Gå til innhold

Den store ASUS Maximus Extreme / Formula tråden


andylove

Anbefalte innlegg

oppdatere bios ?

 

jeg kjører 907 her. noen mener også at 802 og 903 er mer stabil. kommer ann på systemet ditt.

 

festet kjøler sikkelig ? de ramma som er over cpu er ikke kraftig bøyd som kjølern ikke får kontakt.

 

sett spenninger manuelt i bios ?

 

god natt

 

Åssen skal jeg oppdatere bios ved å ha 1 minutt på meg samtidig uten OS?

 

Kjøreren er festet skikkelig. over kontaktflaten til CPU og kjøler er det varmt, men ikke oppover i kjøleribbene.

 

Åssen spenninger skal jeg sette i bios, evnt. hva?

 

Skal nevnes at det er første gang jeg har bygget pc sånn fra scratch...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan vel også fortelle at for at jeg skulle få plass til CPU kjøleren måtte jeg ta av to "finner" fra CPU kjøleren, og klippe av disse rørtoppene som stakk opp for å få plass, jeg vet ikke hva dette har og si, men antar NOE med dette, eller et eller annet som er galt i bios. Hvis volten var skrekkelig høy på CPU, antar jeg det er noe mer ugler i mosen.

 

Noen ideer anyone?

 

Jeg er redd det hele skyldes at du har klippet i stykker heatpipen, og dermed ødelagt kjølerens evne til å transportere bort varme fra cpu og oppover til kjølefinnene :hmm:

 

Du får bruke stock kjøleren for å se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Har du satt lydkortet i det øverste sporet, ThomasM? Hvilket OS bruker du? Hvilket bios?

 

Har satt det i det nederste sporet, bruker 64bit Vista, har ikke peiling på bios versjonen

 

Hvordan er det med skjermkortet, kan jeg sette det i den nederste pci-e porten ?, er spent på om jeg får plass til det når jeg setter lydkortet øverst.

 

Hmm

 

Du må bruke den øverste slot'en til lydkortet som jeg skrev tidligere i tråden. Om du prøver på søkfunksjonen finner du sikkert brevet som jeg la inn her.

 

Prøv skjermkortet i den øverste slot'en, men man kan vel bruke de nedre også tror jeg..

Lenke til kommentar

Hei

 

Har forsøkt å lese så mye jeg kan på denne tråden, og tenkte at tiden var inne for at jeg skulle skrive mitt første innlegg. Saken er den at som alle andre nybegynnere trenger jeg hjelp med overklokking. Jeg har kjøpt meg et jern av en maskin og kunne tenke meg å lære masse om dette emne. Jeg har et Maximus extreme kort med KINGSTON DDR3 HyperX 1800MHz 2GB, Kit w/two HyperX 1024MB DDR3, CL8-8-8-24 minne. Har 4G totalt med minne.CORSAIR Powersupply 650W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 8xSATA, SLI strømforsyning, INTEL Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte (BX80562Q6600) prossesor. Når det gjelder bios så har jeg lagt inn den nyeste 0904 tror jeg den heter. Temp på kjernene ligger rundt 30-40 grader nå uten at jeg har gjort noen ting. Hvor begynner jeg? Og hvor mye han jeg få ut av denne maskinen? Glemte forresten å si at jeg har en NOCTUA Noctua NH-U12F, 4 Dual-Heat-Pipes, 120mm vifte, 17dB(A), socket 775/ 754/ 939/ 940/ AM2 kjøler.

 

Kan noen hjelpe meg????

Lenke til kommentar

Det finnes nå over tusen tråder her på forumet med akkurat samme spørsmålet, "Hvordan overklokker jeg?" Jeg anbefaler deg og bruke forumets søkemotor, eller kikke rundt i forumene selv. Garanterer deg at du finner noe, eller så har du jo enkle guider som ligger rundt omkring på nettet (hint: Google) Det fins også endel av de her på forumet, ligger unver Overklokkingsdelene regner jeg med ;)

Lenke til kommentar
Det finnes nå over tusen tråder her på forumet med akkurat samme spørsmålet, "Hvordan overklokker jeg?" Jeg anbefaler deg og bruke forumets søkemotor, eller kikke rundt i forumene selv. Garanterer deg at du finner noe, eller så har du jo enkle guider som ligger rundt omkring på nettet (hint: Google) Det fins også endel av de her på forumet, ligger unver Overklokkingsdelene regner jeg med ;)

 

 

Er klar over dette, men som jeg har skjønt er alt forskjellig i forhold til hva slags komponenter du har. Hadde håpet at noen hadde nogenlunde samme pc som meg og hadde klokket denne før.. Kunne kanskje fortelle meg hva jeg skal sette de forskjellige verdiene i.

Lenke til kommentar

Hei! har kjøpt meg et maximus formula kort nå. Bygde opp pc`n og den funket fint i 2 dager. når jeg starter den nå så skrur den seg på så av igjen så på igjen:/Pc`n står og går men ikke noe bilde og få. Så lyser alle de 3 led lampe på HK. Grønn-gult og rødt. Men ikke noe lys fra CPU ledsa.(?) Cpu blir heller ikke varm sa kompisen min som kan en del om data...

 

Noen som peil på hva dette kan være?

 

Mulig jeg formulerer meg rart men det er fordi jeg er ny i databygging:P

 

Bruker Kingston DDR2 HyperX PC8500 2048MB CL5, Kit w/two matched HyperX 1GB DDR2 som skal stå på lista til ASUS. Og har prøvd hvite og blå slots.

Endret av Akando
Lenke til kommentar
Har kun bytta kabinettet og PSU (Antec P190), nå får jeg ikke USB tastatur og mus uansett hva ....

 

Har ikke noe PS/2 tast ......

Mange som har problemer ser jeg. Har ingen problemer jeg, har klokket også.

Kjører på 333*9 med en Xeon3220 og 4 stk 1gb pc6400 corsair 4-4-4-12.

Strap på 333 cpuvolt på 1.4satt i bios.

Å resten på auto.

Lenke til kommentar
Hvordan oppdaterer man BIOS? Lastet ned en ny BIOS versjon som var av typen ROM, hvordan skal denne filen bli kjørt?

 

Det er å lese i manualen hvordan man gjør dette. Men hvis du vil ha kortversjonen kan du gjøre dette på to måter:

- Via Windows, last ned ASUS up2date og kjør oppdateringen fra fil

- I BIOS ved hjelp av EZflash, da trenger du en usb stick.

 

Jeg har kun brukt Windows metoden og det har fungert ypperlig for meg, men mange anbefaler at du ikke kjører på denne måten. Hvis (H V I S) noe skjærer seg, så har du dumma deg ut. Derfor anbefales BIOS metoden. Men som sagt, les manualen, så får du en grundigere gjennomgang for hvordan dette gjøres. Det er temmelig enkelt så fort du har gjort det engang.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Hvordan oppdaterer man BIOS? Lastet ned en ny BIOS versjon som var av typen ROM, hvordan skal denne filen bli kjørt?

 

 

Ville bare gi beskjed om at dersom du bruker Vista 64, så er det en bug i Asus Update64 som gjør at ting skjærer seg, og ja- da kan ingen andre en butikken hjelpe deg. Ausus Update fungere fint i 32bit Vista/XP.

 

Men det sikreste er BIOS metoden uansett.

Lenke til kommentar
Hvordan oppdaterer man BIOS? Lastet ned en ny BIOS versjon som var av typen ROM, hvordan skal denne filen bli kjørt?

Enkleste og sikreste måten er:

 

Legg .rom-filen på en minnepinne (filsystem fat32).

Restart og mens pc-en booter (/BIOSen laster inn diverse ting og tang) trykk alt + f2 (EzFlash). EzFlash finner .rom-filen og gjør nesten alt for deg :)

Endret av heanwi
Lenke til kommentar
Hvordan oppdaterer man BIOS? Lastet ned en ny BIOS versjon som var av typen ROM, hvordan skal denne filen bli kjørt?

Enkleste og sikreste måten er:

 

Legg .rom-filen på en minnepinne (filsystem fat32).

Restart og mens pc-en booter (/BIOSen laster inn diverse ting og tang) trykk alt + f2 (EzFlash). EzFlash finner .rom-filen og gjør nesten alt for deg :)

 

fat32? bruker minnebrikker dette filsystemet, og hvordan kan jeg vite at minnebrikken min benytter fat32?

Lenke til kommentar
Har kun bytta kabinettet og PSU (Antec P190), nå får jeg ikke USB tastatur og mus uansett hva ....

 

Har ikke noe PS/2 tast ......

 

Dette er nok et longshot, men koster meg ikke mange kaloriene; Ville tipse om et annet keyboard-problem som oppstod med Maximus Formula, feilen lå i Asus AISuite. Se tråden her for mer: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=882988

Lykke til.

 

Takk for mye god info i tråden her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...