Gå til innhold

Den store ASUS Maximus Extreme / Formula tråden


andylove

Anbefalte innlegg

Eneste diskene jeg har hatt problemer med og som er brukt i Vista er WD Raptor 74GB. Jeg har ellers ikke hatt noen HW problemer med Vista. Faktisk så var det XP som tullet til dengang. Mye mulig driverne er bedret seg siden sist. Har kjørt Vista siden i fjor sommer, på godt og vondt.

 

Så jeg har mine tvil til at Vista er synderen for feil eller mangler dette hovedkortet måtte ha. Dessuten er det greit å husk på at vi er en noe spesiell brukergruppe med hyppigere feil enn andre.

 

Jeg har selv opplevd kraftig temp økning ved å oppdatere BIOS. Etter siste oppdatering på mitt P5B dlx så sank tempen igjen.

 

Husk at hovedkortet lagrer temp som en verdi i en tabell og dette parameteret sendes med som info fra BIOS til programmet som skal bruke dette. Det kan være at BIOS leser denne tabellen feil, og da blir også tempen feil i Windows. Her om dagen klarte altså hovedkortet å legge sammen Core0 + Core1 slik at tempen var på 82 grader...

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det fler som har installert lydkortet i en annen slot en den øverste?

 

Hadde vært greit å vite om jeg har gått på en smell her eller ikke. Pga en radiator er det ikke plass i den øverste slot'en...

Står i manual at det kun er den øverste som støtter lydkortet ....

 

Her er det mye info, selv lest en del der

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Vel, da har jeg sendt en mail til Asus for å få svar på lydkort-issue. Håper de har en hemmelig register-endring jeg kan gjøre. Jeg har forsåvidt bestilt et annet lydkort, så helt krise er det ikke, men det er synd å ikke kunne bruke ting man har betalt for...

Gidder du å sende den mailen på PM når du får svar Tore? Samme problem som deg skjønner du ;)

Lenke til kommentar

Jeg legger det like greit ut her jeg. Det er sikkert fler som lurer. Det er jo på trynet om det er kun den ene pci-e x1 porten som kan ta lydkortet. Det virker bare sært.

 

Leser rundt på XS nå, har søkt litt, men finner ingen info om lydkortet ser det ut til. Ghost, har du lest at kortet ikke funker andre steder? Det står bare i manualen at man skal sette lydkortet inn øverst, ikke at det kun fungerer der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...