Gå til innhold

Den store ASUS Maximus Extreme / Formula tråden


andylove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
min psu har kun flere 4-pins, 5 stykker for å være nøyaktig.

Du tenker på Molex kontakter du (sånne med en gul, en rød og to svarte, og er avlang), den vi tenker på er en som er firkanta, med to gule, og to svarte (evt fire gule, og fire svarte hvis den er 8pin) :)

 

Kan jeg bruke to molex kontakter som en 8-pin? det passer nemlig men ville ikke prøve....

Lenke til kommentar

da har jeg prøvd å overklokke litt på mitt asus maximus formula.

 

prøvd først kun å stille fsb og multiplier.. stilte til 3ghz, stilte kun det.

 

måtte ta 3dmark06 testen 4 ganger før den endelig gikk gjennom hele. pc restarta 4 ganger midt i testen..

 

så prøvde jeg 3.2ghz, og pc ville ikke starte. måtte tilslutt sette alt slik det er orginalt før jeg kom inn i windows..

 

har flasha til nyeste bios,,

 

hva gjør jeg galt? hva bør volt f.eks stå på?

 

tror jeg trenger en oppskrift på hva de forskjellige tingene skal stå på, som volt, ram osv. booter ikke hvis jeg setter til 3.2 ghz..

 

HJELP

 

 

hrmf!! :hrm:

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Disse er det jeg har 5 av, kan 2 slike settes sammen som en 8-pin :blush:

Sikker på at du har 5 sånne? :p, og ingen av de er 6pin? (skjermkort)

 

1 x strøm 24-pin ATX med avtakbar 4-pinners enhet

1 x strøm 4-pin ATX12V-kopling

1 x strøm 8-pin +12V <-- Ups, regner med dette er den som skal på hk? :blush:

4 x 6-pin PCI Express-strømforsyning

6 x 4-pin intern strøm <-- Og dette er de jeg driver å maser om?

2 x 4-pin mini-strømkontakt

6 x 15-pin seriell ATA strøm

 

F... kanskje det ikke er noe feil med hket alikevel...

Endret av 8520dcn
Lenke til kommentar
da har jeg prøvd å overklokke litt på mitt asus maximus formula.

 

prøvd først kun å stille fsb og multiplier.. stilte til 3ghz, stilte kun det.

 

måtte ta 3dmark06 testen 4 ganger før den endelig gikk gjennom hele. pc restarta 4 ganger midt i testen..

 

så prøvde jeg 3.2ghz, og pc ville ikke starte. måtte tilslutt sette alt slik det er orginalt før jeg kom inn i windows..

 

har flasha til nyeste bios,,

 

hva gjør jeg galt? hva bør volt f.eks stå på?

 

tror jeg trenger en oppskrift på hva de forskjellige tingene skal stå på, som volt, ram osv. booter ikke hvis jeg setter til 3.2 ghz..

 

HJELP

 

 

hrmf!! :hrm:

 

 

Du kan begynne med å lese litt generelt om overklokking, for det er ikke bare å stille ivei og satse på at det går bra. Det er mye som avhenger, for å si det sånn. Husker jeg brukte lang tid på mitt P5B når jeg skulle overklokke. Nå er jeg ingen racer på dette området så jeg måtte lese mye.

 

Det er mange her som er flinke til sånt og kan veldig mye og derfor kan de klokke ganske enkelt selv med et nytt hovedkort, men det er ikke gitt av timings, volt og annet skal kopieres.

Lenke til kommentar
Disse er det jeg har 5 av, kan 2 slike settes sammen som en 8-pin :blush:

Sikker på at du har 5 sånne? :p, og ingen av de er 6pin? (skjermkort)

1 x strøm 8-pin +12V <-- Ups, regner med dette er den som skal på hk? :blush:

F... kanskje det ikke er noe feil med hket alikevel...

Ja, det stemmer :p

 

Et siste spørsmål. gjør det noe å benytte en 4-pin istede for en 8-pin da? Det satt jo tross alt et lokk over 4 av dem på hovedkortet slik at det kun var 4-pin som passet...

Lenke til kommentar

Det er gjort fordi man antar at de fleste har 4pins 12v fremfor 8pins. Og derfor er den siste delen "skjermet" for dritt og lort. Men som du har lest her, så lønner det seg å benytte alle fasiliteter av PSU slik at hovedkortet får mest mulig strøm.

 

Hvis du ikke har slike muligheter, så kjører du på med 4pin. Og hvis dette funker bra for deg ser jeg ingen grunn til å kjøpe fetere PSU. Det blir i allefall ikke noe mer problemer enn hva man selv skaper.

 

Må nesten få legge til en ting her:

Synes det er mange som kjøper HW og ikke har tenkt over kombinasjonen av alt. Mener at RAM burde man sjekke om hvirker på hovedkortet, eller om det er noe man absolutt ikke bør kjøpe. Hvor strømkrevende er alt dette, passer det bra i kabinettet, har jeg flaskehalser som er altfor store etc... Det er lov å gå et par runder i tenkeboksen fremfor å kun kjøpe det feteste navnet man ser hvis det ikke er noe som passer for deg.

Lenke til kommentar
Det er lov å gå et par runder i tenkeboksen fremfor å kun kjøpe det feteste navnet man ser hvis det ikke er noe som passer for deg.

 

Det er jo selvsagt det man burde gjøre, men når det gjelder meg selv så tenkte jeg jo at siden dette er det nyeste, så burde det jo støtte de kombinasjonen som har vært på markedet en stund... Skjønner ikke hvor vanskelig det kan være å for eksempel få alle de forskjellige ramtypene til å fungere :hmm: det er jo tross alt veldig lite som skiller dem...

Lenke til kommentar

da har jeg fått et sært problem her..

 

har prøvd å overklokke på min G0 Q6600, ved 3 og 3.2 ghz booter den med CPU volt på auto..

 

men så fort jeg setter volten selv, så får jeg overclokcing failed! har prøvd alle fra 1.2 til 1.37volt

 

 

har flasha til 0505 bios..

 

 

hva er galt?

Lenke til kommentar
da har jeg fått et sært problem her..

 

har prøvd å overklokke på min G0 Q6600, ved 3 og 3.2 ghz booter den med CPU volt på auto..

 

men så fort jeg setter volten selv, så får jeg overclokcing failed! har prøvd alle fra 1.2 til 1.37volt

 

 

har flasha til 0505 bios..

 

 

hva er galt?

Se her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0&start=120

 

Kan se ut som du må sette vcore litt høyere, uten at jeg skal si det for sikkert...

Lenke til kommentar
Du kan begynne med å lese litt generelt om overklokking, for det er ikke bare å stille ivei og satse på at det går bra. Det er mye som avhenger, for å si det sånn. Husker jeg brukte lang tid på mitt P5B når jeg skulle overklokke. Nå er jeg ingen racer på dette området så jeg måtte lese mye.

 

må prøve og feile litt selv også.. :)

 

er jo vanvittig mye å stille på i bios, er jo en million ting du kan stille volten på.. kan ikke folk med dette hovedkortet legge inn hva de har av instillinger?

 

:)

Lenke til kommentar
Du kan begynne med å lese litt generelt om overklokking, for det er ikke bare å stille ivei og satse på at det går bra. Det er mye som avhenger, for å si det sånn. Husker jeg brukte lang tid på mitt P5B når jeg skulle overklokke. Nå er jeg ingen racer på dette området så jeg måtte lese mye.

 

må prøve og feile litt selv også.. :)

 

er jo vanvittig mye å stille på i bios, er jo en million ting du kan stille volten på.. kan ikke folk med dette hovedkortet legge inn hva de har av instillinger?

 

:)

 

Det er jeg enig i deg med. Mange som nødig vil oppgi alle innstillingene sine rett og slett fordi man ikke vil dele alt man kan. Det er ikke nødvendigvis negativt men..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...