Gå til innhold

Den store ASUS Maximus Extreme / Formula tråden


andylove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har prøvd å klokke litt med en Pentium D 820 .....

 

Den ville ikke boote med mindre alt av volt stod på auto selv vcore ....

 

Eks. jeg setter vcore til 1.5v og den vil ikek boote så jeg setter den til auto og den booter selv om HK setter volt til 1.35v :hm:

 

Har hørt at "stock" BIOS er ustabil og elendig, skal snart bytte til nyeste venter bare på en Q6600 ....

 

LCD psoteren min viser noen timer feil på klokka uansett hva jeg gjør noen som har et tips ?

Funka ordentlig i starten men ikke nå ...

Noen som vet om amn akn plasere sin egen tekst på LCD poster når man er i windows eller spill å sånt ?

Lenke til kommentar

Jeg fikk mitt Maximus Formula SE her om dagen, får det ikke til å funke, får bare "cpu init" på lcd skjermen med engang jeg setter i strømkabelen og setter på bryteren bak på psu! Prøvd alle de tipsene som stod på ASUS sidene men det funker fortsatt ikke. Så kom jeg over i brukermanualen at kortet ikke støtter rambrikker som er bygget opp av 128 mb blokker. Minnet jeg har er : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334570

 

Kan det være derfor? :hmm: Prosessoren er en q6600... Skulle jo tro jeg klarte å kommer lenger enn å sette inn kontakten før jeg fikk feilen alikevel, ingenting skjer når jeg prøver på-knappen på kortet heller...

Lenke til kommentar
Er jo den feilmeldingen alle som kjører 4 ram-sticks som ikke "passer" til hovedkortet.

Var en her på forumet som demonterte hele PC-en, og så monterte den igjen, og fikk fiksa det slik.

Ellers vil nok ny ram av typen 512mb og pc5300 og oppover funke.

 

Jeg brukte bare en brikke (1gb) og funket fortsatt ikke :nei:

Lenke til kommentar

8520dcn: Prøv å ta ut alle minnebrikkene før du starter PC-en. Hvis ikke dette fungerer, koble fra grafikkort, harddisker og alt annet enn cpu fra kortet. Når du da forhåpentligvis har kommet forbi cpu init problemet, kan du sette inn del for del igjen.

 

Husk å bruke de blå slottene, hvis du skal kjøre kun to minnebrikker.

Memtest86+ er også fint å kjøre for å sjekke at det ikke er noe feil med minnet.

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg fikk mitt hovedkort idag, etter at jeg fikk byttet inn mitt Asus P5K Premium til et Maximus X38 kort. (RMA hos Komplett.no)

 

Skal bruke vannkjølingen og en q6600 cpu, samt Corsair 4GB DD2 minne. Skal montere med luft først, så skal kabinett bygges i treverk, da skal jeg få inn vannkjølingen, og det skal overklokkes litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...