Gå til innhold

Den store ASUS Maximus Extreme / Formula tråden


andylove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Har lest rundt på diverse forum ink. denne tråden. Blir fortsatt ikke helt klok på dette, derfor spør jeg for nå en gang for alle for å være helt sikker. Stemmer det at Asus Maximus Formula ikke støtter 4x 1GB ram ? (evt. at det støtter det, men maskinen blir über ustabil?)

 

Jeg hadde ellers planer om kjøpe en ny Q6600 med da enten Asus Maximus Formula eller lillebror Asus P5E, da med 4x 1GB Crucial DDR2 BallistiX PC8500 som jo er svært godt priset.

Dog er det rimelig kjipt hvis det viser seg at X38 kortene jevnt over er lite glade for å kjøre sett med 4x 1GB DDR2 PC8500 minne ... :hmm:

Lenke til kommentar
Har ikke gidda kjørt memtest. Må du ikke brenne ut en CD og la den kjøre over natta eller noe?

 

http://hcidesign.com/memtest/ kjør denne i windows og start 2 instanser av programmet og bare følg det som står der.

Dette programmet gir meg like god indikator som med dos programmet på at noe er galt.

OCCT og prime og alle disse programmene har jeg alldri testet noe særlig frem til kjøp av dette kortet.Stoler ikke helt på di programmene.

Lenke til kommentar
Hei,

 

Har lest rundt på diverse forum ink. denne tråden. Blir fortsatt ikke helt klok på dette, derfor spør jeg for nå en gang for alle for å være helt sikker. Stemmer det at Asus Maximus Formula ikke støtter 4x 1GB ram ? (evt. at det støtter det, men maskinen blir über ustabil?)

 

Jeg hadde ellers planer om kjøpe en ny Q6600 med da enten Asus Maximus Formula eller lillebror Asus P5E, da med 4x 1GB Crucial DDR2 BallistiX PC8500 som jo er svært godt priset.

Dog er det rimelig kjipt hvis det viser seg at X38 kortene jevnt over er lite glade for å kjøre sett med 4x 1GB DDR2 PC8500 minne ... :hmm:

 

Min erfaring med å populere alle ram slots på et hovedkort er heller labert, men i følge asus så skal dette hovedkortet støtte 8GB med ram så det skal jo ikke være noen problem sånn teoretiskt, men det kan være kranglete å få opp å kjøre stabilt ja.Sånn var det iallfall før i tida og det ser faktiskt ikke ut som det har blitt noe bedre idag med disse super dupre chipsettene,Måtte gjerne sette ned hastighet og timings før for å få et stabilt system.Sier ikke dette for å være en gledesdreper,kan godt hende det er jeg som er uheldig bare:)

Endret av RibbedFish
Lenke til kommentar

har et Maximus Formula SE som skal bort =)

det er et godt kort, men klokker ikke like godt som P5K prem kortet mitt

 

fikk Q6600 prime stabil litt over 3,6 på formula se.. og 3,75 på p5k prem

virker som formulaen sliter litt med nb varme

 

Maximus klarer fint både 4 x 1 gb og 4 x 2 gb etter mine erfaringer

Lenke til kommentar

Nettopp bestilt et Asus Maximus Formula og lurer på om dette vil være uheldig med dette oppsettet:

 

Q6600

1024 (2x512) Kingston PC8000

2048 (2x1024) Kingston PC8000

8800GT

 

Leste at det var dumt å fylle ut alle minneslotsa, men jeg gjør dette for å få utnyttet dualchannel og få 3gb ram slik at jeg slipper 64 bit OS.

Lenke til kommentar
Hei,

 

Har lest rundt på diverse forum ink. denne tråden. Blir fortsatt ikke helt klok på dette, derfor spør jeg for nå en gang for alle for å være helt sikker. Stemmer det at Asus Maximus Formula ikke støtter 4x 1GB ram ? (evt. at det støtter det, men maskinen blir über ustabil?)

 

Jeg hadde ellers planer om kjøpe en ny Q6600 med da enten Asus Maximus Formula eller lillebror Asus P5E, da med 4x 1GB Crucial DDR2 BallistiX PC8500 som jo er svært godt priset.

Dog er det rimelig kjipt hvis det viser seg at X38 kortene jevnt over er lite glade for å kjøre sett med 4x 1GB DDR2 PC8500 minne ... :hmm:

 

Hei

Jeg har montert 4\1 gig crucial 8500 brikker,har ikke hatt et eneste problem,kjører Vista 32.

Endret av Old Salt
Lenke til kommentar
Samme gjelder meg, 4x1GB Vista 32-bits. Dønn stabilt i tre uker nå :)

 

Hva er vitsen med 4gb minne i vista 32? Støtter det ikke bare 4 gb da? Blir problematisk med tanke på 4 gb internminne +skjermkortet

 

Hei

Jeg er ingen guru på dette,men kan i hvertfall si at jeg kjørte Crysis på 1600\1200 med alt på fullt det var ikke antydning til lagg noen gang.

Skjermkort er 8800gt version 2.

Jeg kjøpte i utgangspunktet 4gig for å kjøre Vista 64,fikk så mye problemer med dette (4dager og netter) med instalsjon\reformatering\3 parts drivere etc at jeg kasta inn håndkle og byttet til Visa 32.

Hører at andre ikke har problemer,men det fikk jeg,mus\ tastaur\ingen boot\hele maskinen hang.

Alle komponenter var splitter nye inclusiv orginal Vista 64 lisens.

Endret av Old Salt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...