Gå til innhold

Den store ASUS Maximus Extreme / Formula tråden


andylove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er Crossfire støtte, men modifiserte drivere, som støtter SLi drivere er "under making". Har også hørt at det ligger noen ute, men er betaer, og ekstremt ustabile :)

 

Har du link? :>

Er skeptisk til Crossfire(X) vs. SLI. Er vel bare det at jeg ikke har satt med helt inn i forskjellene på de to, selv om jeg har lest ymse artikler... -.-

 

Har egentlig alltid vært ATI/AMD fanatiker, men vurderer å gå over til Intel / nVidia.

Men lell :p

Lenke til kommentar

			
Dear Valued ASUS Customer

Unfortunately the SupremeFX2 must be inserted in the uppermost slot to work. 
This is done especially for the audio card.

Best Regards
ASUS TMSS Support

 

Dette var svaret jeg fikk fra Asus, så det er ikke noe håp for oss som eventuelt har den øverste slot'en sperret for kortet. Jeg kjøpte et Razer Barracuda lydkort og headset hos netshop sin crazy day, så bare de greier å sende det skal jeg overleve... Men, det er frustrerende!

 

Ghost: Hvordan ligger du an med klokking på maximus med de nye brikkene? Jeg får brikkene i morgen regner jeg med. Trønderpost tar en dag ekstra.

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar

Hvordan er det med OC på dette kortet? Har Hovedkortets busshastighet noe å si på hvordan hele systemet yter? Tenker da på hvilken type RAM jeg bør kjøpe.

 

På DDR2 PC6400-RAM er busshastighet på 800, men på DDR2 PC8500-RAM er det 1066MHz. Er det noen sammenheng mellom frekvensene på Hovedkort og RAM?

Lenke til kommentar

x-ith: Dette hovedkortet skal klokke veldig godt. Jeg ville brukt litt tid på å lese om overklokking, ettersom jeg skjønner at du er ganske ny på det. Desto mer informasjon du har på forhånd, desto mindre er sjansen for at ting skjærer seg.. Søk litt rundt på dette forumet, les trådene som er klistret på topp.

 

http://i4memory.com/showthread.php?t=4852

 

http://i4memory.com/announcement.php?f=54&a=16

 

Den siste gir deg en fin oppskrift på overklokking. Det er ofte sammenheng mellom ram og busshastighet, men les litt mer først, så tror jeg du finner sammenhengen ganske fort.

 

Over til en annen ting...

 

Kan jeg bruke optisk utgang på hovedkortet uten å ha lydkortet installert? Vil noen prøve dette, siden jeg ikke får det til her...

Lenke til kommentar

Joda, har lest litt, men skjønner ikke alle sammenhenger nei.

 

Leser forøvrig i ene linken om å kjøre forholdet 1:1, men har lest andre steder at forholdet bør være 2:3. Hva er mest fornuftig?

 

Noen forslag til hvilken av RAM-brikkene som støtter best opp for den totale ytelsen?

Lenke til kommentar
Det er den øverste porten man må bruke til lydkortet. Den er svart, ja.

 

Har noen testet coaxial eller optisk tilkobling?

Hehe ok, hadde håpet på at du skulle si den hvite, får ikk lyd med kortet i den svarte porten skjønner du. Lydkortet lyser og alt av drivere er installert men lyden kommer ikke uansett hva, hmm....

Lenke til kommentar

Ikke vær så lur :p

 

Årsaken til at jeg spør, er fordi det kan hende jeg må vente med vannkjøling til etter at jeg har satt sammen PC`n. Som jeg fortsatt jobber med å velge komponenter til, og å finansiere.

 

Fint om noen tar en titt innom hjelp til kjøp av PC-komponenter for å gi noen gode råd. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...