Gå til innhold

Den store ASUS Maximus Extreme / Formula tråden


andylove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
8520dcn: Prøv å ta ut alle minnebrikkene før du starter PC-en. Hvis ikke dette fungerer, koble fra grafikkort, harddisker og alt annet enn cpu fra kortet. Når du da forhåpentligvis har kommet forbi cpu init problemet, kan du sette inn del for del igjen.

 

Husk å bruke de blå slottene, hvis du skal kjøre kun to minnebrikker.

Memtest86+ er også fint å kjøre for å sjekke at det ikke er noe feil med minnet.

 

:)

 

Prøvde dette også uten noe resultat, så har sendt det tilbake til ps.no, håper dem finner feilen. Rart at asus ikke klarer å finne ut av denne cpu init feil, mange som rammes :thumbdown:

Lenke til kommentar
Fikk CPU INIT, jeg også, så bytte jeg fra 4-pin til hk til 8-pin. Da funka det...

 

den strømkontakta fra psu?,kan man fjerne dekeslet der og sette i 8 pin? min starta btw, men skal overklokke og litt småtteri. burde jeg sette inn 8 pin istedenfor 4?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Fikk CPU INIT, jeg også, så bytte jeg fra 4-pin til hk til 8-pin. Da funka det...

 

den strømkontakta fra psu?,kan man fjerne dekeslet der og sette i 8 pin? min starta btw, men skal overklokke og litt småtteri. burde jeg sette inn 8 pin istedenfor 4?

 

Hvis din psu har 8 pin,så bør du absolutt bruke alle.

Lenke til kommentar

Fint om alle som har CPU INIT problemet med 4 RAM brikker poster om de har brukt 12v 8pin fremfor 4pin. Og om dette er løsning. Evnt hva slags minne dere bruker også.

 

Kan jo nevne OC hvis det er gjort, men jeg vil tro at det hvis det ikke funker på 4pin vil vel neppe OC funke på 4pin.

 

Som Lucky666 sier, man burde absolutt gi hovedkortet så mye strøm som overhode mulig. Jeg har så vidt jeg kan se skjønt at dette hovedkortet krever en del strøm. Mon tro om min MIST500W blir litt lite hvis et oppsett skal ha E6850, 4*1GB, 4stk HDD og et 8800GT(S).

 

Jeg har ingen 8 pin 12v rigg...

Lenke til kommentar

Har et par spørsmål:

Hvordan oppdatere bios? Har lastet ned den nyeste, men er en .ROM fil, og har aldri vært borti dette før. (Bare brenne ut på cd å kjøre bios flash greia under oppstart?)

 

Får ikke endra på FSB... Kan få satt den opp om jeg velger at cpu skal kjøre som f.eks. QX6700. Men uansett hva jeg velger, så får jeg Overclock failure osv. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre?

 

Hvor finner jeg FSB:DRAM ?

 

Får heller ikke endra multiplier.

 

Evt. finnes det noe som gjør at man kan klokke fra windows? Får ikke installert AiBooster ihvertfall... :(

Får feilmelding om at BIOS ikke støtter OCIF buffer...

Endret av Eksentron
Lenke til kommentar
Har et par spørsmål:

Hvordan oppdatere bios? Har lastet ned den nyeste, men er en .ROM fil, og har aldri vært borti dette før. (Bare brenne ut på cd å kjøre bios flash greia under oppstart?)

 

skulle akkurat til spørre om det samme.

 

da jeg oppdaterte biosen på mitt A8N32, så bare starta jeg opp pc med .rom fila i cd rom, så vips, ferdig.

 

men hva skal .rom fila hete på maximus formula? og hvordan gjør jeg det? samme som på a8n32?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Skal jeg brenne den som oppstartbar da? eller trenger jeg ikke det?

 

Du kan bruke EZFlash som ligger på ASUS sine hjemmesider. Alt dette kan du lese om i manualen til hovedkortet. Faktisk så står alt du lurer på der.

 

Ellers kan du laste ned ASUS Update BIOS program, hvor du laster inn *.ROM filen og oppdaterer BIOS gjennom Windows. Noen mener at dette er sjangsespill, men det har jeg gjort 3 ganger på mitt ASUS kort uten problemer.

Lenke til kommentar

har nå fått flasha til nyeste bios (0505) latterlig enkelt, kjøpte en usb flash drive på elkjøp idag. brukte den EZ Flash 2 i bios. gikk som smurt.

 

har også fått klokke prossesoren til 3ghz. men får beskjed via asus pc probe 2 att NorthBride er for varm (46grader) hva har dere andre?

 

etter att jeg flasha bios gikk volten på ramen opp til 2.22v også.. så jeg satte den ned til 1.9. rart

Lenke til kommentar
Når det gjelder strømkontaktene til cpu, de 4 pins, skal det våre en egen 8-pin plugg fra psuen eller kan en bruke 2x4-pin? min psu har kun flere 4-pins, 5 stykker for å være nøyaktig.

Hvilken PSU har du ?

 

Skal få testet forskjell med 4pin og 8pin på en silverstone Zeus 750W når jeg får kjøpt meg supertalent ram'n ....

 

 

simkim: jeg har også for høy temp på NB ifølge pcprobe2 ikke noe å bry seg om emn går den over 50c IDLE hadde jeg begynt å lure. Akkurat nå kjører jeg passiv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...