Gå til innhold

Den store ASUS Maximus Extreme / Formula tråden


andylove

Anbefalte innlegg

jeg kjører SATA dvd-brenner og 3 SATA disker (WD, 2 x Seagate) + en IDE disk til ubuntu. Har og også 4x1 Gb minnne.

 

Når jeg har tilkoblet brennern får jeg plutselig full HDD load i blandt og XP x64 henger seg i noen sekunder før det kommer tilbake.

 

har også et problem når jeg spiller DVD image av med VLC så henger pcen seg i noen sekunder da og. ( da er ikke SATA brenner tilkoblet.)

 

SB problem eller HDD/brenner ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har 4x1 GB crucial Ballastix PC8500 her og det funker bra.

 

 

ang. kjøleribbene er det er problem med at NB blir en smule varm, men har sett en teknisk dokument fra intel som viser at X38 er laget for max 92 celsius.

 

jeg har også fjernet kjølepastaen på SB og NB. lagt på AS5.

 

tatt av heatsinks til SB og NB nå. tok å satte det ute ( sånn ca. -6 C ) nå i et kvarter (pga. faren for å rive av NB) før jeg tok av heatsink. den gikk ganske greit av.

 

men den kjølepastaen til asus er stein hard. du burde ha flaks og få mest mulig pasta på heatsinken slik at du kan ta det under varmt vann og varme opp. etter det er det bare å ta sprit og knikke og gnu. (tok lang tid :S )

 

på pastaen som satt igjen på NB bruke jeg hårføner for å varm det litt opp.

 

la på en kladd AS5 på hver brikke og satte på heatsink igjen.

 

håper det funker ...

 

motering i morgen ;)

 

har et problem hos en annen kamerat som jeg har montert pc for. han får blå skjerm minst 2 ganger om dagen. Den har passert memetest86+ og prøv minnebrikkene i de blå og hvite slottene. Installert windows 3 ganger på nytt og. den er også 5 timer ORTHOS blend stabil. alt kjører på std. klokk.

 

noe hjelp og få ?

 

Sett strap til 400 manuelt.Enable "Static read".Kan være verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

OK trenger virkelig hjelp her. Har en q6600 med GO stepping. Jeg har greid å klokke cpu opp til 2,7 GHz men etter dette har det ikke gått lenger. Jeg har kun endra på FSB og satt opp vCore litt. Eneste av innstillingene jeg har rørt er CPU spectrum som jeg har disablet. Jeg skulle så gjerne ha hatt CPUen opp på 3GHz men trenger litt hjelp videre. Er det noen innstillinger jeg skal endre på eller skal jeg pushe enda mer vold gjennom CPU? (ligger på 1,37v nå). Tusen takk for hjelp!:D

Lenke til kommentar

Jeg har vCore på auto, maskina booter ikke når jeg justerer den manuelt, samme om jeg setter den til over 1.4v (samme som auto setter den til når jeg klokker til 3.6Ghz)

Bortsett fra det så har jeg kun justert FSB til 400, Ratio til 9x, og Strap til 400Mhz, og alt går på skinner, 55 grader på CPU ved full load. Luftkjøling med Thermalright Ultra-120 eXtreme

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Jeg har vCore på auto, maskina booter ikke når jeg justerer den manuelt, samme om jeg setter den til over 1.4v (samme som auto setter den til når jeg klokker til 3.6Ghz)

Bortsett fra det så har jeg kun justert FSB til 400, Ratio til 9x, og Strap til 400Mhz, og alt går på skinner, 55 grader på CPU ved full load. Luftkjøling med Thermalright Ultra-120 eXtreme

OK skal prøve det. Men hvor stiller jeg strap?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har et Asus Maximus SE hovedkort, klokket opp Q6600 til 3.5 stabilt, synd at jeg ikke nådde lenger (BTW: det var lars skogmo som klokket opp, ikke meg).....OgGPU'e på 2000/630....men jeg klarte kun rambrikken (Crucial BallistiX Pc8500) som egentlig skal vakle avgåre på 1066 på 970.....(Fordi det var valg mellom Rambrikk størelse, enten så kunne jeg velge 800 MHz, 970 eller 1200)...og 1200 blir ustabilt, og altfor mye....

men hvorfor er det ingen mellomting mellom 970 og 1200?

eller er det bare noe galt?

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg har et Asus Maximus SE hovedkort, klokket opp Q6600 til 3.5 stabilt, synd at jeg ikke nådde lenger (BTW: det var lars skogmo som klokket opp, ikke meg).....OgGPU'e på 2000/630....men jeg klarte kun rambrikken (Crucial BallistiX Pc8500) som egentlig skal vakle avgåre på 1066 på 970.....(Fordi det var valg mellom Rambrikk størelse, enten så kunne jeg velge 800 MHz, 970 eller 1200)...og 1200 blir ustabilt, og altfor mye....

men hvorfor er det ingen mellomting mellom 970 og 1200?

eller er det bare noe galt?

 

om du stiller på fsb frekvensen vil dette automatisk påvirke minnefrekvensen da det er et 'fast' forhold mellom disse....

 

edit: dette 'faste' forholdet endrer du på idet du setter 800, 960 eller 1200 MHz, i ditt tilfelle)

Endret av svingstang2
Lenke til kommentar

Fikk en litt merkelig score i 3dmark06 følte jeg. Satte FSB rett opp til 3600MHz og startet stabilt opp. Kjørte en runde 3dmark og fikk til min store forundrelse kun 12200 poeng? Fikk faktisk 20 poeng mer når jeg hadde CPU på 2700MHz. Syns dette var litt merkelig? Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg har et Asus Maximus SE hovedkort, klokket opp Q6600 til 3.5 stabilt, synd at jeg ikke nådde lenger (BTW: det var lars skogmo som klokket opp, ikke meg).....OgGPU'e på 2000/630....men jeg klarte kun rambrikken (Crucial BallistiX Pc8500) som egentlig skal vakle avgåre på 1066 på 970.....(Fordi det var valg mellom Rambrikk størelse, enten så kunne jeg velge 800 MHz, 970 eller 1200)...og 1200 blir ustabilt, og altfor mye....

men hvorfor er det ingen mellomting mellom 970 og 1200?

eller er det bare noe galt?

 

Satte dere strap til 333/400mhz?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Jeg sliter litt med å få installert driverne til lydkortet som fulgte med hovedkortet. Når jeg bruker driverne på cden så får jeg bare beskjed om at driverne ikke er kompatibel med maskinvaren

 

Noen forslag ?

Lenke til kommentar
Jeg sliter litt med å få installert driverne til lydkortet som fulgte med hovedkortet. Når jeg bruker driverne på cden så får jeg bare beskjed om at driverne ikke er kompatibel med maskinvaren

 

Noen forslag ?

 

jeg hadde også dette problemet. lurer på om jeg installerte det fra enhetsbehandling

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Har du satt lydkortet i det øverste sporet, ThomasM? Hvilket OS bruker du? Hvilket bios?

 

Har satt det i det nederste sporet, bruker 64bit Vista, har ikke peiling på bios versjonen

 

Hvordan er det med skjermkortet, kan jeg sette det i den nederste pci-e porten ?, er spent på om jeg får plass til det når jeg setter lydkortet øverst.

 

Hmm

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg har gjort nå, men når jeg starter maskinen så havner jeg på en meny der det står "welcome to asus motherboard make disk for os menu"

 

Har jeg kommet borti en bryter på hovedkortet eller ?

Lenke til kommentar

søren også.

 

Har nettopp skrudd sammen pcen min med bl.a. Q6600 G0, 3850CF, noctua u12p og sliter forferdelig med kjempe høye temps på Maximus Formula i bios på CPUen. Første jeg gjorde når jeg skrudde på pcen var å gå inn å sjekke temps hvor temp på CPUen gikk oppover en halvgrad ca. hvert eneste sekund. Så den tikket fra 61 til 70 hvor jeg da trykket på knappen og skjønte at noe var virkelig galt. Gikk inn og endret på voltage til cpu som sto på 1.6 (!) eller noe sånt. Satte denne ned til 1.25, dette hjalp litt, nå gikk tempen opp litt saktere.

 

Kan vel også fortelle at for at jeg skulle få plass til CPU kjøleren måtte jeg ta av to "finner" fra CPU kjøleren, og klippe av disse rørtoppene som stakk opp for å få plass, jeg vet ikke hva dette har og si, men antar NOE med dette, eller et eller annet som er galt i bios. Hvis volten var skrekkelig høy på CPU, antar jeg det er noe mer ugler i mosen.

 

Noen ideer anyone?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...