Gå til innhold

Tråden for Klassisk Rock/Metal


Underpants

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har begynt å få sansen for Blue Öyster Cult, og spesielt liker jeg sangene "Cities on Flame With Rock and Roll" og "Godzilla". Noen andre som hører/har hørt på Blue Öyster Cult som kan anbefale noen andre sanger av dem? Helst med litt rått gitarspill :p

 

Kan vel prøve, selv om jeg ikke er mannen til å kommentere "rått gitarspill". :)

(Album i parentes, for enkelhets skyld.)

 

Me 262 (Secret Treaties)

Astronomy (Secret Treaties)

Burnin' for You (Fire of Unkonwn Origin)

Sole Survivor (Fire of Unkonwn Origin)

The Marshall Plan (Cultosaurus Erectus)

Hungry Boys (Cultosaurus Erectus)

Lenke til kommentar
Jeg har begynt å få sansen for Blue Öyster Cult, og spesielt liker jeg sangene "Cities on Flame With Rock and Roll" og "Godzilla". Noen andre som hører/har hørt på Blue Öyster Cult som kan anbefale noen andre sanger av dem? Helst med litt rått gitarspill :p

kan jo nevne noen:

Golden Age Of Lether, Death Valley Nights, Im burning for you. ;)

Lenke til kommentar
Går The Beatles under sjangeren early rock/metal ? de har jo noen ganske fete gitarriff osv. de minner litt om de andre bandene fra 60/70 tallet som er blitt omtalt her, bare ikke like heavy. bra band ihvertfall !

Å kalle dem early metal blir drøyt. Dog, så er sangen Helter Skelter regnet som en av de første låtene ever med den klassiske metal-sound'en. Massiv distortion.

Lenke til kommentar

Noen her som liker Steely Dan? Jeg har fått ganske sansen for de i det siste, selv om det er litt mer jazzrock. Aja er jo et fantastisk album.

Nå hører jeg på alt fra Opeth og Lamb of God til Manu Katché og Dave Weckl, men det er band som Led Zeppelin, Deep Purple, Pink Floyd, The Beatles og AC/DC som jeg har hørt mest på oppgjennom tidene, selv om jeg ikke hører så mye på dem nå for tiden.

Lenke til kommentar
Jeg synes helt ærlig ikke så mye om Di'Anno. Blaze Bayley var faktisk mye bedre. Di'Anno var en bedre vokalist, men sangene og albumene som ble laget under Bayley (Virtual XI og The X Factor) var mye bedre.

 

Tips denne tråden til cun så legger han den nok inn under Informasjon til musikkforumet.

 

Edit: Glemte jo selvfølgelig å nevne at ingen slår Bruce. :w00t:

 

 

 

Vell Bruce er nokk den eneste rette vokalisten for Iron Maiden slik jeg ser det. Men Paul Di Anno er en kul fyr og feste med selv om han ikke er den rette sangere for maiden. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...