Gå til innhold

Tråden for Klassisk Rock/Metal


Underpants

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke se at Flower Travellin' Band er nevnt noen plass her, hva er det som går av dere?

Litt i samme gate som Black Sabbath, Led Zeppelin osv, men mer psykadelisk. Er derimot på ingen måte noen "kopi". De startet på samme tid, og ga bl.a ut album før Black Sabbath gjorde det, selv om de senere lagde cover av Black Sabbath (sangen).

Kan vel egentlig anbefale alt, men Satori er vel en god plass å begynne:

Satori Part 3

Lenke til kommentar

Hvor er Bon Jovi, Def Leppard og Whitesnake? Helt klart knallband/artister dette.

 

Bon jovi har mange fengende sanger som jeg hører ofte på, blant annet er

sangen ganske grei, morsom hårsveis forresten. :D

 

Også Def Leppard har jeg begynt å høre litt på i det siste, har ikke hørt mye av de fra før, kun sangen Pour Some Sugar On Me. Men har nå skaffet en del album og de har flere gode sanger.

 

Whitesnake er også konge, kjøpte best of plata deres for et halvår siden, og angrer ikke.

Lenke til kommentar
Hvor er Bon Jovi, Def Leppard og Whitesnake? Helt klart knallband/artister dette.

 

Bon jovi har mange fengende sanger som jeg hører ofte på, blant annet er

sangen ganske grei, morsom hårsveis forresten. :D

 

Også Def Leppard har jeg begynt å høre litt på i det siste, har ikke hørt mye av de fra før, kun sangen Pour Some Sugar On Me. Men har nå skaffet en del album og de har flere gode sanger.

 

Whitesnake er også konge, kjøpte best of plata deres for et halvår siden, og angrer ikke.

 

Bon Jovi går overhodet ikke under sjangeren klassisk rock/metal. De er et resultat av senere stadium rock og mer i samme båt som f.eks. Guns N' Roses. Og var store på 80 tallet med mye lysshow og dill-dall. Men, at det er et knallband kan jeg ikke være mer enig i :D

Endret av Addan
Lenke til kommentar
Så jeg burde fjerne Guns n' Roses fra førsteposten? Nei, da setter jeg heller Bon Jovi der òg.

Pluss Def Leppard og Whitesnake.

 

Det er din tråd. Men da ville jeg kansje anbefale deg å skifte navn på tråden til f.eks: Tråden for all mulig rock og metal.

Etter det jeg leste i Metal: A headbangers jurny har du jo fulgt et feilaktig kart over band og sjangere innenfor metal og rock da du lagde denne tråden.

Lenke til kommentar
Så jeg burde fjerne Guns n' Roses fra førsteposten? Nei, da setter jeg heller Bon Jovi der òg.

Pluss Def Leppard og Whitesnake.

 

Det er din tråd. Men da ville jeg kansje anbefale deg å skifte navn på tråden til f.eks: Tråden for all mulig rock og metal.

Etter det jeg leste i Metal: A headbangers jurny har du jo fulgt et feilaktig kart over band og sjangere innenfor metal og rock da du lagde denne tråden.

Skrev jeg at jeg fulgte det kartet da? Jeg fant det jo lenge, lenge etter jeg laget denne tråden.

Lenke til kommentar
Så jeg burde fjerne Guns n' Roses fra førsteposten? Nei, da setter jeg heller Bon Jovi der òg.

Pluss Def Leppard og Whitesnake.

 

Det er din tråd. Men da ville jeg kansje anbefale deg å skifte navn på tråden til f.eks: Tråden for all mulig rock og metal.

Etter det jeg leste i Metal: A headbangers jurny har du jo fulgt et feilaktig kart over band og sjangere innenfor metal og rock da du lagde denne tråden.

Skrev jeg at jeg fulgte det kartet da? Jeg fant det jo lenge, lenge etter jeg laget denne tråden.

Ikke vet jeg ! fikk bare intrykk av at du fulgt det kartet da. Uansett er det bare å legge til et par sjangere/band i førsteposten :)

 

EDIT: Tråden eier uansett :w00t:

Endret av Addan
Lenke til kommentar

Hvorfor er Megadeth og Guns N' Roses klassiske, egentlig? Og når du først har med Megadeth, hvorfor ikke Metallica, Slayer og Anthrax? Kan ikke si jeg liker listen din. Blir litt tullete å liste opp så mange tilfeldige band. Synes det skal være noe få definitive eksempler, eller ingen liste i det hele tatt.

 

Og ja, du skrev at du fulgte det, men du droppet det senere når du innså hvor herpa kartet var.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Hvorfor er Megadeth og Guns N' Roses klassiske, egentlig? Og når du først har med Megadeth, hvorfor ikke Metallica, Slayer og Anthrax? Kan ikke si jeg liker listen din. Blir litt tullete å liste opp så mange tilfeldige band. Synes det skal være noe få definitive eksempler, eller ingen liste i det hele tatt.

Tror faktisk at det første jeg skrev på listen var:

Led Zeppelin

AC/DC

Iron Maiden

Black Sabbath

Deep Purple

The Stooges

Blue Oyster Cult

 

Også har det senere bygget på seg med ting jeg har funnet og ting jeg har blitt tipset om. Jeg har ikke hørt mye Megadeth selv så det veit jeg fint lite om, men jeg har rett og slett ikke tid til å høre på alt jeg finner på youtube av et band jeg blir tipset om.

 

Og ja, du skrev at du fulgte det, men du droppet det senere når du innså hvor herpa kartet var.

Jeg skrev at jeg fulgte det, men da hadde jeg nylig funnet det. Så der var det jeg som var uklar.

Lenke til kommentar
Hvorfor er Megadeth og Guns N' Roses klassiske, egentlig? Og når du først har med Megadeth, hvorfor ikke Metallica, Slayer og Anthrax? Kan ikke si jeg liker listen din. Blir litt tullete å liste opp så mange tilfeldige band. Synes det skal være noe få definitive eksempler, eller ingen liste i det hele tatt.

Tror faktisk at det første jeg skrev på listen var:

Led Zeppelin

AC/DC

Iron Maiden

Black Sabbath

Deep Purple

The Stooges

Blue Oyster Cult

 

Også har det senere bygget på seg med ting jeg har funnet og ting jeg har blitt tipset om. Jeg har ikke hørt mye Megadeth selv så det veit jeg fint lite om, men jeg har rett og slett ikke tid til å høre på alt jeg finner på youtube av et band jeg blir tipset om.

 

Hvis du ikke vet noe om bandet burde du jo ihvertfall ikke sette den på listen din. Jeg er enig med Innos om at du burde gjøre om på listen din og heller skrive opp de bandene du er sikker på. :)

Lenke til kommentar
Hvorfor er Megadeth og Guns N' Roses klassiske, egentlig? Og når du først har med Megadeth, hvorfor ikke Metallica, Slayer og Anthrax? Kan ikke si jeg liker listen din. Blir litt tullete å liste opp så mange tilfeldige band. Synes det skal være noe få definitive eksempler, eller ingen liste i det hele tatt.

Tror faktisk at det første jeg skrev på listen var:

Led Zeppelin

AC/DC

Iron Maiden

Black Sabbath

Deep Purple

The Stooges

Blue Oyster Cult

 

Også har det senere bygget på seg med ting jeg har funnet og ting jeg har blitt tipset om. Jeg har ikke hørt mye Megadeth selv så det veit jeg fint lite om, men jeg har rett og slett ikke tid til å høre på alt jeg finner på youtube av et band jeg blir tipset om.

 

Hvis du ikke vet noe om bandet burde du jo ihvertfall ikke sette den på listen din. Jeg er enig med Innos om at du burde gjøre om på listen din og heller skrive opp de bandene du er sikker på. :)

Eg har jo allereie sagt eg ikkje har tid til å høyre på alt eg blir tipsa om. Spørsmålet er om eg berre skal leggje til dei banda eg blir tipsa om som eg har høyrd sjølv.

Lenke til kommentar
Hvorfor er Megadeth og Guns N' Roses klassiske, egentlig? Og når du først har med Megadeth, hvorfor ikke Metallica, Slayer og Anthrax? Kan ikke si jeg liker listen din. Blir litt tullete å liste opp så mange tilfeldige band. Synes det skal være noe få definitive eksempler, eller ingen liste i det hele tatt.

Tror faktisk at det første jeg skrev på listen var:

Led Zeppelin

AC/DC

Iron Maiden

Black Sabbath

Deep Purple

The Stooges

Blue Oyster Cult

 

Også har det senere bygget på seg med ting jeg har funnet og ting jeg har blitt tipset om. Jeg har ikke hørt mye Megadeth selv så det veit jeg fint lite om, men jeg har rett og slett ikke tid til å høre på alt jeg finner på youtube av et band jeg blir tipset om.

 

Hvis du ikke vet noe om bandet burde du jo ihvertfall ikke sette den på listen din. Jeg er enig med Innos om at du burde gjøre om på listen din og heller skrive opp de bandene du er sikker på. :)

Eg har jo allereie sagt eg ikkje har tid til å høyre på alt eg blir tipsa om. Spørsmålet er om eg berre skal leggje til dei banda eg blir tipsa om som eg har høyrd sjølv.

 

JA det burda du sjølvsget gjørra ! ellers bler det jo berre tøll !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...