Gå til innhold

Den store ASUS Maximus Extreme / Formula tråden


andylove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan vi plx holde oss litt til topic her: nemlig Asus Maximus Extreme/Formula.. ?

 

Fikk mitt kort i går - og har bare så vidt fått sett på det.

Installasjonen gikk smertefritt - og layouten på kortet (Maximus Formula) er bare helt nydelig! :)

 

Hadde litt problemer med at prosessoren jaget mellom multiplier 6 og 9 på bios 401 (intial bios), men etter å ha lagt ut nyeste bios nå netopp (BIOS 0505, kom i dag) ser alt mye mer stabilt ut.

 

Pga ustabiliteten på første BIOS + at jeg fortsatt kjører på stock kjøler (q6600 G0) har jeg ikke fått testet ut noe serlig overklokking enda. 64bits OS skal også anskaffes asap - slik at jeg også får testet ut hvordan kortet fungerer med 8GB minne innstallert. *Krysser fingerene*...

Lenke til kommentar
Kan vi plx holde oss litt til topic her: nemlig Asus Maximus Extreme/Formula.. ?

 

Fikk mitt kort i går - og har bare så vidt fått sett på det.

Installasjonen gikk smertefritt - og layouten på kortet (Maximus Formula) er bare helt nydelig! :)

 

Hadde litt problemer med at prosessoren jaget mellom multiplier 6 og 9 på bios 401 (intial bios), men etter å ha lagt ut nyeste bios nå netopp (BIOS 0505, kom i dag) ser alt mye mer stabilt ut.

 

Pga ustabiliteten på første BIOS + at jeg fortsatt kjører på stock kjøler (q6600 G0) har jeg ikke fått testet ut noe serlig overklokking enda. 64bits OS skal også anskaffes asap - slik at jeg også får testet ut hvordan kortet fungerer med 8GB minne innstallert. *Krysser fingerene*...

 

Helt enig! On topic it is. Hva slags minne er det du har installert på kortet? Jeg har lest QVL, men er spent på å se hva slags oppsett andre kjører for å kunne bruker over 4GB i VIsta 64bit.

Lenke til kommentar
Henta det på posten nå akkurat, men finner ikke data kabelen til kamera :(

Har ikke fått testet det, men pennywise om du laster ned manualet til HK så finner du en liaste over hvilke brikker som støttes å kjøre 4 stykk av samtidig og hvilken hastighet .....

 

Hvor finnes manualen? Finner den ikke på asus sin side, og sto ingenting i manualen til HK...

Lenke til kommentar
Henta det på posten nå akkurat, men finner ikke data kabelen til kamera :(

Har ikke fått testet det, men pennywise om du laster ned manualet til HK så finner du en liaste over hvilke brikker som støttes å kjøre 4 stykk av samtidig og hvilken hastighet .....

 

Hvor finnes manualen? Finner den ikke på asus sin side, og sto ingenting i manualen til HK...

Du kan laste ned manualen her ,infoen står på side 18-19.

Lenke til kommentar
Ser noen her har SE utgaven, betyr det at dere skal kjøre på vannkjøling, eller bare lar dere kortene gå på luft?

Kjører vannkjøling over hele linja :thumbup:.

Ifølge brukermanualen skal man benytte seg av den ekstra chipsett vifta hvis man bruker vannkjøling, gjorde en test med og uten og kunne ikke se noen tempratur forskjeller.

Bør den kun brukes hvis man kun vannkjøler cpu'en ?.

Har følgende tempraturer:

CPU - 27'c

MB - 34'c

NB - 40'c

SB - 45'c

GPU - 51'c (8800 GTX)

 

Syntes de tempraturene virker helt greie jeg, trenger vel ikke chipsett vifta da ?

Lenke til kommentar
synes GPU var varm hos deg om det er IDLE, men det har jo ikke noe emd denne tråden :p

 

Eneste jeg synes er dumt er at det er 3/8 og at den er flat invendig akkurat som MCW30, emn gjør den jobben sin så gjør den vel jobben sin :S

Nå er jo disse kortene glovarme, så lenge tempraturen ligger godt under luftkjølings nivå er jeg fornøyd :).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...