Gå til innhold

Den store ASUS Maximus Extreme / Formula tråden


andylove

Anbefalte innlegg

Du har en god cpu der 325IX.

 

Tendensen på Maximus kontra P5K Premium er at jeg må slite mye for å klare samme cpu hastighet på Maximus som jeg hadde på Premium.Har slitt en del med alle innstillingene i bios,og det er ikke mye som er stilt til auto for å klare 3.7GHz Orthos stabilt på min kjære E6750.Maximus måtte ha 0.05v mer spenning på vcore bla.Har ikke begynt med minnet enda.

 

Jeg har også vannkjølt cpu og gpu.Bruker også den orginale NB Fusionblokka på SE utgaven.Etter noen timer Orthos,viser Probe 42 grader på NB,noe som er ok.Tenkte på å montere Swiftech nb blokka jeg har,men ble litt stress i dag så jeg sto over.

 

Hvilken produksjonsuke er cpuen din 325IX? Min uke 22A er ikke så sprek.Men får leve med denne til Penryn ankommer :)

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Produck code: BX80557E6750SLA9V

 

Versjon: D97265-001

 

Fpo: L728A487

 

nummer som sto på esken.

 

Veit ikke om du kan si noe ut ifra de nummerene jeg..

Selv så aner jeg ikke hvilke uke, eller hvordan jeg finner det ut..

 

Kjøpt på netshop oslo for ca 1mnd siden..

Alt jeg kan si.. :blush:

 

Mvh

Tom egil

 

 

Edit: skal komme over 4ghz grensa på 8x.. Det er målet.

Endret av 325IX
Lenke til kommentar
Produck code: BX80557E6750SLA9V

 

Versjon: D97265-001

 

Fpo: L728A487

 

nummer som sto på esken.

 

Veit ikke om du kan si noe ut ifra de nummerene jeg..

Selv så aner jeg ikke hvilke uke, eller hvordan jeg finner det ut..

 

Kjøpt på netshop oslo for ca 1mnd siden..

Alt jeg kan si.. :blush:

 

Mvh

Tom egil

 

 

Edit: skal komme over 4ghz grensa på 8x.. Det er målet.

Det du der uthevet der er ukenummeret, altså har du uke 28. :)

Lenke til kommentar

Hadde egentlig tenk å gå for ett Abit X38 kort, men ser ut som det er Asus som gjelder gitt!

Noen som har dette kortet? Jeg har nemlig en diiger cpu kjøler. Scythe Ninja pluss rv.B Som tar opp no sinnsykt med plass, men kjøler også veldig bra.

Spørsmålet blir jo om det faktisk blir plass til den kjølern på Asus kortet?

Lenke til kommentar
Hadde egentlig tenk å gå for ett Abit X38 kort, men ser ut som det er Asus som gjelder gitt!

Noen som har dette kortet? Jeg har nemlig en diiger cpu kjøler. Scythe Ninja pluss rv.B Som tar opp no sinnsykt med plass, men kjøler også veldig bra.

Spørsmålet blir jo om det faktisk blir plass til den kjølern på Asus kortet?

 

Jeg har Abit x38 kortet med en TTUE kjøler. Er veldig god plass til alle kjølere på dette kortet!

Lenke til kommentar

Har sett litt på dette kortet og har derfor et par spørsmål.

 

1. Det står at det støtter DDR2 og 3 i første posten. Er det mye å hente på DDR3 forhold til 2 nå om dagen?

2. Er dette et fint klokkekort sammen med en Q6600? Har sett mest på extreme versjonen.

3. Hvordan er kvaliteten på vannkjøleløsningen og gir den fine temperaturer sammen med en trippelradiator?

4. Ville du gått for dette kortet til klokking eller hadde du valgt et annet om du kunne valgt om igjen?

 

Takker på forhånd for alle svar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Dette er kanskje ikkje heilt rette tråden, men la gå:

 

Kva er beste valet av Gigabyte GA-X38-DS5 og ASUS P5E?

 

Skal ha E6850 med Zalman 9700LED og eit nytt GTS-kort som kjem i des.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har akkurat kjøpt dette hovedkortet og 4x1 GB Crucial Ballistix 8500 ddr2 minne, men jeg kjørte noen runder med memtest

fra bootbar cd og fikk 57 error over en tidsperiode på 5-6 timer.Kan memtest ta feil? siden dette er et nytt chipsett osv leste noe om en som mente det på extremesystems.

Uansett har jeg stillt inn i bios på ram timings 5-5-5-15 memory remapping er enablet og resten på auto untatt ddr voltage som jeg har satt til 2,1 volt siden hovedkortet overvolter så i asus probe viser den 2,19 volt det skulle vel være tilstrekkelig?

 

Kan noen av dere andre som har det samme oppsette og den samme rammen si hvilken instillinger dere kjører med får å få rammen stabil ? Tigeem har ikke du det samme oppsettet ?? fint visst du kunne hjelpe:)

Endret av RibbedFish
Lenke til kommentar

Jeg slet med minnet før jeg flashet til bios 0802.Den ga meg mer stabilitet på minnet.

 

Prøv først med 2 brikker av gangen i memtest.Du kan nok med fordel øke NB spenninga litt.Øk litt før du kjører et pass memtest,og gjenta det inntil det er stabilt.Jeg har også sett at noen påstår det med memtest og nytt brikkesett,noe jeg har en følelse av stemmer.Jeg bruker kun Orthos blend for å teste minnet på dette kortet,selv om det ikke er fullverdig stress på minnet spesielt.

 

 

 

Du kan også forsøke å aktivere "Enable static read".Er det fortsatt ustabilt,prøv disable "Trans booster/AI clock twister" og til level 3-5.

 

 

 

Har du overklokket minnet?Det er bra du er klar over at kortet overvolter MYE på minnet.

Lenke til kommentar
Jeg slet med minnet før jeg flashet til bios 0802.Den ga meg mer stabilitet på minnet.

 

Prøv først med 2 brikker av gangen i memtest.Du kan nok med fordel øke NB spenninga litt.Øk litt før du kjører et pass memtest,og gjenta det inntil det er stabilt.Jeg har også sett at noen påstår det med memtest og nytt brikkesett,noe jeg har en følelse av stemmer.Jeg bruker kun Orthos blend for å teste minnet på dette kortet,selv om det ikke er fullverdig stress på minnet spesielt.

 

 

 

Du kan også forsøke å aktivere "Enable static read".Er det fortsatt ustabilt,prøv disable "Trans booster/AI clock twister" og til level 3-5.

 

 

 

Har du overklokket minnet?Det er bra du er klar over at kortet overvolter MYE på minnet.

 

Hei du.

Jeg kjører med siste bios 902..det har seg sånn at jeg har hatt dette kortet ei uke og da hadde jeg 2 GB med ram og allt så vel å bra ut i memtest både den bootbare og den windows versjonen ingen feil,men så kjøpte jeg 2 GB til av denne crucial rammen nå når det var så billig å det er da dette memtest programmet feilet.Det merkelige er at maskinen virker like stabil som før så jeg tviler litt på disse programmene.Hva skal jeg øke NB voltage til? hva er default? Orthos blend test har jeg ikke testet men skal gjøre det,prøvde en sånn 30mins test med OCCT og den sa da at det var stabilt så vet ikke helt.Har leika meg litt med disse settingene som du er inne på, transaction booster har jeg prøvd allt fra disabled til strong med samme resultat har det samme med ai clock twister og den enabled static read testet jeg med disabled auto og enabled:) samme resultat altså med minnefeil litt uti.Det som er litt rart er at når jeg bruker den windows memtestern hlc eller hva den heter så starter jeg 2 instanser av programmet også stiller jeg inn til at den skal teste 1023 MB på hver instans men det er bare det ene vinduet/instansen som finner feil.Akkurat som det har problemer med å lese/skrive eller forstå alle 8 sidene av rammen siden di er double sided.Vet ikke men tror kanskje det kan være disse programmene som ikke forstår helt med så nytt brikkesett.Har trua på det med NB voltage opp ett hakk men har ikke turt siden jeg ikke vet default voltage der.

Takker for svar i alle fall...ble langt å uoversiktlig innlegg detta men men.Ingen overklokking inne i bildet ennå nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...