte klær. Voks opp.

 

Høydepunktet for min del var at en eller annen kul fyr klatret opp på scenen under Cult of Fire og satt seg ned på kne for å utføre et slags ritual der han lukker øynene og peker på publikum. A+ for innsats.

 

Høydepunkt #2: Dampe og preike med Vær-Sjur. Mimre tilbake til hvordan forumet var i 2006.

 

 

Neida jeg synes det var kjempebra. Alt jeg så var Kult Og Bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...