Gå til innhold

Den store ASUS Maximus Extreme / Formula tråden


andylove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nexus 120mm 1000rpm eller Scythe S-FLEX 120mm 1200rpm på TRUE, hvertfall ikke noctua. (dårlig erfaring).

 

TRUE har ikke vifte, så i prinsippet er den lydløs. med Nexus 120mm er den uansett mer stillegående enn Noctua NH-U12P med stock vifte.

Jeg har veldig god erfaring med Noctua NF-P12. Den er veldig stille (19db - oppgitt av produsenten). Jeg har aldri målt støy på den selv, men jeg må anstrenge meg for å høre den i en støydempet kabinett (CoolerMaster Cosmos).

 

Den spinner på 1300RMP og klarer å flytte 92.3 m3/h uten noe særlig støy, men jeg har aldri brukt den på TRUE, hva slags dårlig erfaring har du med Noctua NF-P12?

Lenke til kommentar

Det nytter ikke å stole på leverandørens tall. Mine noctua vifter er helt ok på støy under 1000rpm, men over 1000rpm blir støyen veldig merkbar.

 

Har også sjekket ut tester gjort av SPCR som forteller en litt annen historie om noctua-viftene enn det leverandøren påstår.

 

Noctua ved 1300rpm på TRUE ga meg 5C høyere temperatur enn Nexus på 1000rpm på samme kjøler, det var lett å kjenne forskjell i luftstrøm gjennom kjøleren bare ved å holde hånda bak...

Lenke til kommentar
Det nytter ikke å stole på leverandørens tall. Mine noctua vifter er helt ok på støy under 1000rpm, men over 1000rpm blir støyen veldig merkbar.

 

Har også sjekket ut tester gjort av SPCR som forteller en litt annen historie om noctua-viftene enn det leverandøren påstår.

 

Noctua ved 1300rpm på TRUE ga meg 5C høyere temperatur enn Nexus på 1000rpm på samme kjøler, det var lett å kjenne forskjell i luftstrøm gjennom kjøleren bare ved å holde hånda bak...

Jeg har aldri prøvd Nexus 1000rpm, men det høres bra ut og jeg må prøve det. Jeg fant flere Nexus, men er usikker på hvilken du mener. Har du en link til produktet i prisguide?

Lenke til kommentar
Det nytter ikke å stole på leverandørens tall. Mine noctua vifter er helt ok på støy under 1000rpm, men over 1000rpm blir støyen veldig merkbar.

 

Har også sjekket ut tester gjort av SPCR som forteller en litt annen historie om noctua-viftene enn det leverandøren påstår.

 

Noctua ved 1300rpm på TRUE ga meg 5C høyere temperatur enn Nexus på 1000rpm på samme kjøler, det var lett å kjenne forskjell i luftstrøm gjennom kjøleren bare ved å holde hånda bak...

Det er svært stor forskjell på Noctua S12 og P12. S12 er fryktelig på kjølere/radiator med mottrykk, mens P12 er brukbar, og ikke minst har et behagelig støynivå selv på 1300+ rpm. Bedre vifter finnes, spesiellt til denne prisen P12 selges for, som er veldig høy.

 

Den jeg tror er den ultimate 120mm viften, er dessverre ikke mulig å få tak i her i landet enda, men håper den kan skaffes snart, skal lage en test på den så fort den er i hus;)

Lenke til kommentar

Hei alle sammen.

 

Jeg kjøpte meg PC for et par dager siden - dvs, jeg kjøpte komponenter og skrudde PCn sammen selv. Dog har jeg et problem jeg ønsker å få hjelp til.

 

Det følger med en såkalt Q-Connector med kortet hvor man setter inn H.D.D LED POWER SW og RESET SW. En kjekk sak. Før jeg fortsetter, så skal det sies at jeg kjøpte et kabinett fra Cooler master som heter Cosmos S. Fra frontpanelet kommer kommer det en ledning som skal gi strøm til power-knappen, se bilde her:

 

http://www.techpowerup.com/reviews/CoolerM...s/pwrbutton.jpg

 

Problemet er: Hvor i alle dager skal jeg stappe inn denne lille kabelen? Den har 3 pinner i enden mens manualen for hovedkortet viser en powerSW ledning som har to pinner. Den passer liksom ingen plasser.

 

Håper noen kan gi meg et tips!

 

mvh, Rudolf.

Lenke til kommentar
For meg ser det ut som ledningen ikke skal til hovedkortet, men at den fjernstyrer PSU'en. Det ser ut som den går inn på noe som skal være mellom 24-pins kontakten på hovedkortet og pluggen fra PSU?

 

Mulig jeg er helt på bærtur nå

 

jeg fant ut hva problemet var. Det fulgte med en extensionkabel som man ser på bildet på linken jeg sendte. Man må koble main-power til den og den til kortet. Da slår panelet seg på og knappen funker. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...