Gå til innhold

Laster du ned ulovlig?


Ulovlig nedlasting  

590 stemmer

  1. 1. Laster du ned ulovlig?

    • Ja - jeg laster ned ulovlig
      540
    • Nei - Jeg laster ikke ned ulovlig
      50


Anbefalte innlegg

mange bruker nedlasting som ''demo'' .. så lenge de ikke er et online spill er de ofte folk ikke kjøper de ... jeg liker også ha EKTE varer i hylle, men de taper på at du spiller en nedlasting til du blir drit lei de ^^ og da kjøper du de aldri ^^

 

de 7 eneste personene i norge som ikke driver nedlasting er hvis her på dette forumet ^^ (vet ikke om NOEN som aldri har nedlastet noe)

Endret av turak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mange bruker nedlasting som ''demo'' .. så lenge de ikke er et online spill er de ofte folk ikke kjøper de ... jeg liker også ha EKTE varer i hylle, men de taper på at du spiller en nedlasting til du blir drit lei de ^^ og da kjøper du de aldri ^^

 

de 7 eneste personene i norge som ikke driver nedlasting er hvis her på dette forumet ^^ (vet ikke om NOEN som aldri har nedlastet noe)

 

 

For spill burde det vere enkelt å bli kvitt pirater. Bare å lage ett enkelt program som steam. Kjenner ingen som har piratkopi av portal for eksempel.

Lenke til kommentar
mange bruker nedlasting som ''demo'' .. så lenge de ikke er et online spill er de ofte folk ikke kjøper de ... jeg liker også ha EKTE varer i hylle, men de taper på at du spiller en nedlasting til du blir drit lei de ^^ og da kjøper du de aldri ^^

 

de 7 eneste personene i norge som ikke driver nedlasting er hvis her på dette forumet ^^ (vet ikke om NOEN som aldri har nedlastet noe)

 

 

For spill burde det vere enkelt å bli kvitt pirater. Bare å lage ett enkelt program som steam. Kjenner ingen som har piratkopi av portal for eksempel.

 

Steam er et flott eksempel på antipirat-tiltak som i all hovedsak går ut over dem som betaler for produktet (i likhet med ymse beskyttelsesteknologier, som regel av suspekt art; jf. Bioshock). Det er fryktelig irriterende at jeg: 1) må være tilkoblet internett 2) må verifisere meg gjennom steam ved oppstart 3) må ha steam kjørende i bakgrunnen hver gang jeg spiller min lovlig anskaffede utgave av Half-Life 2. Piratkopierer man derimot spillet, slipper man alt styret.

Lenke til kommentar
Steam er et flott eksempel på antipirat-tiltak som i all hovedsak går ut over dem som betaler for produktet (i likhet med ymse beskyttelsesteknologier, som regel av suspekt art; jf. Bioshock). Det er fryktelig irriterende at jeg: 1) må være tilkoblet internett 2) må verifisere meg gjennom steam ved oppstart 3) må ha steam kjørende i bakgrunnen hver gang jeg spiller min lovlig anskaffede utgave av Half-Life 2. Piratkopierer man derimot spillet, slipper man alt styret.

Er bare å trykke 'remember password' så trenger du ikke være online :)

 

Steam er kanskje noe av det beste som har ankommet spillindustrien synes jeg. Kjekt at det nå også kan håndtere alle andre spill (Og programmer), og ikke bare de man kan kjøpe i Steam :)

Lenke til kommentar

Steam kjørende i bakgrunen krever nesten ingen ting. Logger du på automatisk og har lagret passordet merker du ikke noe til det.

 

Så til fordelene med steam. Det eneste du trenger å huske på er brukernavn og passord. Du slipper alt rotet med cd keyer.

Spillene er alltid tilgjengelige så lenge du har internet.

Og til slutt fordelen med hvor billig det er, ingen toll og moms og man handler i US$ så det er grisebillig for oss nordmenn.

 

Alt i alt kjøper jeg veldig sjeldent spill jeg ikke får på steam. Og det faktum at det er lettere å kjøpe spill på steam enn å kopiere de hjør at jeg ikke har piratkopi av noen spil som finnes på steam. Kan ikke si det samme om andre spill.

Lenke til kommentar
Steam kjørende i bakgrunen krever nesten ingen ting. Logger du på automatisk og har lagret passordet merker du ikke noe til det.

 

Så til fordelene med steam. Det eneste du trenger å huske på er brukernavn og passord. Du slipper alt rotet med cd keyer.

Spillene er alltid tilgjengelige så lenge du har internet.

Og til slutt fordelen med hvor billig det er, ingen toll og moms og man handler i US$ så det er grisebillig for oss nordmenn.

 

Alt i alt kjøper jeg veldig sjeldent spill jeg ikke får på steam. Og det faktum at det er lettere å kjøpe spill på steam enn å kopiere de hjør at jeg ikke har piratkopi av noen spil som finnes på steam. Kan ikke si det samme om andre spill.

 

Det er vel her det kan risikere å irritere vettet av folk, sålenge de ikke har vært fornuftige nok til å rigge det slik at de kan kjøre det i offlinestatus.

Lenke til kommentar

ja, steam er bra MEN de er enkelt og ''piratkopier'' med steam... hvis du kjøper Valve complet pack (jeg skal de) kan du låne acc til andre personer ... de kan lase dem ned og spille de offline .. men tror de er noe tiltak mot de også ^^ litt forandring så hadde de vært bombe sikkert

 

slipper alt rotet med CD key ?? de er veldig dumt hvis du glemmer CD key'n før du registrerer den på din steam acc ^^

 

valve complet pack er jo sykt billig .. du kjøper 10-20 spill for prisen av 2 ... så låner du de til 10 stykk... = minus.

Endret av turak
Lenke til kommentar
ja, steam er bra MEN de er enkelt og ''piratkopier'' med steam... hvis du kjøper Valve complet pack (jeg skal de) kan du låne acc til andre personer ... de kan lase dem ned og spille de offline .. men tror de er noe tiltak mot de også ^^ litt forandring så hadde de vært bombe sikkert

 

slipper alt rotet med CD key ?? de er veldig dumt hvis du glemmer CD key'n før du registrerer den på din steam acc ^^

 

valve complet pack er jo sykt billig .. du kjøper 10-20 spill for prisen av 2 ... så låner du de til 10 stykk... = minus.

De fleste av Steam spilla er det meningen at man skal spille online. Og siden man ikke kan spille online i offline mode... :p

 

Og det finnes steam cracks.

Lenke til kommentar
ja, steam er bra MEN de er enkelt og ''piratkopier'' med steam... hvis du kjøper Valve complet pack (jeg skal de) kan du låne acc til andre personer ... de kan lase dem ned og spille de offline .. men tror de er noe tiltak mot de også ^^ litt forandring så hadde de vært bombe sikkert

 

slipper alt rotet med CD key ?? de er veldig dumt hvis du glemmer CD key'n før du registrerer den på din steam acc ^^

 

valve complet pack er jo sykt billig .. du kjøper 10-20 spill for prisen av 2 ... så låner du de til 10 stykk... = minus.

De fleste av Steam spilla er det meningen at man skal spille online. Og siden man ikke kan spille online i offline mode... :p

 

Og det finnes steam cracks.

 

vet de er noe sånn... men HALF LIFE 2 er piratkopierbart ^^

Endret av turak
Lenke til kommentar

Etter å ha sett hvor rike og bortskjemte skuespillerne er føler jeg ingen synd på noen måte å laste ned litt filmer og videoer. Men er det norske artister som synger og som jeg er fan av kjøper jeg CD da jeg vet forholdene i Norge er annerledes enn for eksempel USA der filmer går med flere hundre millioner i overskudd ;)

Lenke til kommentar
Noen adminer som tør å innrømme at de er umoralske kjeltringer?

Finnes det noen administratorer her som ikke driver med piratkopiering av en eller annen form? Det ville sjokkert meg stort.

Tydeligvis ingen som har baller til å si det, sier litt om hvor tøffe de er.

 

Uansett tilogmed BillGates sier han har lastet ned ulovlig og det sier litt.

Alle laster ned, de som sier de er imot laster også ned

Lenke til kommentar

de 8 som sa nei har sikkert nedlastet ^^

 

admins vil antagelig ikke inrømme at de nedlaster :p de er jo et slags ''overmenneske'' ... de kan ikke ha noe på rullebladet ^^ hvis du er admin her er du vel litt data ''geek'', så de er umulig at de ikke laster ned ...

 

har aldri kjøpt musikk ...

 

kjøper alltid filmer ^^ (linja mi suger for mye til og ta hele filmer)

 

kjøper noen gang spill..

 

de er tøfft og være ''selskap'' som sprer pirat kopier :p lurer på hvordan DE kan saksøke musikk produsenter... burde vel vært omvendt ..

Lenke til kommentar
Noen adminer som tør å innrømme at de er umoralske kjeltringer?

Synes å huske at jeg så en bruker på en velkjent torrentside med akkurat samme nick som en moderator fra forumet. Tilfeldigvis var han også norsk. Denne brukeren hadde forøvrig 1TB opplastet da jeg så ham for en stund siden.

 

Dette er selvfølgelig ikke noe bevis, men jeg vil si at det er et rimelig sterkt indisium. Adminene er nok kneblet av de politisk korrekte retningslinjene, så de vil nok ikke utlevere seg selv her.

Lenke til kommentar
Synes å huske at jeg så en bruker på en velkjent torrentside med akkurat samme nick som en moderator fra forumet. Tilfeldigvis var han også norsk. Denne brukeren hadde forøvrig 1TB opplastet da jeg så ham for en stund siden.

 

Dette er selvfølgelig ikke noe bevis, men jeg vil si at det er et rimelig sterkt indisium. Adminene er nok kneblet av de politisk korrekte retningslinjene, så de vil nok ikke utlevere seg selv her.

Jeg har også gjort det, mulig at det er samme side også.

Skjønner godt at de ikke sier noe her. Det hadde vært dumt av de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...