Gå til innhold

Den store ASUS Maximus Extreme / Formula tråden


andylove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har også en NOctua UH-12. passer fint den.

 

montert den i en LIan-li v1000 og P182 (maximus formula på begge)

 

men det er en lite problem som jeg kom borti da jeg installe kjølern.

 

det kræsjer litt med alu finnene.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=197893

 

men det var bare å bøye/ dytte på alu finne så gikk den på.

 

 

noen som vet som Thermalright HR-05 passer på NB med overnevte kjøler uten å blokke for en langt PCI kort i det nordligste PCI sporet

Lenke til kommentar

OK, har bestemt meg for å oppdatere bios på mitt formula kort. Trenger derfor litt hjelp fra dere som allerede har gjort det. For det første trenger jeg å vite hvilken bios som er den mest stabile. Har ikke lyst på noe beta greier. For det andre kunne jeg trenge litt hjelp hhvordan jeg flasher, hvilke muligheter har jeg? Takk for hjelp!

AndersdD :)

Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

Fikk mitt Maximus Formula SE idag, og håper noen her har noen klarere svar på "Det Dram" enn extreme forumet...

Det vil altså ikke boote i det hele tatt, og LCD'en viser "Det Dram", men så er det bråstopp uansett hva jeg finner på.

Testet med 1 ram brikke, ingen boot uansett ram slot, bare 1 brikke og 1 grafikk kort, ingen boot, samme sære "Det Dram" uansett. Mine Mushkin brikker har ingen problemer med å boote på SPD og 1,8v, så rammen er ikke problemet. Gikk tilbake til Gigabyte P965 DQ6, og allt bootet rett opp som vanlig, og det synes som om RMA er eneste utvei.

Før jeg sender det tilbake til Netshop tenkte jeg å høre her om det var noen fornuftige løsninger for å fixe dette.

 

Hardware:

Q6600 B3

Mushkin 2x1024 PC6400 4-4-3-10 2.0v

2x HIS HD3870

Mist 1000W

2xRaptor X 150gb

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker EZ flash med usb stick eller floppy.Prøver alltid å unngå å flashe i windows.

 

Har prøv alle bios fra 0802 og opp.Jeg bruker 0802 fordi den er mest stabil og klokker best for min hardware.

 

Ourasi:Har du prøvd de hvite ramslotene?Har du noe annet minne liggende,så prøv det.

 

Høres ut som rma sak,men disse kortene er rimelig sære på minne.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Jeg foretrekker EZ flash med usb stick eller floppy.Prøver alltid å unngå å flashe i windows.

 

Har prøv alle bios fra 0802 og opp.Jeg bruker 0802 fordi den er mest stabil og klokker best for min hardware.

 

Ourasi:Har du prøvd de hvite ramslotene?Har du noe annet minne liggende,så prøv det.

 

Høres ut som rma sak,men disse kortene er rimelig sære på minne.

Takk for svar! Skal prøve ut dette. En ting til. Hvordan unngår jeg at CPU klokker jeg automatisk ned til 1600MHz? Vet det er en innstilling i BIOS men hvor?

Lenke til kommentar
Jeg foretrekker EZ flash med usb stick eller floppy.Prøver alltid å unngå å flashe i windows.

 

Har prøv alle bios fra 0802 og opp.Jeg bruker 0802 fordi den er mest stabil og klokker best for min hardware.

 

Ourasi:Har du prøvd de hvite ramslotene?Har du noe annet minne liggende,så prøv det.

 

Høres ut som rma sak,men disse kortene er rimelig sære på minne.

 

Joda, testet de hvite også, testet faktisk alle med 1 brikke, og samme "Det Dram" uansett, og dessverre har jeg ikke annet minne liggende lengre, ellers ville det vært det første jeg testet. Det jeg ikke har prøvd, og ikke har lyst til å prøve, er timesvis uten batteri eller å starte uten CPU. Det er grenser for hva jeg gidder å gjøre for å få et hovedkort til å starte med hardware som alle hovedkort burde starte med.. Det er så mye jobb å ta av og på den TRUE kjøleren, at det frister å angre kortet, og gå for ett hovedkort med mindre problemer. Om noen har dette kortet med Mushkin brikker, hyl ut....

Lenke til kommentar
Høres ut som rma sak,men disse kortene er rimelig sære på minne.

 

Hei,

 

Jeg tenkte å kanskje bestille ASUS MAXIMUS FORMULA og lurer på hvilke minnebrikker som passer best til dette kortet ? (må ha 4GB grunnet mye videoredigering)

 

Hørte noen rykter om at dette kortet liker 2x2GB ram best, kontra 4x1GB ? (er vel kun Geil Black Dragon som kommer med et sett med 2x2GB PC8500 DDR2 ram, vet ikke om dette er noe å satse på ?)

 

Så var det vel noe annet om at man burde velge det "SE" kortet, selvom man ikke skal ha vannkjøling da hovedkort-kjøleribben er festet betydelig bedre enn på standard Formula kort ?

Lenke til kommentar

jeg har 4x1 GB crucial Ballastix PC8500 her og det funker bra.

 

 

ang. kjøleribbene er det er problem med at NB blir en smule varm, men har sett en teknisk dokument fra intel som viser at X38 er laget for max 92 celsius.

 

jeg har også fjernet kjølepastaen på SB og NB. lagt på AS5.

 

tatt av heatsinks til SB og NB nå. tok å satte det ute ( sånn ca. -6 C ) nå i et kvarter (pga. faren for å rive av NB) før jeg tok av heatsink. den gikk ganske greit av.

 

men den kjølepastaen til asus er stein hard. du burde ha flaks og få mest mulig pasta på heatsinken slik at du kan ta det under varmt vann og varme opp. etter det er det bare å ta sprit og knikke og gnu. (tok lang tid :S )

 

på pastaen som satt igjen på NB bruke jeg hårføner for å varm det litt opp.

 

la på en kladd AS5 på hver brikke og satte på heatsink igjen.

 

håper det funker ...

 

motering i morgen ;)

 

har et problem hos en annen kamerat som jeg har montert pc for. han får blå skjerm minst 2 ganger om dagen. Den har passert memetest86+ og prøv minnebrikkene i de blå og hvite slottene. Installert windows 3 ganger på nytt og. den er også 5 timer ORTHOS blend stabil. alt kjører på std. klokk.

 

noe hjelp og få ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...