Gå til innhold

Den store ASUS Maximus Extreme / Formula tråden


andylove

Anbefalte innlegg

Jepp, tror det nærmer seg nå  :dribble:

ASUS har nå lagt ut Maximus Formula SE på sine offisielle websider  :cool:

9617209[/snapback]

 

Nå begynner det å skje noe! Likte også dette kortet med WiFi.

9617294[/snapback]

 

 

Er det 3 stk pci-e x16 porter på dette kortet, eller er det jeg som ser feil?

 

Edit: Ser ut som 3 pci-e x16 porter. Jeg vil ha p5e(3) deluxe wifi UTEN ddr3, jeg vil ha ddr2! Kan noen fikse det til meg? :p

9617334[/snapback]

 

Det er DDR2 støtte også. Samme lest på sockelen så vidt jeg vet. Står å lese under spesifikasjoner, med mindre jeg har lest grundig feil.

 

The motherboard supports DDR3 memory that features data transfer rates of 1800(O.C.)/1600(O.C.)/1333/1066/800 MHz to meet the higher bandwidth requirements of the latest operation system, 3D graphics, multimedia, and Internet applications. The dual-channel DDR3 architecture doubles the bandwidth of your system memory to boost system performance, eliminating bottlenecks with peak bandwidths of up to 17 GB/s. Furthermore, the supply voltage for the memory is reduced from 1.8 V for DDR2 to just 1.5 V for DDR3. This voltage reduction limits the power consumption and heat generation of DDR3 which makes it an ideal memory solution.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alle Asus-kort som har "3" i seg er DDR3-kort. Disse støtter ikke DDR2.

9617416[/snapback]

 

Hvilket betyr at vi blir henvist til Maximus Formula SE kortene. Som forøvrig er "limited". Nei, faktisk så vurderer jeg da å bytte over til DDR3. Digg med trådløst på hovedkortet, det er hva jeg har i dag, ASUS P5B dlx wifi. Funker helt knall for meg.

 

Men jeg ser ingen Extreme kort i oversikten deres, kanskje det lar vente på seg?

Lenke til kommentar
Alle Asus-kort som har "3" i seg er DDR3-kort. Disse støtter ikke DDR2.

9617416[/snapback]

 

Hvilket betyr at vi blir henvist til Maximus Formula SE kortene. Som forøvrig er "limited". Nei, faktisk så vurderer jeg da å bytte over til DDR3. Digg med trådløst på hovedkortet, det er hva jeg har i dag, ASUS P5B dlx wifi. Funker helt knall for meg.

 

Men jeg ser ingen Extreme kort i oversikten deres, kanskje det lar vente på seg?

9617460[/snapback]

Såvidt meg bekjent kommer Asus til å slippe både Maximus Formula og Maximus Formula SE. Med andre ord, det er kun SE-kortet med vannblokk som vil bli "limited". Dessuten slipper de P5E, hvilket ser ut som et meget bra kompromiss mellom ytelse/pris:

 

01.jpg

01.PNG

 

Sist jeg sjekket i prisguiden var laveste pris for dette 1586,-, som er på nivå med high-end P35-kort.

 

Prisen på DDR3 er fortsatt helt vanvittig, og siden jeg må ha 4GB er det helt uaktuelt for min del. Her snakker vi over 8000,- for 4GB med god ram.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar
Alle Asus-kort som har "3" i seg er DDR3-kort. Disse støtter ikke DDR2.

9617416[/snapback]

 

Hvilket betyr at vi blir henvist til Maximus Formula SE kortene. Som forøvrig er "limited". Nei, faktisk så vurderer jeg da å bytte over til DDR3. Digg med trådløst på hovedkortet, det er hva jeg har i dag, ASUS P5B dlx wifi. Funker helt knall for meg.

 

Men jeg ser ingen Extreme kort i oversikten deres, kanskje det lar vente på seg?

9617460[/snapback]

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Såvidt meg bekjent kommer Asus til å slippe både Maximus Formula og Maximus Formula SE. Med andre ord, det er kun SE-kortet med vannblokk som vil bli "limited". Dessuten slipper de P5E, hvilket ser ut som et meget bra kompromiss mellom ytelse/pris:

 

01.jpg

01.PNG

 

Sist jeg sjekket i prisguiden var laveste pris for dette 1586,-, som er på nivå med high-end P35-kort.

 

Prisen på DDR3 er fortsatt helt vanvittig, og siden jeg må ha 4GB er det helt uaktuelt for min del. Her snakker vi over 8000,- for 4GB med god ram.

9617482[/snapback]

 

Det har du helt rett i. Virker som et ganske godt kort dette P5E. Prøvde å bli klok på QVL, men uten noen gode resultater. Tenker det blir Kingston minne på meg igjen, men denne gangen 4*1GB i samråd med et X38 kort fra ASUS. Mye mulig Maximus Formula er et svært godt kjøp. Lurer litt på hva forskjellen til P5E er... Noen åpenbareheter her?

Lenke til kommentar

Den bekreftede datoen stammer sikkert fra Psdata. Jeg har fryktelig lyst å legge inn en bestilling selv, men jeg føler jeg må se noen reviews, eller i det minste noen brukeromtaler før jeg trykker på avtrekkern. Det jeg er mest spent på er hvordan P5E-kortet klarer seg opp mot Maximus. Hvis de klokker noen lunde likt, er det ganske mange kroner å spare der. Jeg har en Q6600 som venter på postkontoret nå, så jeg begynner å bli utålmodig.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Hei - tenkte jeg skulle bruke dagen idag på å bestille nytt oppsett (Formula SE, 6850, Ballistix 8500, xfx8800gts) men har bare et spørsmål jeg ønsker å ha avklart før jeg trykker på kjøp knappen.

 

Dersom jeg ikke har noen planer om å bruke vannblokk på SE kortet, bør jeg da heller velge Formula "standard" eller spiller det egentlig ikke noe rolle?

Lenke til kommentar
Og at Amentio klarer å levere til rett tidspunkt.. (Ringte dem nettopp og han hadde visst bekreftetdato 5/10 fra en av leverandørene på Maximum Formulaen :w00t:  )

 

Å djises. Gikk nå inn på Amentio for å sjekke dato der - og der står det nå ETA 9/10.. Vet ikke hva man skal tro på. Håper bare ikke dette blir en flytt-ETA-en-dag-per-dag-ting.. :cry:

Lenke til kommentar
Alle Asus-kort som har "3" i seg er DDR3-kort. Disse støtter ikke DDR2.

9617416[/snapback]

 

Hvilket betyr at vi blir henvist til Maximus Formula SE kortene. Som forøvrig er "limited". Nei, faktisk så vurderer jeg da å bytte over til DDR3. Digg med trådløst på hovedkortet, det er hva jeg har i dag, ASUS P5B dlx wifi. Funker helt knall for meg.

 

Men jeg ser ingen Extreme kort i oversikten deres, kanskje det lar vente på seg?

9617460[/snapback]

Såvidt meg bekjent kommer Asus til å slippe både Maximus Formula og Maximus Formula SE. Med andre ord, det er kun SE-kortet med vannblokk som vil bli "limited". Dessuten slipper de P5E, hvilket ser ut som et meget bra kompromiss mellom ytelse/pris:

 

01.jpg

01.PNG

 

Sist jeg sjekket i prisguiden var laveste pris for dette 1586,-, som er på nivå med high-end P35-kort.

 

Prisen på DDR3 er fortsatt helt vanvittig, og siden jeg må ha 4GB er det helt uaktuelt for min del. Her snakker vi over 8000,- for 4GB med god ram.

9617482[/snapback]

 

 

P5E har ikkje 3 stk pci-e x16 sånn som p5E3 deluxe :thumbdown:

 

Jeg "må" ha 3 stk pci-e x16 pga SAS kontrollere. Og jeg vil ikkje ha ddr3, da dette er latterlig dyrt for 4 gb :thumbdown::hrm:

 

Hva skal jeg velge da tro? :roll: Noe annet enn asus?

Lenke til kommentar

Jeg "må" ha 3 stk pci-e x16 pga SAS kontrollere. Og jeg vil ikkje ha ddr3, da dette er latterlig dyrt for 4 gb  :thumbdown:  :hrm:

 

Hva skal jeg velge da tro?  :roll: Noe annet enn asus?

Da vil kanskje dette passe bedre: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341381

 

ABIT IX38-QuadGT. Jeg vurderer dette kortet også, da det ser meget interessant ut. Får bare håpe at Abit ikke er så treige som de bruker å være med å få ut nye kort.

 

Abit_IX38QuadGT.jpg

Lenke til kommentar

Ser det er flere her som snakker om hvilket type RAM de skal ha i maskina. Jeg har oppfattet enkelte ASUS kort som svært kresne.

 

Sist ut er Kingston som jeg er veldig fornøyd med, selv om dette er billigste-som-finnes-value-2gb-kit-set. Blir vel noen HyperX brikker, men spørsmålet er bare hvilket som klokker bra i par med et P5E eller Maximus Formula.

Lenke til kommentar

Jeg har et Asus P5E3 dlx/wifi i bestilling. CPU blir en brukt Q6850, som skal klokke bra. Ble anbefalt OCZ DDR3 1600MHZ som et minne for stabil OC på en slik konfigurasjon med Asus X38 ... dette minnet skal være

Optimized for ASUS boards
i følge Netshop.no

 

Det koster over fire laken for 2GB, men er kanskje verdt det :hmm: Venter med å øke til 4GB til prisene blir levelige (men har aldri brukt mer enn 40% av minnet i Vista64 med 4GB ram før ...) :cool:

Endret av drbo
Lenke til kommentar
Jeg har et Asus P5E3 dlx/wifi i bestilling. CPU blir en brukt Q6850, som skal klokke bra. Ble anbefalt OCZ DDR3 1600MHZ som et minne for stabil OC på en slik konfigurasjon med Asus X38 ...  dette minnet skal være
Optimized for ASUS boards
i følge Netshop.no

 

Det koster over fire laken for 2GB, men er kanskje verdt det :hmm: Venter med å øke til 4GB til prisene blir levelige (men har aldri brukt mer enn 40% av minnet i Vista64 med 4GB ram før ...) :cool:

9622231[/snapback]

 

Hvor har du fått bestilt det kortet hen? Og er det noe som heter Q6850? Mulig jeg er treig med å oppdatere meg selv...

Lenke til kommentar
Hvor har du fått bestilt det kortet hen? Og er det noe som heter Q6850? Mulig jeg er treig med å oppdatere meg selv...

9622258[/snapback]

 

 

Sorry, trykkleif, skal være QX6850 :whistle:

 

Kortet er betstilt fra netshop.no, men foreløpig dato er 16/10, så jeg håper på at det kommer før det, har ventet siden i sommer på dette kortet.

Endret av drbo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...