Gå til innhold

Porcupine Tree - Albumguide og diskusjon!


Whalecore

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den på Insignificance ja, nydeleg låt. Eg synest PT har for lite akkustiske låter, med så bra gitarspel som SW har. Stemma klarer seg veldig fint unplugged og. Dei har og ein del flotte låter med piano, eller delar av låter. For eksempel Kneel and Disconnect på The Incident.

Lenke til kommentar

Recordings er jo et samlealbum av B-sides, så jeg hadde igrunn nedprioritert det helt frem til jeg hørte Buying New Soul på Arriving Somewhere-dvden. En utrolig låt.

 

Favorittlåtene av PT endrer rangering hele tiden, tror ikke jeg skal prøve meg på en liste. Nine Cats er den mest spilte på Last.fm-profilen min ser jeg.

Lenke til kommentar
Favorittlåtene av PT endrer rangering hele tiden,

Det er selvsagt vansklig å rangere de helt nyaktig, men om man regner med en feilplassering på 5+- så føler jeg det blir riktig nok.

 

Albumene derimot er mye lettere:

 

1. Deadwing 9.5(Låta "Deadwing" ødelegger for 10'ern)

2. Stupid Dream 9.5

3. FOABP 9

4. In Absentia 8.5

5. The Incident 8.5

6. Lightbulb Sun 8.5

 

Der er de platene som skiller seg ut etter min mening. Resten varierer mellom 7(Up The Downstair) og helt ned til 3(Metanoia).

 

27. Octane Twisted

? :p

Lenke til kommentar

Hva mener du? Kanskje noe høyt, men digger den sangen om dagen.

 

Vokalharmoniene er jo fantastiske:

We go following sorrow to free your

Blood spilling out of the reeds there

Give me a sign I can breathe air

Blood flowing out of the stream there

 

Pluss at heavydelen er jo genial =)

 

Oops: Ser at jeg skrev på forrige side at Octane Twisted ikke har noe på en slik liste å gjøre. Tenkte da på Circle of Manias av en eller annen grunn. Blandet altså sangene. Sorry!

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

TS burde oppdatert førstepost litt. Nokre bilete som er forsvunne. Fint å fått The Incident med og. Hadde eg hatt moderatorrettighetar skulle eg gjort det sjølv, men den gang ei.

 

Ellers er det litt PT-nytt på gang for tida.

 

small1625.jpg

 

The Incident DVD-A 5.1 kjem ut sannsynlegvis i løpet av mars på Burning Shed.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Audiophile 5.1 surround sound version of PT’s acclaimed The Incident, which was voted 'album of 2009' in several end of year critic and listener polls.

 

This edition features the 5.1 mix of the album in advanced resolution/MLP lossless 5.1 surround, DTS 5.1 digital surround sound, and 24 bit stereo, and also includes the videos for Time Flies and Octane Twisted, a 30 second TV spot, and a photo gallery set to exclusive instrumental mixes of Black Dahlia and Flicker.

 

Please note, as with all the DVDs we stock, the DVDA is NTSC Region 0 and should play on the vast majority of DVD players.

 

The DVD will be shipping in March. Further details TBA.

 

small1060.jpg

 

Ein endå betre nyhet er at live-DVD-en til Fear of a Blank Planet-turneen snart er her. Den får navnet Anestethize etter den 17 minutter lange låta med same navn på albumet. Ryktet skal ha det til at den kjem rundt april på DVD og Blu-ray.

 

Det er og spekulert i om live-DVD frå The Incident kjem i løpet av året, men det er foreløpig kun lause rykter. Så vidt eg har forstått er ikkje materialet til den filma endå, men vil bli gjort i andre del av TI-turneen.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Litt nytt om DVDen:

 

PT Live in Tilburg Blu-Ray/DVD

m_6e501c0cc1e747b3b378d2d3d7be8060.jpg

 

Porcupine Tree's new live film is approaching completion and a special edition will be available in April, with a regular version to follow in May. Anesthetize was filmed live over 2 nights in Tilburg, The Netherlands in October 2008, at the end of the Fear of a Blank Planet tour. The 130 minute live film includes a complete performance of the Blank Planet album and 11 other tracks, and was directed and edited by Lasse Hoile on high definition cameras, with the soundtrack mixed into stereo and 5.1 sound.

 

The special edition will take the form of a cloth bound hard back 120 page book (as per The Incident and Insurgentes deluxe versions) featuring live photography of the band taken over the last 5 years. The book will house both a DVD and a much higher quality Blu-Ray disc version of the film, as well as 2 audio CDs of the soundtrack including one bonus track not featured in the film. The book and audio CDs will not be included with the standard retail versions of the Blu-Ray/DVD.

 

More news soon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...