Gå til innhold

Den store ASUS Maximus Extreme / Formula tråden


andylove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lekt meg litt med Maximus SE kortet 1 døgn nå

får ikke til like høy klokk som med P5K Prem kortet på min Q6600, men tror det har noe med tRD innstillingene på minnet.

har lest at maximus kjører litt stramme timinger der originalt

 

skjønner hvorfor det er mulighet for vannkjøling på dette hk

nordbroen min stiger opp i 70 grader under spilling =) Q6600 @ 3,6 og chipset volt på 1,35

 

men chipsettet jobber vel litt ekstra når jeg kjører crossfire og 4 x 1 gb brikker @ 1000 4-4-4-12

 

noen som har noen linker til guider på minnetimings?

bruker 0701 biosen nå

Lenke til kommentar

Sitter å leser litt på forskjellige forum ang dette kortet.

Det er visst ikke det letteste kortet her i gården =)

 

Er det noen med Q6600 som har fått til gode 8t+ Prime hastigheter på dette kortet?

 

http://www.clunk.org.uk/forums/824-post22.html

ser ut som at kortet trenger en del volt for at det skal klare høye hastigheter.

 

Eneste jeg har stilt på nå er volt på minnet, cpu og nb.

Og den er ikke langt i fra 100% stabil på 3,6

skal prøve en prime med luft kjøling på hk i natt

 

http://www.clunk.org.uk/forums/reviews/124...ing-review.html

masse nyttig og unyttig lesing

Lenke til kommentar

Hei, noen som "enkelt" kan forklare meg hvordan jeg laster opp bilder i denne tråden.?.

 

Bilder som jeg har på dataen, aka printscreen og lagra i paint..

 

Har ett par oc resultater jeg gjerne vil dele med dere..

 

Mvh

Tom egil

Endret av 325IX
Lenke til kommentar
Ja har vurdert vann selv men ikke orket det igjen =)

blir vel å sette en Noctua 8cm til å kjøle chipsettet.

Den er ikke hørbar og bør gjøre susen, er jo en utrolig stor ribbe

Kan du forklare litt hvor man fester den kjøleren og hvordan? Har tenkt til å klokke litt så trenger noe kjøling på hk! :D

Lenke til kommentar

Hehe, ok. Skjønte ikke en driiiiit av det du mente, men det er ihvertfall mulig å fjerne den, og det er fint. Siden jeg har tenkt å bruke luftkjøling, selv om jeg vurderer sterkt vannkjøling.

BTW: Tiiigem-fyren, skal ihvertfall sette sammen og mekke PC-en min, så han veit nok hvordan dette gjøres.....:)

Lenke til kommentar
Mulig denne havner feil. Men har en utfordring med mitt Asus Maximus Formula SE. Kjører Thermaltake ultra 120 på prosessor. (Q6600)

 

Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg med spørsmålet ditt, men jeg benytter sjansen til å stille deg ett.

Passer Ultra 120 bra på hovedkortet? CPU sokkelen er jo ganske innebygd av heatpipes.

Vurderer å skaffe meg en slik kjøler men er redd for at det skal bli dårlig med plass ved rambrikkene etc. (har ganske store(høye) rambrikker, så jeg er ikke helt sikker på om det går bra)

Lenke til kommentar
Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg med spørsmålet ditt, men jeg benytter sjansen til å stille deg ett.

Passer Ultra 120 bra på hovedkortet? CPU sokkelen er jo ganske innebygd av heatpipes.

Vurderer å skaffe meg en slik kjøler men er redd for at det skal bli dårlig med plass ved rambrikkene etc. (har ganske store(høye) rambrikker, så jeg er ikke helt sikker på om det går bra)

 

kan ikke svare deg på om ultra 120 passer, men Noctua NH-U12F passer værtfall. den er vel omtrent like stor? Noctuaen er værtfall voksen! jeg har SE versionen

Lenke til kommentar
Hehe, ok. Skjønte ikke en driiiiit av det du mente, men det er ihvertfall mulig å fjerne den, og det er fint. Siden jeg har tenkt å bruke luftkjøling, selv om jeg vurderer sterkt vannkjøling.

BTW: Tiiigem-fyren, skal ihvertfall sette sammen og mekke PC-en min, så han veit nok hvordan dette gjøres.....:)

Føl deg heller heldig som fikk SE utgaven for prisen av non SE utgaven ;)

 

Den kjører fint å luft, har ennå ikke kjørt min på vann

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Hehe, ok. Skjønte ikke en driiiiit av det du mente, men det er ihvertfall mulig å fjerne den, og det er fint. Siden jeg har tenkt å bruke luftkjøling, selv om jeg vurderer sterkt vannkjøling.

BTW: Tiiigem-fyren, skal ihvertfall sette sammen og mekke PC-en min, så han veit nok hvordan dette gjøres.....:)

Føl deg heller heldig som fikk SE utgaven for prisen av non SE utgaven ;)

 

Den kjører fint å luft, har ennå ikke kjørt min på vann

Hehe, jeg får vell være det. Samtidig kommer jeg i den nærmeste fremtid, oppgradere fra Luftkjøling til vannkjøling, men vet enda ikke helt når det skjer.

Ihvertfall, er CPU blokken som følger med Asus Maximus SE bra eller er det slik at man egentlig brude bytte ut denne blokken mot en du kjøper eksternt?

Lenke til kommentar

Hei, veldig enkle innstillinger..

 

Bios- 08

 

Manuelle innstillinger på

 

cpu volt

ram volt

ram timings

 

Resten har jeg latt stå på auto..

 

Vannkjøling på cpu,nb, gpu osv..

 

Bruker den orginale vannblokka som satt på kortet..

 

Temp på nb,sb og hk ligger under 50 grader etter 12 timer m dataen på, @3950...

Cpu idle temp så du selv på bilde.. men maks på super pi, 3dmark03/06 er 30-35 grader.

Mens 100 prosent cpu bruk på intel tat var 45 grader etter 5min..

 

Veit ikke om dette hjelper deg noe, men nå har jeg prøvd.. :blush:

 

Mvh

Tom egil

 

Edit, selv tviler jeg litt på disse temperaturene...

Endret av 325IX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...