Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Morsomt du drar frem Running Wild. Hvor tror du Alestorm fikk inspirasjon fra i første omgang?

 

You may think you've heard all this music before
That "Running Wild" did it back in. 84
But times are a changin' and we don't give a damn
So if you don't like it, go start your own band

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At/om de har hentet inspirasjonen sin fra Running Wild bryr jeg meg ikke mye om, men det er fullt forstålig da Running Wild var et kremband frem til en gang utpå 90-tallet, hvor alt raknet fullstendig og bandet ble til überdritt. Men Alestorm blir ikke noe bedre i mine ører av at de muligens har hentet inspirasjonen sin fra et bra band.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dine meninger er lov, men når jeg kommer med mine får jeg bare en hel masse dritt tilbake. Tror vi beholdeg og Jack på ignorer-lista.

 

De har jo ikke lagt ut dritt om deg som person, de bare sier 100% ærlig hva de mener om musikken som folk legger ut. Det er menneskelig å være uenig med andre, og det er også lov å si sin mening, selv om den kan være hard.

 

Ta meg som et eksempel. Jeg la ut om The Hell og noen diverse metalcore-band. Mange her som mente at de ikke likte musikken, noe jeg selvfølgelig respekterer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

At/om de har hentet inspirasjonen sin fra Running Wild bryr jeg meg ikke mye om, men det er fullt forstålig da Running Wild var et kremband frem til en gang utpå 90-tallet, hvor alt raknet fullstendig og bandet ble til überdritt. Men Alestorm blir ikke noe bedre i mine ører av at de muligens har hentet inspirasjonen sin fra et bra band.

Tant og fjas! Imhotbf har Running Wild med få unntak vært vært decent i 30 år. Rogues En Vogue fra 2005 er nesten favorittalbumet. Platene som kom rundt årtusenskiftet var kanskje ikke all verdens, men blekner dog i forhold til det første comeback-albumet fra 2012, som var fryktelig tynn suppe. Det andre comeback-albumet var litt mer tilbake i godt gammelt driv.

 

Husker jeg betalte noen hundre schpenn for å få tilgang til livestreamen fra Wacken til "avskjedskonserten" i 2010 eller deromkring. God stemning, men litt trist å se hvor gammel frontmannen plutselig var.

Endret av DurinVIII
Lenke til kommentar

Jeg gir opp. Det er mulig du har rett i at alle i tråden hater alt som ikke er deres type musikk, men det er ikke rart, sånn som dere oppfører dere. Man må jo være idiot for å våge å innrømme at man liker noe dere ikke har godkjent. Jeg gidder ikke dette tøvet deres lengre. Å komme hit var en tabbe.

Jeg liker masse rart som ingen andre her vil godkjenne. Men jeg har til gode å se noen som liker band som Alestorm og som også liker det beste innen metall.

 

På den ene siden har du band som Alestorm for folk som egentlig ikke liker metall.

 

På den andre siden har du alle de som har sans for kvalitet.

 

Jeg mener disse to gruppene er gjensidig motstridende.

 

Å dra inn inspirasjon, humor eller noe slikt er irrelevant.

Lenke til kommentar

 

At/om de har hentet inspirasjonen sin fra Running Wild bryr jeg meg ikke mye om, men det er fullt forstålig da Running Wild var et kremband frem til en gang utpå 90-tallet, hvor alt raknet fullstendig og bandet ble til überdritt. Men Alestorm blir ikke noe bedre i mine ører av at de muligens har hentet inspirasjonen sin fra et bra band.

Tant og fjas! Imhotbf har Running Wild med få unntak vært vært decent i 30 år. Rogues En Vogue fra 2005 er nesten favorittalbumet. Platene som kom rundt årtusenskiftet var kanskje ikke all verdens, men blekner dog i forhold til det første comeback-albumet fra 2012, som var fryktelig tynn suppe. Det andre comeback-albumet var litt mer tilbake i godt gammelt driv.

 

Husker jeg betalte noen hundre schpenn for å få tilgang til livestreamen fra Wacken til "avskjedskonserten" i 2010 eller deromkring. God stemning, men litt trist å se hvor gammel frontmannen plutselig var.

 

 

Vi er på forskjellige sider, gitt. Alt til og med Black Hand Inn er enten bra eller jævlig bra, og både Masquerade og The Rivalry er helt på det jevne. Men der stopper det for min del. Victory, The Brotherhood og Shadowmaker er jævlig dårlig, og Rogues en Vogue og Resilient er to av de absolutt dårligste metalskivene jeg noensinne har hørt. Helt latterlig.

 

 

Har også sett den Wackenkonserten, og der syntes jeg bandet leverte langt under hva man skal kunne forvente av et såpass stort og porfesjonellt band.Synes bandet fremstår som skikkelig uinspirerte på den gigen. Nei, gi meg heller "Death or Glory Tour - Live". Det er Running Wild i storform, og gud bedre for en setlist. Så jævlig rått.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...