Gå til innhold

Den store ASUS Maximus Extreme / Formula tråden


andylove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva slags minne er det du har installert på kortet? Jeg har lest QVL, men er spent på å se hva slags oppsett andre kjører for å kunne bruker over 4GB i VIsta 64bit.

 

Har fått testa litt nå med Vista 64bit og 4 og 8GB minne. Jeg bruker OCZ PC2-6400 Platinum Vista Performance Edition 4 GB kit (5-4-4-15), og med 4GB fungerer alt helt finfint. Med 8GB er systemet også stabilt, men jeg får en merkelig skurrelyd i høyttalerene (X-FI kort via PCI) ... :hmm:

 

Noen andre som opplever dette ved bruk av alle minneslottene??

 

Håper dette er noe som kan fikses via Bios.. :ermm:

Lenke til kommentar

Argh - skulle igjen prøve med 8GB minne - og nå gikk alt skikkelig til h¤%#%.. Bios vil ikke boote - og jeg har fått det klassiske Asus "CPU INIT" problemet. (PC-en vil ikke boote, og LCD Post viser CPU INIT).

 

Veldig morsomt. :cry:

 

 

Edit: lager egen tråd om dette problemet.

Endret av Øl_Mariachi
Lenke til kommentar
BallistiX brikkene funker garantert og de er også mye bedre brikker en rælet av noen dominator brikker fra corsair med mindre du kjøper med engang de har et nytt produkt eller de til 4000-5000,- !!

 

Blit nok å prøve 4x1Gb supertalent 800 4-4-3-8 da man for de på eby for 71$ ;) (2x1gb)

 

jeg opplevde det samme på minn P5B deluxe. Corsair brikkene er ikke så innmari gode som man skal ha det til. Neste gang blir det uten tvil Crucial eller Kingston. Har nå valuebrikker (som bare skulle være step-in for Corsair tapet) og de har vært så fine at jeg ikke har giddet å bytte dem før evnt nå. Blir nytt hovedkort når jeg ser hva som skjer med testene fremover og nytt skjermkort. '

 

En ting er snickers&twist: Corsair kommer ikke inn i min maskin mer, i såfall kun i PSU form.

Lenke til kommentar

jepp dems rev1.x brikker er gode de for et god rykte så får de vekk fra micron D9 for å gjøre produksjon billigere og selger dem mens folk tror det er D9 chipper så for man rev2.x, 3.x etc. er det bare å sende dem tilbake ....

 

kjøper du de dominator brikkene for du garantert rev2.x eller 3.x !

 

 

edit: kingston er dårlgi med imndre du har kjøper PC8500 eller høyere ,,,,,

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
jepp dems rev1.x brikker er gode de for et god rykte så får de vekk fra micron D9 for å gjøre produksjon billigere og selger dem mens folk tror det er D9 chipper så for man rev2.x, 3.x etc. er det bare å sende dem tilbake ....

 

kjøåer du de dominator brikkene for du garantert rev2.x eller 3.x !

 

No shit liksom.. jeg hadde ikke dominator, men PC6400C4 er akkurat de samme, bare kjøleren som er forskjellig. Hadde et håp på D9, men der ble jeg grundig snytt! Ødelagte ble de også... møkkabrikker. Leste av forumet deres at mange slet, og da fikk jeg en dårlig smak i munnen. Nei, jeg ville ha lest QVL en gang til før jeg kjøper og sjekker at modellnummeret står der. Også ville jeg ha valgt noe helt annet enn Corsair.

Lenke til kommentar
jepp dems rev1.x brikker er gode de for et god rykte så får de vekk fra micron D9 for å gjøre produksjon billigere og selger dem mens folk tror det er D9 chipper så for man rev2.x, 3.x etc. er det bare å sende dem tilbake ....

 

kjøåer du de dominator brikkene for du garantert rev2.x eller 3.x !

 

No shit liksom.. jeg hadde ikke dominator, men PC6400C4 er akkurat de samme, bare kjøleren som er forskjellig. Hadde et håp på D9, men der ble jeg grundig snytt! Ødelagte ble de også... møkkabrikker. Leste av forumet deres at mange slet, og da fikk jeg en dårlig smak i munnen. Nei, jeg ville ha lest QVL en gang til før jeg kjøper og sjekker at modellnummeret står der. Også ville jeg ha valgt noe helt annet enn Corsair.

 

Det som suger med Corsair er at de bruker mange forskjellige chips på forskjellige revisjoner av samme modellnavn! Ikkje lett å følge med på om du får gode eller dårlige chips.

 

For å ta Dominatorbrikkene: De første dominator pc6400c4 hadde veldig gode chips av D9. I de senere revisjonene er de rett og slett elendige :S

 

Selv hadde jeg 2 forskjellige revisjoner av Corsair pc6400c4. Den første jeg kjøpte var en tidelig revisjon som klokket veldig bra. De brikkene som jeg kjøpte 5 mnd senere sugde max! :thumbdown:

 

Så meg lei av å bli "lurt" så jeg gikk for å kjøpe g-skill minne fra memory-configurator.co.uk. Dette angrer jeg ikkje på. Har allerede handlet der flere ganger. Det som er bra med å kjøpe brikker f. eks G-skill og CellShock er at man vet hilken chip som finnes på minnet. F. eks : Micron D9GKX 64Mx8 chips som er best i ddr2 sammenheng :green:

 

det heter teamXtreme ;D

 

Men ikke nødvenidigvis billig=dårlig/dyrt=bra kan også være motsatt !!

 

bare du kan litt av markeded og hva som er der og hva man skal gå etter så går det bra eks. BallitsiX brikker til 800,- er like gode som noen dyre brikker til 2000,- om ikke bedre noen ganger også !!

 

 

Billigmodellen til Team heter bare Team :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...