Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmz, ser In Flames spiller på rockefeller i oktober..still worth it? Har ikke hørt på dem siden Clayman.

 

På hjemmesiden deres står det Oslo Spektrum 7 November da men...

 

Har hørt litt på In Flames igjen de siste dagene, de fem-seks første skivene er jo gull.

Nyeste... not so much.

Endret av Rafngrim
Lenke til kommentar

tror jeg venter med å se in flames i håp om at de gjør som gutta i maiden når de tar på åra og kjører en "oldies" turnè gitt.. de tre siste platene skal jeg ikke påstå at jeg er noen stor fan av, prøvd hardt å se om jeg kan like den siste plata men..... nei.

A sense of purpose og sounds of a playground fading har noen gode kvaliteter føler jeg men siren charms er enkelt og greit ei jævla daff plate.

Må vel si at det var mye takket være reroute to remain og soundtrack to your escape at jeg starta å snuse på annen metal enn maiden og metallica men nå om dagen er det lunar strain, subterranean, the jester race, black-ash inheritance, whoracle, colony og clayman jeg drar fram om jeg vil sette på ei in flames plate.

Dead eternity fra subterranean er for øvrig ei låt jeg virkelig digger.

 

https://www.youtube.com/watch?v=LKm95q19OS0

Endret av weebl
Lenke til kommentar

Lunar Strain er helt fantastisk. Rå og upolert melodiøs death metal med masse feeling.

 

Har faktisk gått en del i melodiøs death metal de siste dagene med Hypocrisy, At the Gates, Kataklysm, Dark Tranqillity (skjønner fremdeles ikke oppstyret rundt det bandet her), Vehemence og fler. Lite som slår Hypocrisy på den fronten. En perfekt blanding av det melodiøse, flotte og jævlig brutale. Melodiøs death metal ble dessverre så jævlig utvanna etter Slaughter of the Soul, da "alle" som skulle spille melodiøs death metal endte opp med å kopiere den skiva, bare med et langt mer moderne sound. I de siste 20 åra er jo 99/100 band som spiller melodiøs death metal helt blottet for death metal-delen, jo. Skikkelig stusselig.

 

 

Drøy vokal på Peter Tägtgren. Herlig råtten og brutal, og skrikene sånn ca. 2:43 og 3:28 inn i Roswell 47 er blant det tøffeste noensinne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hypocrisy var milevis bedre før Horgh ble med i bandet. Trenger egentlig bare Penetralia, Osculum Obscenum, The Fourth Dimension, Abducted, The Final Chapter og Into the Abyss. Har en del ålreite skiver etter det au, men ingen som er virkelig bra.

 

Horgh er en langt bedre trommis enn Lars Szöke, men Lars Szöke funka langt bedre i Hypocrisy enn hva Horgh har gjort. Da tenker jeg ikke på at bandet har tapt seg en god del, men jeg synes trommingen til Lars Szöke kledde andet langt bedre. Streit, men djevelsk tøft. Aldri over the top eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Og det har jeg heller ikke sagt. Siterer meg selv, jeg:

 

Horgh er en langt bedre trommis enn Lars Szöke, men Lars Szöke funka langt bedre i Hypocrisy enn hva Horgh har gjort. Da tenker jeg ikke på at bandet har tapt seg en god del, men jeg synes trommingen til Lars Szöke kledde andet langt bedre. Streit, men djevelsk tøft. Aldri over the top eller noe sånt.

 

Jeg følger meg ganske sikker på at Virus ville vært mye fetere med Lars Szöke i bandet, rett og slett fordi jeg synes sistnevnte har en stil som kler bandet langt bedre enn Horgh. Horgh har vært helt fantastisk i Immortal, og jeg har som sagt veldig sansen for'n, men jeg synes ikke han funker bra i Hypocrisy uansett.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...