Gå til innhold

Porcupine Tree - Albumguide og diskusjon!


Whalecore

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er uenig med deg Speik. Synes albumet lider av oppstykkethet. De korte sangene blir liksom bare fillers som ikke gir meg noe spesielt. Hovedproblemet er Your Unpleasant family og den dritkjedelig instrumentalen som kommer etterpå (Yellow Windows of the Evening Train). De andre (Occam's Razor, Zero Degree of Liberty og Circle of Manias kan jeg tolerere.

 

Jeg synes at Great Expectations og Kneel and Disconnect burde ha vært lengre og så droppet de to jeg nevnte. Ville ha løftet albumet noen hakk tror jeg.

Lenke til kommentar

Er ikke akkurat stor fan av ambient-musikk. Noe som vel må være årsaken til at Insurgentes som helhet aldri falt helt i smak her. Gleder meg uansett noe ekstremt til jeg får The Incident i posten. Har hatt tidenes Porcupine Tree-maraton den siste uken som oppvarming. Regner med at The Incident blir blant årets tre beste utgivelser for min del...

 

Edit: Hvilken dato kommer egentlig skiva ut i Norge? Har bestilt på CDON, der står det at den kommer ut på onsdag. På Platekompaniet står det derimot mandag. Hvis skiva faktisk kommer på mandag skal den avbestilles fra CDON, så kaster jeg meg på toget til Trondheim på mandag. 200kr i tog er verdt det, lett.

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Har hørt gjennom The Incident ca 20 ganger nå. Føler enda ikke at jeg har fått helt oversikten over alt, noe som må kunne sies å være positivt. Så langt er jeg i hvert fall knallfornøyd. Liker den litt drømmende siden av Porcupine Tree best, så dette var egentlig midt i blinken for meg. Albumet er utvilsomt bedre enn FOABP så langt.

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Enig! Synes dette albumet er mer melodisk og mer varierende enn Fear of a Blank Planet! Digggger de delene som minner om gode gamle Porcupine Tree (Great Expectations, Drawing the Line solo). Favorittdelen av albumet tror jeg er The Seance, vet ikke hvorfor, men det er noe med den sangen som fanger meg. Både lyrikken og musikken. Også veldig interessant hvordan de bruker samme grepene om igjen i flere sanger. Blind House hovedseksjonen består av samme grepene som Octane Twisted og The Seance. Forsterker følelsen av at dette er ètt stykke musikk, og ikke bare en samling av singler. Produksjonen er som vanlig 120%, helt deilig å høre på. Synes også dette albumet har et mer voksent tema enn det forrige. Ble litt lei av all lyrikken rundt tenåringer i Fear, selv om det også var et veldig bra lyrisk tema.

 

Bruker som skrivebordsbakgrunn nå, ser fantastisk ut:

i_content_banner32.jpg

Lasse er rå!

 

Fant bildet på nye www.porcupinetree.com

Endret av Whalecore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...